Annons:
Etikettdrag
Läst 770 ggr
MyCola
2018-12-09 11:52

Drag med beardis

Jag har börjat intressera mig för drag och min enda försökskanin är min 8åriga Bearded Collie. Jag ställer inga höga krav, mitt mål är att han ska förmå att dra mig eller min yngre syster på skidor, vad än han trivs med och klarar av.

Nu undrar jag, med tanke på hans ras och ålder, lämpar han sig till att dra?

Annons:
Sabah
2018-12-09 12:51
#1

Är hunden pigg och frisk ser jag inget hinder. Han är ju ingen ungdom så man får ju ta det på den nivå han klarar. 😊 Jag vet en som varit med i Vindelälvsdraget (stafettävling för draghundar) med sina Beardisar så visst kan de dra! 😊Hon fick även en utmärkelse för det😊Gillar hunden det och man är bra på att åka skidor är det en bra sysselsättning och motionsform😊


💖🧡💛💚💙💜

Elsis matte
2018-12-09 13:05
#2

Är han frisk och i bra kondition bör det inte vara något hinder, men tänk på att öka mängden gradvis eftersom det blir en större belastning. Det kan vara en bra idé att låta en sjukgymnast gå igenom honom först för att se så att han inte har några ojämnheter i kroppen.

MyCola
2018-12-09 15:08
#3

#2 Å ja, det låter som en bra idé. Är det något veterinären våran kan undersöka, eller måste jag kontakta en legitimerad sjukgymnast? Jag hittar nämligen inte många sjukgymnaster som befinner sig i norrbotten.

Lavine
2018-12-09 20:24
#4

#3 Har du långt till Luleå? Gammelstads djursjukhus (Evidensia) har  fysio för djur.

MyCola
2018-12-09 23:45
#5

#4 Luleå låter lagom, ungefär en timme bort. Men det är det värt. Ska kolla upp det, tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: