Annons:
Etikettvalpar
Läst 3604 ggr
Isalel
12/6/18, 9:32 PM

Att ha med hund/valp på jobbet?

Ni som har möjlighet att ha med er hund på jobbet, hur tidigt har ni kunnat ha med hunden? Har ni tänkt/tränat på något särskilt i samband med det? Jag har fått möjlighet att ha hunden på det kontor jag utgår ifrån. För min nuvarande hund skulle det inte ta lång tid att förstå vad som förväntades av henne i den miljön - men vi funderar ev på att skaffa valp under nästa år och planerar på hur vi ska få ihop ”valpledigheten”. Så när skulle det funkat för er att ha med valpen till jobbet? Delar kontor med flera personer som inte alltid är på plats och jag går ofta ifrån kontoret längre stunder under framförallt förmiddagen. Rumsrenhetsmässigt tror jag att jag kan lösa, men just förmågan till passivitet? Kommer inte kunna ha tid avsatt för att roa valpen mellan frukost och lunch och sedan ytterligare ett par timmar efter det? Vad är rimliga förväntningar?

Annons:
Emki
12/7/18, 11:59 PM
#1

Du har inte tillgång till eget rum med dörr på kontoret? Min moster var hemma med deras Bichon havanais i början då hon var sjuk, men tog med honom till jobbet såfort hon började jobba igen. Nu tycker jag hon har det så mysigt med hans sov å lek hörna i hennes kontor. Dock har hon ju eget kontor, men hon säger att han emellanåt får vara i hela byggnaden (som inte är så stor.) Men bra tillfälle att träna in passivitet redan från start, och hunden lär sig att anpassa sig efter dig i den stunden. Har underlättat mycket för oss då vi tränade in passivitetsträning från början. Och speciellt som valp, lyckas man med träningen så somnar ju oftast valpen ganska fort!

Rafflan
12/8/18, 1:48 AM
#2

Beror ju på, har du tex kontor kan du ju ställa kompost galler för dörren.
För tror det kan bli svårt att få en valp att ligga still "längre stunder", utan du får nog räkna med att den kommer vandra runt och kolla läget, leta efter saker att tugga på, mm. 
När jag jobbade i stallet var hundarna med från att dem var 8 veckor, kommer den dock träffa andra hundar eller liknande på jobbet skulle jag vänta att ta med valpen tills den var 12 veckor och fått sin sista vaccinations spruta

Isalel
12/9/18, 10:54 AM
#3

Jag har en 2,5 årig hund som fixade att vänta från att hon var ett halvår, men då hade vi mycket längre å bättre möjlighet att anpassa vår ledighet, nu är vi mer begränsade och kommer ”bara” kunna lösa de första 8 veckorna utan att ta med till jobbet. Mitt kontor delas med 3 personer och jag kan avgränsa en yta på ungefär 3m2 där hundarna kan vara på kontoret, men det som oroar mig är ju mest att dom ska väsnas/vara oroliga de stunder jag är borta…de två kollegorna jag sitter i samma rum som är också borta en del under förmiddagarna, så då blir det bara valpen och den stora hunden som har sällskap av varandra… lika kul det känns att få ha med sig hunden lika stort ansvar känns det som jag har för att få det att fungera bra så det inte blir nån belastning för mina kollegor 😬

Upp till toppen
Annons: