Annons:
Etikettövrigt
Läst 773 ggr
Körsbärstilda
12/5/18, 10:15 AM

Klinik/hygien

Vet inte riktigt vilken grupp jag skulle skriva i så testar här. Jag ska ha praktik på en klinik. Men en fredag ska jag åka och göra en tatuering. Så min fråga är om man får ha en nygjord tatuering på en klinik? Tatueringen får ju "vila upp sig" under helgen, men räcker det?

Annons:
Drakellen
12/5/18, 12:03 PM
#1

Kolla på tatueringar iFokus, hundar iFokus är inte rätt ställe då frågan är rätt utanför gruppens syfte😂

CayKantos
12/5/18, 12:17 PM
#2

För sin tatuering är det kanske inte bästa stället att vara med tanke på all päls och smuts man håller på med. Sen beror det mycket på placering. Vart ska du ha dwn.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Körsbärstilda
12/5/18, 12:22 PM
#3

Ska ha den på underarmen

Körsbärstilda
12/5/18, 12:23 PM
#4

Finns ingen grupp som heter tatueringar

Lona
12/5/18, 12:59 PM
#5

#4, Kika på bodyart.ifokus!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Rafflan
12/5/18, 1:26 PM
#6

Du måste skydda tatueringen när du är på kliniken, så inget päls, blod, saliv eller annat kan komma i kontakt med den. Personligen hade jag skjutit upp tatueringen tills praktiken var över :)

Annons:
Honestyisdead
12/5/18, 1:48 PM
#7

Lär inte vara några problem. Men du får plasta in den under arbetstid och så klart ha långärmat. För att få så lite skit som möjligt på den.

Frida B
12/5/18, 6:46 PM
#8

Hantera den som ett sår, rent och skyddat vid risk för smuts. Så hela tiden när du är där. Mvh en som jobbar på djursjukhus och har gjort 2 tatueringar under den tiden. Detta har gått jättebra.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Rafflan
12/5/18, 9:42 PM
#9

#7 inte långärmat, är ohygieniskt, dock kan man ta ha vet-flex som bandage över och byta det vid behov

Upp till toppen
Annons: