Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 1341 ggr
apportbocken
2018-11-30 12:26

Din favorithundtränare

Med inspiration från tråden om Cesar Millan - vilken är din favorithundtränare av de som är någorlunda ”offentliga” eller kända bland hundmänniskor och varför? (Kan vara hundpsykologer, hundcoacher, instruktörer etc)

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
Garm
2018-11-30 12:53
#1

Vet inte om jag kan kalla henne en favorit, men Victoria Stilwell. Det var dock länge sedan jag såg något med henne, men jag vill minnas att hon var bra med hundarna. Kan ju minnas fel och ha lite rosaskimrande minnen, men.. hon var liksom mjuk med hundarna, av vad jag minns. Inte hetsig och krävde inte snabba resultat.

Milkshake
2018-11-30 13:06
#2

Victoria Stilwell här med, men har heller inte sett något med henne på länge så jag kanske minns henne som bättre än vad hon var.

JoeKristos
2018-11-30 13:28
#3

Finns en youtube kanal som heter ”Zak George’s Dog Training Revolution” han tycker jag är super duktig och det är lätt att förstå honom :).

Drakellen
2018-11-30 15:13
#4

Jag är svag för Eva Bodtfält. Tycker att hon har vettiga idéer  och inte är överdriven. Det enda är väll att hon kanske inte riktigar sig till den "vanlige" hundägaren så mycket, utan mer till mycket ambitiösa hundägare. Men oavsett så har jag aldrig hört något jag tyckt var direkt konstigt från henne. Fredrik Steen däremot, har jag mycket svårt för.

swapp
2018-11-30 15:13
#5

#4 Vad har du svårt för med Fredrik Steen?

Lona
2018-11-30 16:18
#6

Kenth Svartberg och Curt Blixt. Så otroligt duktiga på hundar, inte bara med fina tävlingsresultat, de KAN verkligen hund! CM, se och lär! Den som jag håller allra högst är dock Sven Järverud. Det var helt magiskt att se honom ta hand om en problemhund, han behövde i princip bara ta över kopplet. Hundsverige gjorde en stor förlust när han dog. Vilken enorm kunskap och hundkänsla han hade!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Elsis matte
2018-11-30 16:23
#7

Kenth Svartberg, Eva Bodfäldt och Eva Bertilsson i Sverige. Internationellt sett så tycker jag att Sarah Stremming har spännande tänk!

apportbocken
2018-11-30 18:05
#8

Jag är ett stort Eva Bodfäldt-fan! Gillar hela hennes tänk och alla hennes metoder. Hon verkar som en väldigt klok människa. Även Johan Andersson är bra och har alltid inspirerat mig, ända sedan jag började läsa Härliga Hund kring tioårsåldern. Anders Hallgren är en missionär för mig! Han har ett väldigt mysigt tänk kring relationen mellan hund och människa tycker jag. Att han dessutom var bland de första som gjorde det populärt i VÄRLDEN att se hunden som en jämlik vän som helst vill höra snälla ord och bli klappad gör honom inte sämre. Fredrik Steens tänk gillade jag för några år sedan men nu gillar jag det inte och skulle aldrig använda det på Chester. Dock känns det som att han har gjort en vändning, när programmet Hundcoachen spelades in var han mer gammeldags. Nu tror jag han har gått åt det modernare hållet.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

swapp
2018-11-30 19:20
#9

#8 Frågar även dig vad det är du inte gillar med Fredrik Steens metoder?

Jag är nyfiken på att veta för att jag ser inget fel med hans metoder ? Tycker han verkar ha ett normalt vettigt hundtänk. (Fast jag är inte jättejätteinsatt ang honom men utefter vad jag sett från hans instagram tex.)

Elsis matte
2018-11-30 19:29
#10

Det man inte gillar är väl att han i tidigare program använde mycket hårda koppelryck, trycka ner hunden osv. Men han verkar ju ha utvecklats en hel del, eller väljer vad han vill visa upp?

apportbocken
2018-11-30 21:40
#11

#9 Alltså hans tänk kring hunden som djur är ok tycker jag, men hans metoder i Hundcoachen gick i princip ut på fysiska korrigeringar. Jag tror inte på fysiska korrigeringar som universallösning faktiskt. Men som #10 skriver verkar han ha ändrat lite på sin ”image” sedan dess men jag kan inte uttala mig om hur mycket.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

hemul
2018-11-30 22:18
#12

#10 Precis. Cesar wannabe men utan hans karisma. 😛

Drakellen
2018-12-01 00:19
#13

#5 Som de ovan säger så gillar jag inte riktigt hans metoder, men framför allt så tycker jag att han sköter sin roll rätt dåligt. Han är arrogant och kan faktiskt vara ( i min åsikt då) rätt otrevlig mot människor som söker hjälp. Dessutom har jag vid flera tillfällen hört honom säga saker i sin podd eller på instagram som har varit ganska felaktiga, och han ändrar åsikt hela tiden beroende på vem han pratar med. Men han är nog ingen dålig människa och det finns definitivt värre hundtränare, men han är lite för uppblåst för att falla mig i smaken

Annons:
Lojs
2018-12-01 19:08
#14

Av de som är mer kända skulle jag säga Fanny Gott, väldigt skicklig både som instruktör och hundtränare. Sedan har jag gått hos flera skickliga instruktörer som är mindre kända. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: