Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 1270 ggr
Duvethon
11/30/18, 1:18 AM

1-åring (smått galen)

Hej,

Jag sitter nu med min 1-åring. Går vi på långpromenad i skogen går det oftast bra. Korta promenader i kvarteret är dock jobbiga, hundmöten är 9 gånger av 10 inga problem - dock drar han något fruktansvärt i kopplet. Drar också mycket efter dofter och jag misstänker att det delvis beror på åldern. Upplever även att han blir bitig ibland när han är på bushumör…

Hur är era 1-åringar?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Lord Vulcan
11/30/18, 10:14 AM
#1

Har en på 15 månader. Hon har nog en el två skruvar lösa. Från porten ut till gatan(30-40 m)skriker hon som en stucken gris och hoppar runt. Väl ute på gatan tystnar hon. Möter vi hundar skäller hon och far runt. Allmänt jobbig.

Zadeira
11/30/18, 11:51 AM
#2

Passar en 9 månaders så han är ju inte riktigt 1 år, men har aldrig varit med om en jobbigare unghund. Fullständigt rabiat på det mesta utomhus, skriker efter andra hundar, äter allt han kommer över, hoppar gärna efter cyklar, joggare och sparkcyklar. Drar gärna mot saker han får syn på och skriker som om man slår honom om man inte släpper fram honom (vilket mer än en gång lett till att folk kikar ut genom fönsterna för att se vad som pågår)

Inomhus går det inte att lämna något i hans höjd, det överlever inte länge. Får idiotryck då han ska ge sig på en och verkligen göra allt för att retas och dra igång något, han bits, hoppar på en och jävlas.

Får mig seriöst att ifrågasätta min vilja att skaffa egen valp. Tack och lov har jag honom bara 2 veckor.

frijoh
11/30/18, 1:46 PM
#3

Min 15 månaders tik är ibland sjukt jobbig och ska spåra konstant när vi är ute. Sen vill hon gärna jaga allt som rör sig. Men vi skvallertränar och hon kan iaf skvallra på stillastående djur än så länge. Jag tkr dock att det jobbigaste med henne är hennes besatthet av att spåra.

CayKantos
11/30/18, 6:42 PM
#4

Jaa du.. min fyller strax 10mån.. spöken börjar visa sig, bomullen har växt tikk ordentligt och nosen har klistrat fast sig i marken.. min skulle lätt dra iväg om han fick. Som gur går vi SÄLLAN koppel promenader 🙈

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lord Vulcan
12/1/18, 9:31 PM
#5

#2 låter precis som min:)

Zadeira
12/2/18, 1:18 PM
#6

#5 Ja det är ju spännande att se när de börjar lugna ner sig och faktiskt bli trevliga hundar 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: