Annons:
Etikettaktivering
Läst 753 ggr
Solrosen23
2018-11-21 18:55

GPS

Är det någon som brukar ha gps på hunden när ni är ute? I så fall, är det någon som ni kan rekommendera? Vi jagar inte med hunden, utan vill kunna ha honom lös ute i skogen utan att behöva oroa mig för att han ska springa bort. Vågar inte lite på honom helt när han är lös eftersom ha kan få syn på något djur och springa efter :)

Annons:
kinjelooo
2018-11-21 19:31
#1

Om han springer efter vilt så ska du inte ha honom lös, punkt. Ha långlina eller annan anordning tills du har en säker inkallning även i akuta aituationer. Ang. GPS så vet många som är nöjda med Mini Finder Atto.

Solrosen23
2018-11-21 20:25
#2

Okej tack för tipset! Han brukar inte springa efter vilt, men jag vågar inte släppa honom lös ändå för jag eftersom jag inte litar på honom till 100% när det gäller det. Därför känns det tryggare att ha en gps ifall det skulle hända.

Miuspius73
2018-11-21 20:51
#3

Jag har en Garmin till min. Funkar bra och är roligt att kunna mäta hastighet och längd på hundens rörelser.

[IdaSoren]
2018-11-21 20:58
#4

Om du inte litar på att han inte springer efter vilt så är ju problemet att han kan skrämma, stressa eller till och med döda andra djur, inte att du inte vet var han är… Och även om du kan se var han är på GPS:en så hjälper det ju inte så mycket eller? Ska du då springa efter tills du får tag i honom? Håller med föregående om att det nog är bättre att ha långlina om du inte litar på inkallningen till 100.

MyCola
2018-11-22 14:20
#5

Var en ansvarsfull hundägare och låt inte din hund springa löst om du inte kan lita på den, det är så olyckor sker. När du inte har kontroll eller uppsikt över din hund kan allt gå snett, du riskerar inte bara andra djurs liv utan även din egen hunds liv.

Upp till toppen
Annons: