Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 502 ggr
wingren
2018-11-21 17:42

Foder till glupsk kastrerad hane

Hejsan! Sedan jag kastrerade min hund i våras är han ALLTID hungrig. Han har alltid ätit och säger aldrig nej till mat, glupsk som han är, men nu har det gått till överdrift. Han har ätit mjöl(!) två gånger, brutit sig in i väskor, tagit mat från diskbänken och så vidare. Han är en lagotto på 5,5 år och får nu Pure natural Salmon 2 gånger om dagen. Jag belönar oftast med leksak så han får inte så mycket godis och är sällan han får "människomat". Tips på bra torrfoder? Vi har inte ändrat något annat sen han kastrerades och han fungerar för övrigt bra på fodret han får nu. Men han har gått upp lite i vikt och det har blivit ett problem att han snor mat och tar sönder saker för att det luktar mat :/ Snälla ge mig tips gärna både på foder och vad jag kan göra för att han ska känna sig mätt längre eller vad nu problemet är!

Annons:
Maleficum
2018-11-21 17:55
#1

Vår labbe har alltid fått morötter att tugga på som utfyllnad på maten.

När jag läste hundens beteende på universitetet fick jag även tips under en kurs att helt enkelt välja ett riktigt energifattigt foder för man då kan ge mer utav det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lord Vulcan
2018-11-22 10:00
#2

Min blandis på 8 år är nästan likadan. Han får purina pro plan för kastrerad och 7+. Hälften av varje. Sen drygar jag ut med gröna ärtor, det älskar han. Morötter och vitkål är oxå ok tycker han.

Lord Vulcan
2018-11-22 10:01
#3

Fisk får han oxå:)

wingren
2018-12-01 13:13
#4

Tack för svar! Morötter äter han inte men ärtor, så det ska jag prova. Dock innehåller ju ärtor ganska mycket socker, lägger han inte på sig av det ?

Lord Vulcan
2018-12-01 21:29
#5

#4 inte jag märker:)

Upp till toppen
Annons: