OT. Off-Topic

Babbeltråd del 13

2018-11-18 22:35 #0 av: Ambrose

Som svar på nr 300 i Förra tråden.

Vadå skippa?!?!
Då skulle jag ju inte ha någon att spåra med alls!

Du hade däremot gärna fått hänga på 2 dagar till varje vecka 😇

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Anmäl
2018-11-18 23:15 #1 av: CayKantos

Jag hade gärna hängt med flera dagar i veckan även.. men problemet ligger i pengarna 😬😬😬😬 och ibland tid, men det kan man jobba runt för det mesta 🤷‍♂️

Just another crazy animal lover Skämtar

Ägare av Mirthful Galleria, kom gärna in och kika!

Anmäl
2018-11-18 23:41 #2 av: Frida B

Har vettigare saker för mig vet du ju, som att jaga folk som vill träna lydnad ;) meen hade man fått spårkaffe varje gång hade det varit ngt att överväga...

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2018-11-19 12:55 #3 av: Ambrose

#2 Jag äger nog inte ens en kaffekokare... tar du pulverkaffe?
Eller hade du kunnat tänka dig hembakat istället, så tar du med eget kaffe?

#1 Yup. Pengar är mitt problem med! Du får flytta närmare så det inte kostar 250kr varje gång man ska hälsa på dig! Även om jag hade kunnat mörda för att ha dina spårmarker....

//Ambrose

Anmäl
2018-11-19 13:53 #4 av: CayKantos

#3 du som får flytta då 😉😉 ska ju ändå byta jobb snart 🤷‍♂️😘

Anmäl
2018-11-19 17:45 #5 av: Garm

Det här med att planera ny hund alltså... Min nuvarande hund är mycket snart 12 år gammal, hon är av en ras som kan bli 15+. Rasen på den nya hunden börjar närma sig slutgiltigt val, det står mellan tre raser. Jag vet dock inte hur lång tid det tar för oss att spika ras och hitta uppfödare och sen valp på det. Det jag funderar över är väl hur snabba vi behöver vara? Vad är bäst, att vänta till gammelhunden är borta, eller skaffa valp innan hon går bort? Så svårt! Gissningsvis kanske min hund hinner gå bort innan vi blir med ny hund, men en vet ju inte säkert. Väldigt gammal hund plus valp, funkar det? Tankarna går i kors.

Anmäl
2018-11-19 17:51 #6 av: JoannaLi

#5 Nog går det väl, beroende på individen. Är hon pigg och glad, öm i kroppen, gillar hundar, gillar valpar? 

Anmäl
2018-11-19 17:59 #7 av: Maleficum

#5 Tycker det beror helt på individ! Vi avvaktar tex med att skaffa ny hund tills vår gått bort och det är för att, trots att hon älskar andra hundar man möter ute, gillar hon inte att dela sitt hem med en annan hund utan det gör henne bara superstressad (och det känns verkligen inte snällt att utsätta en 14 årig hund med ryggproblem och numera njurproblem för det).

Den gamla inneboende hunden jag tog hand om förut hade det säkerligen gått mycket bättre med då han gillade annat hundsällskap hemma (speciellt älskade han vår labbe och ville gärna krypa ner i samma säng som henne till hennes stora fasa :P nu bodde de ju som tur var bara i samma hus under sommaren och då jag passade labben). Och han gillade för det mesta min kanin när jag skaffa honom som unge, förutom när kaninen blev för på, då tyckte han det var lite jobbigt och man fick hjälpa honom så han fick vara lite i fred men de låg ofta bredvid varandra och sov och de lekte ibland med varandra :D

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2018-11-19 21:25 #8 av: Frida B

#3 deal, då förväntar jag mig hembakt ;)

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2018-11-19 22:58 #9 av: ipopuma

Hade gärna också velat ha fler spårkompisar! Har helt ok marker här för ett eller två spår men det bästa är att nu kommer jag snart få jättemycket jordfält ihop ihop. Så då har man två gräsfält och 3 jordfält ev fyra :D plus lite allmänna marker och det ena fältet borde man kunna lägga tre ipo 3 spår på eller ett fh och något kortare :D :D 

Anmäl
2018-11-20 00:21 #10 av: CayKantos

#9 farligt att säga, TS är desperat när det kommer till jordfält 😅😅

Anmäl
2018-11-20 00:38 #11 av: Ambrose

#9 Jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooord 🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤

Snälla ge mig? :/ Vart bor du?!

//Ambrose

Anmäl
2018-11-20 09:53 #12 av: ipopuma

Skåne is The shit B) är ganska lyxigt att ha 150 meter till närmsta jordfält och kanske 300 till närmsta gräs :) . Nackdelen är att det är mörkt nu :( o man pendlar 1,5 timme enkel väg.

Dock hoppas jag på inte bara gegga i år (alltså rip vader hahahhaha) utan även snö så man kan spåra snöspår

Anmäl
2018-11-20 13:33 #13 av: Garm

#6 Hon är väldigt pigg och frisk, men är inte överdrivet förtjust i valpar. Hon går bra ihop med andra hundar. Det är ju egentligen hennes ålder som talar emot en valp medan hon fortfarande lever, trots att hon är pigg.

Igår fick jag lite "hundångest". Skulle jag orka en ny/till hund? Rent mentalt alltså. Det finns för- och nackdelar både med att skaffa före och efter hennes bortgång. Konstigt nog kan jag nästan bara se nackdelarna just nu.

Anmäl
2018-11-20 22:00 #14 av: Ambrose

#12 Så  avis! Älskar Skåne.. ska bo där i framtiden!

Har eventuellt hittat en harvad jordåker, men ca 1h 15  min bort.

//Ambrose

Anmäl
2018-11-21 08:44 #15 av: ipopuma

#14 stackare. Mår lite dåligt att jag spåra alldeles för sällan nu 😅😂.

Valpen är duktig men valpen vill hälsa på allt och alla. Matte vill inte att valpen ska hälsa på allt och alla... Lite valpklag hahahhaha

Anmäl
2018-11-21 11:28 #16 av: CayKantos

#15 som min då🙄

Anmäl
2018-11-22 20:54 #17 av: IdaSoren

Så stilig i sin nya gula metizosele Kär

Har haft en liten svacka i hunderiet sedan rätt lång tid tillbaka, har känt att jag och Jackie inte klickar som jag vill och har varit väldigt överväldigad av  min nya tjänst på jobbet, vilket har gjort att jag har känt mig lite kvävd av ansvaret hund innebär. Då är det tur att man är två, och att sambon har tagit största lasset med Jacks under tiden.

Nu börjar det lätta och den senaste tiden har hjärtat svämmat över av kärlek till den här fantastiska fyrbeningen. Hon och jag har lite omedvetet fått en rutin när jag kommer hem från jobbet, total-kaos-BUS då vi rusar omkring och brottas i hela lägenheten, kastar omkring leksaker och har oss. Nu behöver jag bara sätta nyckeln i låset så står hon redo på andra sidan med sin favoritanka i högsta hugg i munnen, med svansen snabbt dunkande mot väggen. Bästa stunden på dagen Hjärta

Anmäl
2018-11-23 14:00 #18 av: Turast

Skoter i att jag tycker om rävar. Idag ska jag gå till grannen som äg jägare och ge honom tillåtelse och be honom skjuta räven på våra ägor.

Förstår inte att hon är borta.

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2018-11-23 14:09 #19 av: Zadeira

Nu har man 9 månaders fralla boende här i 2 veckor. Jisses vilken hemsk period han är inne i. Jag tyckte han var jobbig som 20 veckors när han bodde hos mig sist i somras, men nu har han verkligen kommit in i trotsåldern och testar gränser varje vaken timme av dygnet. Blir en enorm träning för mig, och ytterligare ett test för om jag kommer klara av egen hund i framtiden.

Anmäl
2018-11-23 17:47 #20 av: apportbocken

#18 Inte Marcy va?! 😞

Anmäl
2018-11-23 22:08 #21 av: Turast
#20 nä inte Marcie. Det var min lilla Unna :'(

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2018-11-23 22:21 #22 av: apportbocken

#21 En höna va? Smart av mig att tänka att en räv kunde döda en medelstor hund...
Så sorgligt, höns verkar som härliga djur. Beklagar.

Anmäl
2018-11-25 09:39 #23 av: Sugar Mist

Var iväg och vallade igår, hade med mig båda hundarna. 
Jack var jättehet på fåren så vi gick tillbaka på ankorna och där kändes han supercool, han svarar mycket bättre på press nu, vi körde balansträning och han var verkligen så cool.
Salt körde också ankor, men hon är för het där och vill gärna plocka dom så vi gick till fåren istället. 
Hon är SÅ mjuk och förig, svarar jättebra på pressen och använder verkligen huvudet.

Fick dessutom köra 4 andra aussies av varierande ålder, ursprung och erfarenhet vilket var jättenyttigt och så roligt, men kroppen är väldigt öm och har dragit på mig en jätteförkylning som inte blev bättre av att stå i snöstorm i 5-ish timmar.. Galen

-

Anmäl
2018-11-25 20:22 #24 av: Jojaton

Sam (och jag haha) nollade 3 av 3 lopp på blåbärsagilityn idag 🙌🏼 Första gången vi är i hall på ett halvår, och på tidigare tävlingar har han blivit såå störd av omgivningen men idag var nemas problemas 😍 tyvärr inte tillräckligt snabba för placering, men guud vad stolt jag är ❤️

Johanna
@bellasantorino på Instagram

Anmäl
2018-12-03 00:20 #25 av: Jojaton

Postade fel

Johanna
@bellasantorino på Instagram

Anmäl
2018-12-04 11:31 #26 av: Ambrose

Har bara 7 spår kvar innan jag ska ned till Danmark och försöka ta kvalpoäng till IFR, IPO-FH VM...
Usch! Nervöst! 😣

//Ambrose

Anmäl
2018-12-04 11:48 #27 av: JoannaLi

#26 Ih! Heja, heja, heja!! Partajar Uppdatering efteråt! 

Anmäl
2018-12-04 12:20 #28 av: ipopuma

#26 heja heja håller tummarna!

Anmäl
2018-12-04 17:37 #29 av: CayKantos

#26 Woop! Det blir så bra så😍😍

Anmäl
2018-12-07 22:31 #30 av: tiger tok

Ett sådant där riktigt riktigt underbart pass idag! Bästa bästa killen! Riktigt fint samarbete, och vilken power i fotgåendet!
Och att han klarade störningarna så bra!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-12-08 14:28 #31 av: CayKantos

Vad ska JAG göra för att inte förstärka min saks gnällande när andra har kul? Tex när andra tränar hund, när han ser bågon rida på hästar mm? Han gnäller och blir avendsjuk, blivit värre nu med tonåren.. Vad ska jag tänka på för att få bort det/förebygga det/ej förstärka det.

Anmäl
2018-12-08 22:11 #32 av: ipopuma

Jag taggar inför den dagen jag tar hem en Brumilla! Gjort sedan jag var runt 13 och börjat nu leta lite smått efter vad man ska leta efter. Dock riktigt svårt att veta vad man ska tänka på och letar efter!

Anmäl
2018-12-09 07:55 #33 av: apportbocken

#32 En katt?! xD

Jag kör heldag nr 2 på mässan idag!

Anmäl
2018-12-09 16:31 #34 av: Frida B

Andra 1:a priset i klass 1- check! Ett till och vi har ld1 titeln :D

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2018-12-09 21:10 #35 av: Jazzyjeff

Nu har min blitt galen tonåring. Luktade visst upp en riktigt fin löptik utomhus och blivit riktigt gnällig av det här inne, bläh.

Anmäl
2018-12-09 22:10 #36 av: ipopuma

#33 ja men de är ju så fina <3! Fast är så svårt! Hundar finns det en kennelsida, rassida, hälsotester, meriter osv osv men katter i dont know. Vad ska man tänka på liksom xD?

Varit en drömras i 6 år! Men får bli en om några år i framtiden :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.