Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1735 ggr
Nina_django
11/5/18, 1:10 PM

Söker hundkompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag söker en hundkompis till min lugna och trygga chihuahua. Jag vill ha en större hund då hans ”bror” som han växte upp med dom första två åren är en jämthund och dom funkar otroligt bra tillsammans. Så vill jag att han ska få en större kompis som har ungefär samma temperament som han. Jag har flyttat hemifrån men åker hem varje helg. Alltså min fråga är om ni har någon hundras som ni kan rekommendera som är lugn och trygg i sitt temperament men har ändå personlighet och vill gärna visa den. Lite tjurighet har även min chihuahua. Hunden ska väga minst 15kg och vara social. Vad kan ni rekommendera?

Annons:
Kalli
11/5/18, 2:26 PM
#1

Vad vill du göra med hunden?

JoannaLi
11/5/18, 4:08 PM
#2

Köp inte djur till djur, köp djur till människa. 

Dvs - vill DU ha en till hund utan att tänka på din nuvarande hund?

Nina_django
11/6/18, 12:26 AM
#3

Jag vill jätte gärna ha en till hund. Men jag vill ha en större hund som jag kan träna med. T.ex. kondition och agility. Men jag vill att min nuvarande hund ska acceptera den nya hunden, då Django min chihuahua betyder allt för mig.

JoannaLi
11/6/18, 8:48 AM
#4

#3 Att hundar gillar varann handlar oftast mest om individ och mindre om ras. Särskilt om du är beredd på att styra upp mellan dem i början, då kommer de lära sig varandras regler. Och köper du dessutom en valp så har du alla chanser att det kommer gå finfint, för redan som pytteliten kommer valpen att präglas på hur Django vill ha det. 

Så välj vilken hund du vill :D

Hornslandet
11/9/18, 10:16 AM
#5

Fast nog kan man väl tänka lite på ras också. Det kommer ju se lite annorlunda ut hemma hos dem om de köper hem en mallevalp vs nån sällskapsras eller väldigt (i allmänhet) lugn ras.

CayKantos
11/10/18, 6:45 AM
#6

Varför inte köra agility o kondition med din Chihuahua?😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
hemul
11/10/18, 8:22 AM
#7

Jag kan bli kompis med din hund! Så jäkla söt. Men jag är inget vidare på agility. 😃

panini
11/10/18, 11:00 AM
#8

#3 Jag både tränar och tävlar agility med min ena chihuahua och båda två kan promenera på utan problem, som vilken annan hund som helst. Så testa med din lilla också, det kommer att gå utan problem! :)

Jojaton
11/10/18, 6:56 PM
#9

#3 Min kusin tränar agility med sin chihuahua utan problem! Nu är hon väldigt osäker på andra hundar så blir nog ingen tävlingskarriär för henne, men hon tycker det är superkul. Och kondition är inga problem, hon har minst lika mycket ork som min sheltie.

Johanna - Instagram

Nina_django
11/14/18, 10:22 AM
#10

Han kan agility och lydnad å så. Jag går i en skola där vi har lektioner då vi tränar hundar o.s.v. och han tycker inte det är så särskilt roligt. Han vill mest gosa med mig eller med någon annan som är där. Han tycker inte om träning så mycket.

Upp till toppen
Annons: