Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 974 ggr
Drakellen
11/2/18, 7:29 PM

Hur länge håller tinad mush?

Jag har nu köpt ett 10-kilos paket med mush till Pepsi, och måste nu komma på hur jag ska få in rutin när dte är block istället för bollar. Han ska ha ett halvt block om dagen (då han får torrfoder också) och det är jobbigt att dela dem när de är djupfrysta. Så jag tänkte tina ett block varannan dag och ge ett halvt om dagen, tror ni det går bra? Det kommer ju självklart stå i kylen men har ju hört att de flesta tinar nästkommande dags ranson på kvällen, och inte mer. Men det blir ett sånt jäkla krångel med att såga itu dem. Så vad tror ni som ger mush,  funkar min plan?

Annons:
Jojaton
11/2/18, 7:48 PM
#1

Jag gjorde så när jag gav Mush - nemas problemas 😊

Johanna - Instagram

JoannaLi
11/2/18, 7:49 PM
#2

Ungefär 3 dagar brukar de flesta företag säga att deras färskfoder håller i kylen, och Mush är nog samma 😀

Hornslandet
11/2/18, 10:42 PM
#3

Ingen fara! Det tar typ ett dygn att tina upp i kylen också.. beroende på om du lägger ett eller fler tillsammans. Min äter 3-3,5 block om dagen.. Lägger ibland in typ 9 i kylen och ger dem i tre dar sen:) Tror lätt de funkar fint typ 2-3 dar från de är tinade, dvs från dagen efter du lägger dem i kylen.

Drakellen
11/3/18, 12:06 AM
#4

Tack så mycket för svar! Men super, då slipper jag krånglet med sågandet av rått kött :D

CayKantos
11/3/18, 12:34 AM
#5

Jag gör så varje dag. Kommer framöver ha halva 3kg korvar uppräknade. Kommer då ligga i ca 3 dar då han öter 500g/dag :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: