Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1920 ggr
Skivling
2018-10-24 20:17

Vad har ni på er?!

Hej! Släng gärna fram tips på bra hundägarkläder/reflexer mm. Även till vovven förstås!

Annons:
taxarärbäst
2018-10-24 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag har random sportjacka, reflexväst och mössa! Korvpojken har reflexväst och sele +plus liten lampa på jag ser honom

Changrila
2018-10-24 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag fick igår hem ett par friluftsbyxor från Fritidsfabriken. Otroligt bekväma och jag kommer nog bo i dem tills det är varmt nog för shorts igen. Jag älskar shorts. På överkroppen har jag bomullslinnen och varmare tröja, regnjacka eller liknande ytterst. På fötterna har jag rejäla vandringsskor eller vandringskängor.

Hundarna har varma täcken och om täckena inte har reflexer så sätter jag på en reflexväst ovanpå.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

flocken
2018-10-25 08:36
#3

Olika. Kör kläder efter väder. Idag termoleggings med regnbyxor över. Strumpor, sockar o stövlar. Linne, fleece jacka o regnjacka över. Skyddar mot regn o blåst. Friluftsbyxor, Linne, tröja ( jacka beroende på väder) Leggings, kjol, Linne, tröja osv. Benvärmare. Stövlar/ gympaskor/ goretex kängor. På vintern termoleggings, benvärmare, kjol, termokjol, tjock jacka. Har väldigt mkt att välja på o hittills fryser jag inte. Hunden reflexväst, lysande halsband. Olika täcken beroende på väder.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Skivling
2018-10-25 09:17
#4

#1 Naj så söt korvpojke! #2 Snygga byxor! Underställ under? #3 Termoleggings och termokjol är nytt för mig. Var hittar man såna? Lysande halsband har vi med, så man inte snubblar på jycken!

tiger tok
2018-10-25 10:14
#5

Beror på, är ganska varm av mig så är inte jätte påpälsad. Hunden är varm av sig också. Men som nu, det är blåsigt och runt 7 grader. Friluftsbyxor från Arrak outdoor, gympaskor och vind jacka. Vid kallare väder är det goretex kängor, mössa och fleece jacka under jackan. Plus att jag alltid har min träningskjol (dog PRO från hurtta) när vi tränar, mitt bästa köp någonsin. Hunden har blinkande halsband och ibland reflexväst.

flocken
2018-10-25 11:24
#6

#4 termoleggings köper jag k vanliga affärer, netto ,city gross, maxi. Vänliga leggings men fodrade. Termokjol är bara att söka på så hittar du

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
taxarärbäst
2018-10-25 11:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

ibland har han sin lilla dräkt om det är riktigt kallt

Changrila
2018-10-25 17:48
#8

#4, nu är det så varmt att det inte behövs underställ, men de är absolut så stora att det kommer gå att ha det senare när vintern kommer :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Hornslandet
2018-10-26 08:45
#9

Går upp så tidigt så nu kör jag underställ för komfort på morronprommisen :P

Min hund har aldrig haft kläder på sig..han börjar tycka det är skönt nu, gillar att rulla sig i frost-gräset 😂

[Forest]
2018-10-29 19:18
#10

2 av hundarna har på sig väst en täcke med reflex på sidorna. Jag har sytt reflextub då genom tagit reflex från billig stor väst. Trär i kopplerna vips så har man reflex på kopplet 👍 jag själv går på kvällen med panlampa för lätt se bajsen men även för att synas väl. Jag har reflex mössa och reflex vantar som är nog mitt bästa köp. Så kan vart toöipsa av såna finns på intersport heter JENNY REFLECTIVE VANTE.

Skogsväsen
2018-11-03 07:58
#11

Någon som har lust att visa en bild på en träningskjol? Låter intressant. I vilka samband används den och varför kjol och inte t.ex. byxor? Är det för att värma rumpan lite extra eller är det för att byxor är för varmt?

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Skogsväsen
2018-11-03 08:00
#12

#10 Har du testat JENNY REFLECTIVE VANTE på vintern? Värmer den bra?

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

[Forest]
2018-11-05 09:57
#13

12 Ja det tycker jag dom gör det blåser inte igenom och man blir inte blöt :) Jag har även på mig fingervantar under när det är jätte kallt ute  😎 Dom ger är jätte bra reflex min man o dotter sa att man nästan vart bländad av dom  😃

Annons:
Skogsväsen
2018-11-11 18:53
#14

#13 Det låter perfekt ju! :D Hahaha! Utmärkt. 😃

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

hemul
2018-11-12 02:41
#15

Men de är inte vattentäta va? Om man typ cyklar i hällregn…?

peafie
2018-11-12 10:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Reflexjacka + reflexväst + reflexhalsband ses på bild. Så ser vi ut om vi rör oss i trafiken.

Jag brukar ha frifab-byxor och en fjällrävenjacka om vi bara är ute i skogen. Mina älskade Meindl-kängor på fötterna, eller Icebugs om det är isigt. Tränar vi har jag dessutom picking-up-väst. Ullunderställ och täckkjol för att hålla värmen.

Bloggen     ○    Instagram

Jojaton
2018-11-12 11:12
#17

När vi är ute i mörker har jag en väst från Hööks som är helt i reflextyg (som #16 jacka) som är så pass stor att jag kan ha den även över vinterjackan, Sam har ett reflextäcke från Arken Zoo i samma sorts tyg, vid behov har vi även Orbilocs. Jag använder även fritidsbyxor från H&M, softshelljacka från Granngården, träningsväst från Hurtta, vinterfodrad träningsjacka från Engelsons och kängor från Hööks 😊 är det riktigt kallt har jag underställ i ull.

Johanna - Instagram

Travis D
2018-11-12 11:41
#18

#16 cool bild 😃

peafie
2018-11-12 13:39
#19

#18 Tack. 😃

Bloggen     ○    Instagram

Upp till toppen
Annons: