Annons:
Etikettvalpar
Läst 2995 ggr
[Tuulikki]
10/24/18, 2:02 AM

Present till kompis valp

Jag ska hälsa på en av mina närmsta vänner som precis skaffat valp. Jag tänkte köpa en present till knodden men vet inte riktigt vad. Min kompis sa att valpis just nu är i tugga-på-allt-för-det-kliar-i-tänderna-perioden. Finns det någon leksak eller något att tugga på som lindrar kliandet eller gör att valpen inte tänker på det lika mycket? Eller har ni förslag på någon annan överraskning en nybliven hundägare skulle bli glad över? 😊 spelar ingen roll om det fokuseras på matte eller valpen, jag kanske inte kan låta bli att köpa 2 presenter 😁

Annons:
Jojaton
10/24/18, 6:47 AM
#1

En Kong? Är det en liten ras finns det valpkongar 😊

Johanna - Instagram

-Aida-
10/24/18, 8:55 AM
#2

Någon slags gummiring eller liknande kong aktig grej är guld.😃 Ett knutrep också för kampiga lekar har bra hållbarhet, de är lite mjukare än gummigrejer.

[Tuulikki]
10/24/18, 1:54 PM
#3

Det är en DSG 😊 ska kolla vad de har i djuraffären! Sett kongar i olika storlekar. Tack för tips!

Sunflower_
10/24/18, 2:16 PM
#4

Finns ju smaksatta nylonben som är speciellt för valpar som behöver få tugga, tex dem här https://www.arkenzoo.se/nylabone-puppy-startpaket?52884 

Skulle väl avråda från att köpa en pipleksak, det fick vi som en present till vår förra hund när han var valp, inte jättepopulärt 😉

[Tuulikki]
10/24/18, 2:20 PM
#5

#4 tack för tips! Nä någon pipis blir det absolut inte, vet av egen erfarenhet hur härliga de är… 😁

[Tuulikki]
10/24/18, 5:08 PM
Annons:
[Forest]
10/28/18, 9:27 PM
#7

Den såg bra ut. Du får säga vad valpen tyckte om den 😊 Jag skulle även säga något tuggben kanske runt tuggben 😉

[Tuulikki]
10/28/18, 10:50 PM
#8

#7 hon tyckte den var jättekul och både bar runt på den och låg och gnagde 😊

Upp till toppen
Annons: