Annons:
Etikettvalpar
Läst 2008 ggr
Nillanpillangirl
10/15/18, 1:59 PM

Vilken busig valp !!

Har en eurasiervalp på snart 12 veckor, hon är helvild . Bus från morgon till kväll. Trodde detta skulle vara en rätt så lugn hund även som valp 🙊 Någon här som har denna hundras. Hur var de som valpar , och när kom ”lugnet”?

Annons:
Honestyisdead
10/15/18, 3:07 PM
#1

Jag tror alla valpar är busiga.

[Tisstassen]
10/16/18, 9:57 PM
#2

Haha min valp var också helt galen, trots att min erfarenhet är att många inom raser brukar vara mer lugna ^^ han är snart 9 månader och är inte riktigt lika vild längre… men nästan :D

hundtok
10/17/18, 9:05 AM
#3

De lugna väl ned sig när de är runt 1,5 år - 2,5 år skulle jag väl säga. Vissa är lugna redan vid 9 månader är väldigt individuellt.

hundtok
10/17/18, 9:06 AM
#4

Min erfarenhet är att de blir värre när de är runt 4-5 månader är då det kickar igång på riktigt :)

CayKantos
10/17/18, 9:44 AM
#5

Min kille är lugn och vild till tider, trots att vara en ras man ofta säger ska vara helvild. Det beror mycket på vad man vänjer valparna till, och mitt fokus va just att kunna varva ner och ta det lugnt pga mitt rasval. Men när det väl gäller är han med till 200%! :) Tipsar att köra ryggsäcken när man kommer in utifrån, beroende på vad för "regler" du vill ha såklart. Jag gillar ha lugn inne och bus ute, nu när han väl vet hur det "Funkar" busar vi lite ibland utan det blir för helvilt, då går vi ut och fortsätter istället :) Ligger man och är lugn får man även lov att göra roliga saker :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
10/17/18, 10:01 PM
#6

Min var skogstokig fram till ca 6-7 månader (Briard).

Annons:
Rafflan
10/17/18, 10:36 PM
#7

Min valp var lugn från start (powder puff), men får man en lugn valp har man nog bara "tur", det har inget med rasen att göra då alla valpar är "pest jobbiga" oavsett ras :P

[Forest]
10/18/18, 12:17 PM
#8

Vi har bara haft en valp och hon var väl busig på lagom sätt. Vi hade en till hund så dom busa lite med varandra till viss del.  ;)

Nillanpillangirl
10/22/18, 12:06 PM
#9

De tre hundarna vi har haft innan har varit lugna som valpar om man jämför ned detta lilla energiska vilddjur 😄

Drakellen
10/22/18, 2:32 PM
#10

Min Pepsi är 6 månader nu och runt fem månader tyckte jag man började se hur allt valpkaos började växa bort och personligheten började växa fram. Men under tre-fyramånaders perioden höll jag på att bli gråhårig😂. Åh vad jag mentalt strypte honom när han satt och skällde nonstop kl 23.00 på natten. Jag är inte en valpmänniska och föredrar vuxna vovvar men ville köra första hunden från början. Dock upprepade jag frasen "aldrig igen, aldrig igen, aldrig igen" medan han glatt kissade ner mattan vid ett flertal tillfällen. Så alla valpperioder är dränkta i bus, men den tar slut fort (vilket är sorgligt eller fantastiskt beroende hur man ser på det)

Upp till toppen
Annons: