Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1994 ggr
Maleficum
10/14/18, 4:01 PM

Uppfödare/ägare Löwchen & Pudel

Som nästa hund har vi (jag och min mamma) sorterat ner valet till antingen Löwchen eller dvärg/mellan pudel då dem raserna verkar passa mammas krav bäst men vi skulle gärna vilja ha tips på bra uppfödare och/eller ägare som gärna träffas så man kan prata mer om raserna och framför allt träffa hundar av raserna (mamma har i början varit väldigt anti pudel men har börjat få henne att byta lite åsikt om dem).

Är en fördel om de finns runt Stockholmsområdet eller i "lagom" omnejd (nu gäller det främst att träffa hundar, val av uppfödare för valp när det väl blir aktuellt kan ju bli lite var stans i landet beroende på när det föds en passande valp).

Vi söker hund för sällskap och inte för utställning men vill ha från uppfödare ansluten till SKK (då det känns tryggare).

(Om det är nån som anser någon uppfödare inom raserna som anses helt bör undvikas så skicka ett privat meddelande men bra anledningar till varför så ingen behöver bli "uthängd" här i forumet)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[Forest]
10/14/18, 5:02 PM
#1

Letar ni pudel så rekommenderar jag att man letar via rassidan svenska pudelklubben www.pudelklubben.se. Där ser ni uppfödarlista och jag skulle mer träffa uppfödare som planerar valpar lr har valpar för få bästa kollen på rasen. Dom kan rasen bra ☺ Min man var oxå lite imot skaffa pudel tills vi besökte uppfödaren då vart han kär i ena hunden o hon hade gärna fått hängt med hem enligt honom 😋 Men på den vägen börja vi med pudel i dag har vi 3 st tikar i olika åldrar ❤

Linnpinn
10/20/18, 2:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har Löwchen och det är verkligen jätteroliga hundar! Pigga och hänger med på allt ifrån vandringar, cykelturer och ridturer men kan även slappa i soffan i en vecka utan problem. För mig var det väldigt viktigt att ha en hund som är trygg med olika folk, miljöer och är skottfast. Vilket var precis vad jag fick. En väldigt enkel hund att ha och göra med. Film på hennes BPH där hon fick mycket beröm över vilken trygg och glad liten hund hon är :) https://youtu.be/W6b2BHgYDTM På bilden är hon nyklippt.

Upp till toppen
Annons: