Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1855 ggr
Idahamstern
10/6/18, 6:02 PM

Testa allergi?

Hej! Vi bor i Mölndal och är nyfikna på raserna bichon havanais, dvärgpudel eller cockapoo. Tyvärr är min pappa lite allergisk och därför måste vi prova om han tål någon av dem raserna eller någon annan mindre hund som sägs vara allergivänlig. Finns det någon i Mölndal som vill hjälpa oss genom att låta oss träffa hunden och på sikt kanske vi även kan få passa den så vi kan testa hur vår pappa reagerar. Vore jätte snällt, skriv gärna eller skicka privat medelande.😊

Annons:
MyCola
10/6/18, 10:47 PM
#1

Jag avråder starkt från Cockapoo. De jag har mött är inte trygga familjehundar och har ofta beteendeproblem. Även aveln på Cockapoo eller andra liknande blandraser är inte något man bör stödja tycker jag. Vill du veta mer om det råder jag dig att läsa denna länk: https://www.dailymail.co.uk/news/article-2564373/The-hidden-suffering-dogs-bred-cute-Adorable-looks-Cuddly-names-like-Labradoodle-But-trend-cross-breed-dogs-raises-disturbing-questions.html

Det finns inga allergivänliga hundraser för den delen, huruvida en hundallergiker reagerar på olika hundar varierar. Lägger till ännu en läsvärd länk angående allergier och vad man ska tänka på: http://www.allergenius.se/kan-man-ha-hund-nar-man-ar-allergisk

Lord Vulcan
10/7/18, 6:18 AM
#2

Pudel och puli sägs vara mindre allergiframkallande.

Werifesteria
10/7/18, 2:36 PM
#3

Ett tips är att kontakta uppfödare av raserna ni är intresserade av och fråga om ni kan besöka dom. Tror dom är vana vis att folk vill testa om dom tål hundarna 🙂 Ni kan sedan be att få låna en filt eller liknande som hundarna varit på och ta hem och se om din pappa reagerar på den.

[Forest]
10/7/18, 7:46 PM
#4

Detta med allergi varierar. Vi har tre pudlar och jag märker att sonen verkar reagera mer på våran ena än dom andra två. Jag brukar alltid bada vpra inban sonen kmr på besök. Det underlättar mycket dessutom tar han allergitabletter, sonen har pälsallergi samt astma. Bor inte hemna och lever med en strävhårig tax. Han reagerar mer när Enja var valp (ena pudeln) och även på deras tax. Inne på pudel iFokus togs detta upp var på en är själv fött upp kull och pälsallergiker som berättar hur hon gör 😊

[~Kollen~]
10/8/18, 3:43 PM
#5

Det finns allergi Schampo till hunden kanske kan funka?

Idahamstern
10/8/18, 5:33 PM
#6

#5 Vi ska låna en Pudel om några veckor. Vi tänkte be dem tvätta hunden med det schampot. Vi får hoppas det funkar bra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: