Annons:
Etikettdebatt
Läst 1143 ggr
CayKantos
2018-09-29 09:41

Akut hundfråga

Hej.. Har en lite akut fråga här.. detta är inget jag hade gjort eller end funderat på om jag inte absolut hade behövt.. men imorgon jobbar jag 12timmar och vägrar lämna han hos den dagmatten jag använt tills nu… jag letar efter ny dagmatte så bra jag kan mrn inget har nappat än. Så mina val imorgon är att antingen ha med han på jobbet och han får sitta i bilen. Jag har tre raster jag kan springs ut o rasta samt aktivera han lite med 2-3 timmar emellan så aldrig ensam mer än 2-3timmar i taget. Han älskar va i bilen och brukar bara sova/vila eller spana lite ibland. Annars lämnar jag han hemma på mitt rum och låter huskompisarna rasta honom ibland. Tyvärr kan dom inte hantera han speciellt bra och han hoppar jagar mm så jag e rädd att han kommer göra ngt dumt.. samtidigt.. en promenad, lite klapp och sen ensam på rummet. Han kommer inte kunna/få va lös i huset med dom! Vad är det minst hemska? :/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
-Aida-
2018-09-29 09:49
#1

På rummet är det minst risk för stöld däremot. Vet hur det känns att vissa kanske inte klarar av hunden för att den har vissa beteenden, min hund drog ner sin vakt i ån, jagade andra hundar, katter, fåglar, sånt han adlrig skulle göra med mig, detta var över en vecka, så jag tror en dag på rummet är ditt bästa alternativ just nu, det hade jag valt iallafall.

Isalel
2018-09-29 09:51
#2

Jag skulle nog valt bilen om han älskar att vara där och du inte känner dig trygg med dina huskompisar.

CayKantos
2018-09-29 10:16
#3

Har kanske en kompis som kan komma hämta han o ha han en liten stund iaf så han "bara" sitter en halvdag i bilen .. men bara kanske

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
2018-09-29 10:43
#4

Jag hade valt bilen, om det finns ett bra ställe att ställa den på

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Sugar Mist
2018-09-29 10:58
#5

Kör på bilen, en dag är ingen fara.

-

CayKantos
2018-09-29 11:10
#6

Tack för all hjälp! Har löst sig! En jättetrevlig tjej kunda ta han imorgon. Vet dom kommer bli toppen. Hoppas aldrig jag hamnar i likn sit. 😭😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
hemul
2018-09-29 14:39
#7

Äsch, om hunden gillar att vara i bilen och är trygg är det väl alldelses utmärkt. Och säkert roligare än att vara hemma själv. Har ju ivf nåt att titta på. Har själv haft hundar som trivts i bilen och har också utnyttjag det när det behövts.

Jag vet att det fixat sig nu, men uppstår situationen igen tycker jag inte alls att bilen är en dålig lösning förutsatt att vädret är lämpligt.

Changrila
2018-09-29 14:44
#8

Jag skulle också valt bilen, förutsatt att bilen kan stå på ett bra ställe där det inte springer runt så mycket folk. Vissa är ju helt hysteriska på att slå sönder glasrutor m.m. även nu när det är kallt ute. Om hunden ska vara i bilen så hade jag därför varit noga med att även ha en synlig lapp med mobilnummer i rutan, så att folk kan höra av sig om det är något med hunden istället för att de hittar på något dumt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

hemul
2018-09-29 15:33
#9

Det har du rätt i! Tänkte inte på att det säkert är så nu.

CayKantos
2018-09-29 17:27
#10

Ja. Bra ide. Har tänkt köpa en skylt när jag byter bil och får bur. Men kan ju ändå sötta upp enn papperlapp på insidan rutan så folk kan kontakta mig om det skulle va ngt

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lord Vulcan
2018-09-30 06:09
#11

Bra att det löste sig. Annars hade jag oxå valt bilen. Mina är i bilen då o då. Mest sover dom, resten spanar dom på allt möjligt.

[Forest]
2018-09-30 11:42
#12

Skönt att det löste sig.

eli1991
2018-09-30 13:11
#13

Jag har garderat och satt lås på båda burdörrarna. samt två lappar på buren som syns både när bakluckan är stängd och öppen där det står: vid fara/frågor ring 073……….." Samt "arg hund rör ej".
Min hund är inte alls arg men jag vill inte att folk pillar på honom xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: