Annons:
Etikettutställning
Läst 1563 ggr
kitte94
9/22/18, 10:20 PM

vem ska va skkmedlem?

Jag ska anmäla min hund till en officiell utställning. Eller hon är inte min hon är min mammas men hon är som min fast på foder. Ingen av oss är medlem i skk så undrar vad är bäst? att mamma som äger hunden blir medlem eller jag som ställer hunden?  Ska betala anmälningsavgift och medlemsavgift samtidigt om det har nån betydelse.

Annons:
Honestyisdead
9/23/18, 1:05 AM
#1

Är hunden registrerad i skk?

kitte94
9/23/18, 12:09 PM
#2

Ja hon är registrerad i skk.

kitte94
9/23/18, 3:02 PM
#3

Vill bara veta vem av oss som bör va medlem i skk. Måste anmäla idag om jag vill att det ska bli billigare så är lite stressigt med svar.

hemul
9/23/18, 3:26 PM
#4

Ägaren måste vara medlem. Framgår inte om handlern måste vara det också, ivf hittar jag inte nåt. Hoppas nån erfaren kan svara dig.

Det är den första länken här, Utställnings- och championatregler_.
https://www.skk.se/sv/utstallning/regler/
_

_16. Krav på medlemskap
Vid utställning arrangerad av SKKs länsklubbar får endast hund delta som är ägd av medlem i en länsklubb eller i erkänd utländsk kennelklubb i det land där hundägaren är bosatt.

Vid utställning arrangerad av SKKs specialklubbar får endast hund delta som är ägd av medlem i arrangerande klubb. Arrangören har rätt att om så angivits i utannonseringen av utställningen godkänna att andra medlemskap i SKKs organisation eller i erkänd utländsk kennelklubb ska gälla vid ett specifikt arrangemang.

Vid utställning arrangerad av SKKs centralstyrelse får hund delta som är ägd av medlem i någon klubb inom SKK-organisationen eller i erkänd utländsk kennelklubb i det land där hundägaren är bosatt. Den som deltar med avels- eller uppfödargrupp ska vara medlem i någon klubb inom SKK-organisationen eller i erkänd utländsk kennelklubb i det land där hundägaren är bosatt.

Om fler än en person äger hunden ska samtliga vara medlemmar i aktuell klubb/någon av de aktuella klubbarna.

I detta sammanhang räknas såsom ägare till en hund även den som enligt skriftligt avtal innehar utställningsrätten till hunden.

Krav på medlemskap gäller inte för ägare som endast anmält hund i inofficiell valpklass._

kitte94
9/23/18, 3:57 PM
#5

Tack. Nu ser jag det tydligt. Nej handlern behöver inte va det det vet jag. Varit handler åt andras hundar, även fått gå med hundar som jag fått på mig i sista minuten på stora utställning. Aldrig varit skkmedlem.

Upp till toppen
Annons: