Annons:
Etikettövrigt
Läst 1395 ggr
Herveaux
2018-09-20 08:31

Senaste hundrelaterade asgarvet?

Berätta om senaste gången din/a hund/ar eller någon annans fick dig att skratta riktigt ordentligt! 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2018-09-20 08:34
#1

Min Pitcher har precis ätit frukost och la av en rejäl rap som nog hade gjort en sjörövare stolt.😂 
Lättroad på morgonen helt klart.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

hemul
2018-09-20 08:58
#2

En gammal raphistoria. Åkte tåg med min berner. Ett gäng på 6-7 personer firade födelsedag på tåget med flera stora mu,siga gräddtårtor. Höll på att ta livet av mig, blev så sugen.

Såg att de tittade  på hunden och tyckte han var fin.  Plötsligt fråga en kille om de får ge honom "lite tårta". Javisst, sa jag förhoppningsfullt - tänkte ju att de skulle bjuda mig också om jag var lite trevlig.😉

Släppte hunden som efter ett tag fattar att han ska gå över till dem. Ögonen håller på att poppa ut på honom när de sätter ner en hel stor jordgubbsgräddtårta som det var taget max en fjärdedel av. Gäller att snabba sig när det bjuds, så det tog inte många tuggor att få i sid den inte, ögonblicks verk. Sedan tittar han uppfodrande på dem, de kan ju ha mera - och lägger av världens rap. Jubel i kupén, men tårtan var slut och jag fick ingen! 😭

-Aida-
2018-09-20 09:18
#3

Hade gäster hemma hos mig, min hund ville verkligen smaka på salta pinnar vi satt och åt, han gorde lite tricks för att kanske få nånting för han var så duktig, under tiden dregglar han väldigt mycket och slickar sig runt munnen ofta.
Sen lägger han av en stor rap av allt dreggel han svalt under tiden. 😂

Zadeira
2018-09-20 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Daghunden Doris, mops, när jag hämtade henne i förmiddags. De bor i grannhuset men vi går alltid en liten runda när jag hämtar henne. Men idag vill Doris inte alls. När hon insåg att vi inte gick mot mitt hus tvärsatte hon sig och tittade på mig med en min som verkligen inte gick att misstolka. Ett tydligt "NEJ, jag går ingen runda". Jag tror aldrig jag har sett en hund med tydligare minspel i ansiktet som henne. Är det nej så är det nej, och hon visar verkligen så tydligt att man inte kan göra mer än skratta åt hennes ansiktsuttryck.

swapp
2018-09-20 12:46
#5

#4 Åh den där minen känner man igen. Min mops brukar köra den där minen mot mig när han inser att jag har tänkt gå en längre runda. Han stannar, lägger öronen bakåt och så tittar han liksom upp mot mig med en suck och ser så himla olycklig och ovillig ut haha.
Han har också kommit på en del tricks och finter, till exempel kan han stå och låtsas nosa på en växt jättelänge för att få slippa gå, eller stå stilla med benet uppe i en kissposition haha.
Och så fort man är på väg hemåt får han upp farten, ojoj vad bråttom han får då!

Mopsarna ligger mig så otroligt varmt om hjärtat för dom har såna personligheter och är så enormt charmiga. Har aldrig träffat på nåt liknande

Sugar Mist
2018-09-20 17:51
#6

Typ varje gång Salt morrar för hon låter så himla töntig :p

-

Annons:
Zadeira
2018-09-20 18:05
#7

#5 Ja det är helt otroligt vad dom har personlighet. Innan jag började passa Doris (och ibland hennes mops-kompis Knut) tyckte jag väl inget speciellt om mopsar, men sen jag lärde känna dem tycker jag det är fruktansvärt roliga och personliga hundar på ett sätt jag inte upplevt förut. Synd bara att hälsan ofta är sviktande på mopsar, det avskräcker mig från att skaffa en egen.

Lord Vulcan
2018-09-21 06:12
#8

Min lilla blandis gillar att ligga under täcket. Och en gång gick han runt på sängen med täcket över sej, plötsligt tog sängen slut och han och täcket trillade ner. Hans min när har klev fram var obetalbar. Husse lekte med en drönare inne. Plötsligt störtdök den och landade i huvudet på schäfern. Hon trodde nog taket ramlade ner:)

Princessss
2018-09-21 17:14
#9

Igårkväll så hittade jag inte min lilla jackis valp. Jag letade överallt i hela huset men hittade henne inte. Såg då att ytterdörren var öppen. När vi öppnar ytterdörren så kutar hon upp för alla trappor (bor i lägenhet). Fattade då att det var det som hon hade gjort. Jag gick upp en trappa där hon brukar gå upp men hon var inte där. Jag gick upp 6 våningar och hittade henne högst upp och då var hon jätteglad att se mig haha.

Odd
2018-09-21 17:42
#10

Var ute på sista kissrundan med Bobby igårkväll. Han sniffar på en fläck i ett dike, kliver ner med framtassarna, lyfter på ena benet och kissar. Just när han fått lite fart på strålen så börjar han glida längre ner i diket med framtassarna så han håller på att kissa sig själv i ansiktet. Var dessutom tvungen att hålla mig för skratt eftersom han blir så lätt distraherad när han kissar eller bajsar, och då kan han inte få ro att sätta sig på resten av promenaden, så det var bara att säga "Duktig gubbe" och gå vidare när han kom upp från kiss-diket igen haha

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Chinesecrestedlover
2018-09-21 18:03
#11

Ok…vad ska man välja, haha. Med två små tokstollar i huset blir det ju en hel del skratt😃 men en av de bättre på senare tid (och som både jag och min mamma skrattade gott åt) var när jag var hos mina föräldrar och vi kollade på tv. 

Sookie (och Ianto) låg som vanligt under ett täcke/filt. Denna kväll bestämmer sig Sookie för att plötsligt börja röra på sig och stökar runt en massa…och rätt som det är så hörs en duns. Min smidiga lilla dam hade ramlat ner med täcket fortfarande runt sig och var nu plötsligt på golvet. Då skakar hon lite på sig och ser ut att säga "vadå jag ramlade inte ner, det var meningen" och går (som för för att visa detta ännu mer) och dricker lite, innan hon kommer tillbaka och vill mysa under täcket igen. Haha😂

En annan (lite äldre rolig grej…var väl i alla fall några månader sedan nu, men fortfarande roligt) var när Ianto (4 kilos kortbent nakenhund…som inte riktigt kan beskrivas som smidig…snarare en riktig liten klantskalle😂) bestämde sig för att han ville ha sin boll (en mjuk tygfotboll, mjuk som ett "gosedjur" men i samma storlek som en vanlig fotboll typ) uppe i soffan. Han kämpade bra länge med att få den där bollen med sig…fastnade halvvägs uppe i soffan, hoppade upp men fick inte bollen med sig utan tappade den innan han var uppe osv. Såg riktigt roligt ut. Tillslut till min stora förvåning (och efter att jag suttit road och fnissat och kollat på honom en lång stund)…så kom han på att han fick upp den om han först kastade upp den och sen hoppade upp själv efteråt. 

Cain (R.I.P🌈) roade mig alltid genom att "åka moppe" (satt sig typ nästan i sittande position men sprang supersnabbt fram och tillbaka = såg ut som att han åkte), haha. Han hade världens flin då han gjorde detta också. En annan gång när Cain och jag var ute på promenad så råkade han trampa bredvid…när vi gick på en träbro över vatten = Cain (som avskydde både regn, bad och dusch) hamnade i kallt sjövatten och jag fick snabbt "hissa" upp honom igen (tur att han hade sele/koppel på sig så jag fick upp honom snabbt). Sen var det bara att skynda hem och få min lille grabb torr och varm igen (var ganska kallt, tror det var höst eller tidig vår)…allt medan jag kvävde ett asgarv såklart…

taxarärbäst
2018-09-24 21:19
#12

min hund va ett halvt år gammal (långhårig dvärgtax kille) min far skulle säga hejdå till honom, lyfte upp hunden, pussades och kramades hade riktigt mysigt! men min hund rapade pappa i ansiktet och fes honom i handen…pappas stolthet gick av på mitten men taxen var glad

Upp till toppen
Annons: