Pälsvård & Omvårdnad

Bra klippmaskin / trimmer

2018-09-17 17:45 #0 av: wingren

Vill ha tips på en bra klippmaskin! Har i nuläget en oster a5 men den verkar ha gett upp. Söker någon som är lika bra i kvaliteten (denna är inne på 7 året) och räcker med en hastighet. Gärna någon som inte är lika tung och funkar ihop med de skär jag har, annars blir det väldigt väldigt dyrt 😇

Anmäl
2018-09-17 20:05 #1 av: malinroth

Jag klipper med Andis AGC super 2-speed. Tycker den är toppen, lätthanterlig och går ganska tyst. Haft den sedan 2012 och det har aldrig varit några problem med den. Den funkar med Osterskär, jag har själv det. Jag klipper bedlington terrier med den så jag använder mest den lägre hastigheten men den ska ju funka bra även på tjockare päls.

http://www.lyckliga.nu/andis-agc-super-2-speed-trimmer-for-veterinar-hund-katt-och-smadjur

Anmäl
2018-09-17 22:30 #2 av: Forest

Ts man kan lämna in maskinen på service o repetition. Jag kan gissa på att du behöver nytt bakstycke då många virar kabeln runt maskinen då går den sönder. In på lyckliga fåret o kolla hur du ska skicka maskiner själv bytte jag bakstycke på någon minut o det landa på under 400kr 🤓 Själv har jag Osten A5 o en Andis AGC 2. Dom klipper lika bra dok är Andis lättare än Osten samt tystar. Oster skären passar Andis 🙂
Inne på lyckliga fåren hittar du div tester på maskiner samt detta med kabeln inte ska viras runt maskinen.

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2018-09-17 22:36 #3 av: Forest

Kan säga att min Oster är någ 10 år kostat på nytt bakstycke 🤗 Här är det billigaste bakstycke jag hitta o köpte 🙄
https://www.parma.se/trimma-klippa-hund/klippmaskiner-hundtrimmers/tillbehor/

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2018-09-18 14:29 #4 av: Hera

Jag har oster A6 slim och är väldigt nöjd

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.