Hej! Undrar om vi kan ha hund och isf vilka raser som skulle passa...
Hur vi kommer aktivera hunden:
•Agility 1-3 ggr i veckan
•Cykla med hunden (oklart hur ofta men minst en gång i veckan)
•Joggingturer (oklart hur ofta men minst en gång i veckan)
•Lek med tex bollar
•Långa skogspromenader
Allt utöver vanliga kisspromenader!
Valpen kommer inte att vara ensam! Dagmatte kommer finnas när vi inte är hemma. (Hittade en sajt ,eller vad det heter, där det fanns massvis med dagmattar i närheten!). Vi reser inte så ofta, isf varannat till var tredje år.. hunden kommer få följa med på camping i husvagnen. Vi campar inte över allt. vi åker och campar på ett ställe, stannar där i ca två veckor (det beror på) sen åker vi hem och åker aldrig mer dit på hela året. Sen åker vi dit nästa år igen o så vidare. Hund har alltid varit ett stort intresse för mig:) min pappa hade en rottis när han var yngre och jag är själv påläst och älskar verkligen hundar! Pälsskötsel spelar ingen roll men helst inte varje dag.... Vi har skog där hunden kan få springa lös, stora fält/ängar där hunden får utlopp för sin energi och några småvägar här och där. Vi har kanin men vi skulle aldrig lämna hunden och kaninen läsa tillsammans. Vi har kompostgaller emellan och det är en utekanin. Helst inte en hund med mycket sjukdomar och en ska inte vara jätte reserverad men inte för påflängig heller. Vi kommer träna vanlig vardagslydnad och hen kommer att få träffa många hundar och människor under sin uppväxt!
Tack på förhand;P