Annons:
Etiketthälsa
Läst 1573 ggr
Emki
9/7/18, 10:14 PM

Valp som kanske fått i sig rödlök

Vi var ute och gick nyss, och i det område vi bor i slänger folk mat lite här och var. Såg då denna rödlöksbit tidigare idag när vi var ute , ni vet en cirkel av en skiva typ.. (hoppas ni förstår) Den var inte stor. Och såg att han naffsade i sig något, så var snabb på att öppna munnen på han, men fann inget. Var i samma område,  och tyckte det luktade lök. Kan en sån här bit vara farlig? Han är 4 mån gammal golden retriver och väger ca 15.5 kg

Annons:
Emki
9/7/18, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

För att förtydliga, en sådan här ring, fast inte lika stor. Var en liten ring

Fisherling
9/7/18, 10:20 PM
#2

Det är ingen fara att hunden får i sig lite lök en gång. 

De kan däremot få problem om de får i sig det kontinuerligt eller i större mängder.

[Tisstassen]
9/10/18, 3:11 PM
#3

Se till att träna valpen att aldrig äta saker den hittar ute!! Kan bli superfarligt om den får i sig något gift…

Emki
9/10/18, 5:47 PM
#4

#3 hur tränar man det?

[Tisstassen]
9/11/18, 4:35 PM
#5

Haha bra fråga! Nej men jag fick träna min valp väldigt tidigt för nån idiot slänger ut tillagade kycklingben i närheten där jag bor… i början jagade jag hnm och blev sur, så blev han antingen rädd elr lekfull och slank lätt iväg och knapra i sig det… (han tog ingen skada som tur var!!! Men ja blev oroad…) Jag har nu tränat apport, ordet loss samt ”vad har du för roligt? Dela med dig!”*glad röst* när jag uttrycker mig så kmr han nu glatt skuttandes med de roliga han hittat… han käkar fortf harbajs dock… haha Jag har nu också fått honom att börja förstå ordet ”lägg ner” och då ska han släppa de han har i munnen… de funkar ibland i alla falll haha

[Forest]
9/11/18, 6:37 PM
#6

Vi har 3 hundar och jag vart tokig på våran ena hund när hon var unghund hon åt kattskit 🤢 Grannen hade x antal katter som gilla bajsa på andra sidan staketet. Jag har inget ont öga till dom kissarna öht men jag fick lära mig vara mer vaken på vad hon gjorde.  Jag börja med ta med mig jätte gott godis ut mer bajspåsar och så var det "såg att hon fick vittring på bajsen" Stop! belöna stoppet med godis,  Plocka upp kattbajset. Och så funka det för oss hon fatta vinken.  

Vi skaffa även munkorg som vi hade på när vi gick vissa promenader då vi hade någon som la ut både gift och krossat glas i kött. En hund råka mycket illa ut och en katt fick avlivas. Vi har bara en munkorg men vi släpper inte hundarna mer än när vi är i skogen eller stugan. Där är det mer säkert. Så tips ts en munkorg kan vara mycket bra inte bara för att hundar som bits utan det kan hindra en hund äta något olämpligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: