Annons:
Etikettvalpar
Läst 768 ggr
Emki
9/4/18, 2:31 AM

Hjälp,fel foder

I all hast så köpte jag Eukanuba JUNIOR large breed, och inte puppy. Våran är 4 mån gammal och min fråga är, det är väl samma ingredienser? Skulle det vara något problem att ge av denna säck då? Kan det bli fel för valpen och oroligt i magen eller?Givetvis får man kanske ge lite mindre än puppy fodret, då kulorna är bra mycket större för junior. Hade det inte varit för att jag hade öppnat den och förnst då insåg, så hade jag lämnat tillbaka den.. men nu är det lite svårt. Junior räknas från 12 mån.

Annons:
hemul
9/4/18, 3:47 AM
#1

Ingen aning. Men, förutsatt att det är samma innehåll då, så ska du väl snarare ge mer i dl räknat om kulorna är större. Ju större bollar desto mindre vikt blir det per volymenhet.

Sugar Mist
9/4/18, 5:01 AM
#2

Vart köpte du fodret? Många butiker har så kallad smakgaranti vilket betyder att om hunden inte tycker om fodret så får man lämna tillbaka, trots öppnad påse.
Du skulle i så fall kunna lämna tillbaks fodret och säga att hunden inte tyckte om det eftersom det var för stora kulor, och köpa rätt foder. 
Är du osäker kan du ringa in till butiken och höra om de har smakgaranti :)

-

Lord Vulcan
9/4/18, 7:38 AM
#3

Jag hade behållt säcken. Troligtvis lite mindre protein i junior.

Emki
9/4/18, 9:58 AM
#4

#2 Djurmagazinet #1 Är vad jag kunde se samma innehåll, och ja, fel av mig 😅 #3 Men man törs ge av junior? Kändes så surt när man väl köpt en 15 kg säck, så är det fel! I värsta fall får vi spara till sen! Utgångsdagum var först om 1 år. :)

hemul
9/4/18, 4:27 PM
#5

Ja, skulle just säga det. Du kan ju alltid spara.

Upp till toppen
Annons: