Annons:
Etiketthälsa
Läst 2806 ggr
[Gnagare2]
8/31/18, 8:07 AM

Känner mig extremt kluven angående min hund

Min hund fyllde 14 år för två veckor sedan.  Senaste tiden har han haft problem med kräkningar och diarre´och igår åkte jag akut in med honom och han blev inlagd med dropp. Blodprover och röntgen togs och dom kom fram till att dom ville öppna honom och titta om det satt fast något i magsäcken eller tarmarna.

Jag kände motstånd till den tanken direkt eftersom han är så gammal. Men han är för sin ålder,i väldigt bra form,så veterinärerna verkade inte tveka en sekund. Dom ville öppna honom och titta. Och jag litar ju på veterinärerna. Så ok,sa jag. Öppna honom då. Jag vill ju samtidigt veta vad det är för fel på honom. Något han ätit eller en tumör/tumörer i magen?

Han opererades igår kväll och jag fick ett sms tidigt imorse där dom meddelade att operationen gått bra och att han vaknat upp ur narkosen. 

Känner mig så kluven kring detta.  Visst är jag glad över att operationen gått bra ,men nu blir det ju eftervård med såret på en 14 år gammal hund…..det är inget jag ser fram emot.  Jag hade ju liksom förberett mig på att han skulle avlida på operationsbordet och inte  klara detta. Allt känns så overkligt.

Ville bara skriva av mig om detta. Vet inte hur jag ska tänka eller känna längre. Känns så konstigt allting. Finns det någon här som har råkat ut för liknande? 

Alla tankar och synpunkter är välkomna.  utom dom elaka förstås🙂

Annons:
Lussan20
8/31/18, 8:36 AM
#1

Kära du!

Jag förstår hur du känner och tänker! Men vad var problemet? Kommer det att bli bra eller hittade de inte orsaken?

Jag har en 12,5 årig gammal Labbe som började låta konstigt , hon brummade som en björn. Vi tog akuttid och jag var som du beredd att nu kan det vara slut. Efter undersökning så sade veterinären att hon troligtvis hade smärtor. Jag är 70 år och haft hundar hela livet så detta var en helt ny erfarenhet för mig.

. Vi fick högdos smärtstillande och efter 2dygn slutade brummandet.Man får lita på vården, men jag skulle som du ställt mig frågande till operation på en så pass gammal hund.

Men det positiva är ju att de ansåg att det var mening  att göra en operation.

Hoppas allt löser sig för er!I porten bredvid bor en 15,5 årig pigg Labbe, så finns det tid så hoppas man att allt blir bra en tid till. Men jobbigt för dig! Tänker på dig! Mvh/WL🐶❤️

[Gnagare2]
8/31/18, 9:01 AM
#2

#1 Tack för dina rader. Dom ska höra av sig idag på dagen,men i smset skrev dom att  dom hittade två stycken trådliknande föremål  en klump i magsäcken och en i tunntarmen.  Han har alltså ätit något olämpligt. Inga tumörer eller sjukliga förändringar tydligen…visst,det är ju jättebra,men som sagt,jag ser ej fram emot eftervården…

Ja jag litar ju på vad veterinären säger. Om dom sagt att det inte var någon mening med en operation,så hade jag ju accepterat det,så hade han fått somna in istället,men veterinären var verkligen säker på sin sak. Dom ville göra detta.

Det är så lustigt,för han har lurat döden så många gånger förut,så jag snart tappar räkningen på alla gånger.  Och nu lurade han döden åter igen….vid en ålder på 14 år…. Känns så märkligt. Har liksom inga ord för detta.  Jag har ju egentligen varit beredd länge på att han snart ska få somna in,men han överraskar mig igen och igen och igen……..vilken hund man har alltså❤️🙂

Kul att läsa om labben på 15 och ett halvt år. Vilken stålfarfar/farmor🙂

Lussan20
8/31/18, 9:18 AM
#3

Hej!

Nu håller vi alla tummar!

Lura döden, det har min Labbe gjort också många gånger, man blir rädd och tänker. Är det nu? Så som ett under så ordnar sig allt igen. Ska man lära sig förtröstan månntro?

Min Labbe var under året då hon fick öppna magen pga en deformerad livmoder(vem kan misstänka något sådant vid den åldern)? Hon var så sjuk att det var ovisst hur det skulle gå. Jag hade bara haft henne 2 månader då. Som tur var hade försäkringen trätt i kraft. Naturligtvis insjuknade hon Påskdagen. Extra taxor och inläggning.

Men turen har följt oss hittills och jag som är synskadad och mest ensam har en underbar vän i henne.

Jag tänker på dig och hoppas att du får fina dagar med din vän och att läkning och allt går bra! Klappa från mig….Mvh/WL🌺

[Gnagare2]
8/31/18, 9:57 AM
#4

#3 Han är fortfarande kvar på sjukhuset när jag skriver detta. Jag har inte fått hem honom ännu.Lugn i stormen🙂 Jag är som sagt fortfarande skeptisk till denna operation…Komplikationer kan alltid tillstöta och mycket kan gå fel  innan han är hemma igen.

Tänker hela tiden på att "snart ringer dom och säger att han avlidit" Nej han är verkligen inte ute ur skogen ännu,men tack för hållna tummar och att du tänker på oss🙂

Roligt att höra att du har en labbetik som är 12 år. I mina unga år hade jag två labbetikar. Den ena blev nästan 15 år. Labbar är helt underbara,men har läst att deras temperament har ändrats med åren.  Mina labbe tjejer hade jag på 80-90 talen. Helt underbara tjejer. Men nu är denna ras tydligen sönderavlad har jag läst någonstans,men vet ej om det stämmer?

Lussan20
8/31/18, 11:18 AM
#5

Tittar blygt fram igen!

80% Labbe resten schäfer och Golden, rätt ska vara rätt!

Hoppas allt går bra för dig! Att han lurar D en gång till! Mvh/WL😊

[Gnagare2]
8/31/18, 11:27 AM
#6

#5 Ja men mest labbe  ändå🙂Tack snälla för dina fina ord❤️

Annons:
Maleficum
8/31/18, 12:18 PM
#7

Kan förstå du känner dig kluven!

Vår labbe fyllde 14 för två veckor sen ;) Hon har dock senaste åren haft problem med ryggen (och medicineras för det) men hon har börjat tappa styrseln i bakbenen mer och mer tyvärr och fått oförklarlig hosta så hon orkar inte lika mycket längre (även om hon ibland vill mer). Förra sommaren trodde vi inte ens hon skulle överleva till denna sommar men hon har inte velat ge upp en!

Är supersvårt att veta hur mycket man ska göra och när det är dags att säga farväl istället :/

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Gnagare2]
8/31/18, 2:36 PM
#8

#7 Där ser man. Vilket kul sammanträffande att våra hundar är nästan exakt lika gamla😉

Ja vad ska man säga….jag önskar er hund att hon får vara kvar så länge det går och hon är någorlunda pigg.

Min hund är min första egna hund sedan jag flyttade hemifrån för många herrans år sedan. När jag växte upp hade vi flera hundar,men min 14 åring är min första riktigt egna hund. När jag bodde hemma tänkte jag att "eftersom jag haft hundar förut så blir det inte så jobbigt när hunden avlivas framöver"……😊

Det var inte mycket jag visste om livet när jag var ung😊

Faktumet att han är så pigg och frisk för sin ålder,gör beslutet ännu svårare.  Om han var dålig redan innan magsjukan,hade jag förstås valt att ta bort honom igår när vi åkte in till akuten.

Och så veterinären som var så säker på sin sak. "Vi vill öppna honom för att se vad det är för fel".  Jag kände att jag inte klarade att käfta emot där…..

Men fruktansvärt kluven är jag som sagt.

Jag har annat jobbigt i livet just nu,men att hunden åker akut in på djursjukhuset är verkligen fruktansvärt jobbigt. Och ekonomin ska vi inte tala om. Hoppas verkligen försäkringen täcker 80% som dom sa att den skulle göra….

Jaja. Vi får se hur allt blir. Väntar fortfarande på att veterinären ska ringa.

Rafflan
9/1/18, 3:47 AM
#9

Finns ju inget rätt eller fel val i ditt läge.
Men hade det var min hund, och den var frisk och glad i övrigt, hade jag valt operation och ge det en chans :)

Lord Vulcan
9/1/18, 6:38 AM
#10

Du måste göra det som fungerar för dej. Jag hade satsat på operation, om den är pigg och frisk i övrigt. Eftervård brukar inte vara så svårt. Men din situation och känsla bestämmer vad du ska göra. Känn och fundera vad du vill göra, och stå sen för ditt beslut 😎

[Gnagare2]
9/1/18, 8:23 AM
#11

#9 och #10  Nu är beslutet redan fattat. Han har genomgått en operation i buken och jag ska få hem honom idag,sa veterinären igår när dom ringde.

Ja detta var inget lätt beslut alls. Min ekonomi skriker och vrålar "Nej är du inte  riktigt klok i huvudet?? Det kommer bli alldeles för mycket pengar som försvinner på en så gammal hund!" "Han kommer ju ändå inte leva jättemånga år till"

Men mitt huvud och hjärta säger "Ja. Ja det är klart att om han överlever en operation och är frisk och livsglad. så självklart vill jag ha kvar honom❤️

Dessutom har jag tänkt på en annan sak. Om jag hade valt att avliva honom utan att ha opererat honom,så skulle jag aldrig ha fått reda på vad som var fel med honom.  Då hade jag blivit tvungen att säga till folk i framtiden att "Min hund och jag fick 14 fina år ihop,men jag har ingen aning om vad han dog av…"

Det känns inte bra alls.  Nu vet jag att hans magsjuka inte var någon tumör eller sjukliga förändringar i magen,utan han hade bara ätit något olämpligt.

Så jag tror ändå jag fattade rätt beslut. 🙂 Så känns det just nu,iallafall.

Vi får se hur detta blir. Än är det inte över. Idag ska han få komma hem om han fortsätter att vara pigg,sa veterinären igår.

Lussan20
9/1/18, 10:26 AM
#12

Tänk ändå så starkt att klara detta.

Vet detta med ekonomin. Det krävs pengar för att kunna ge den vård djuren behöver. Jag tycker ibland att det är hutlösa priser, men de får i alla fall vård. Människor får köa och ibland blir det för sent då de kommer fram i kön.

Jag avstår från dyra resor, äta ute, mm för att ge min hund det hon behöver, men visst blir det hål i plånboken ofta. Nu hoppas vi att ni får vila, bra tid med varandra….Mvh/WL

[Gnagare2]
9/1/18, 11:04 AM
#13

#12 Ja i mitt fall är jag nog dum som spenderar så mycket pengar på en hund som ändå inte har jättemånga år kvar, Min ekonomi är verkligen inte rolig nu när jag nyligen köpt mitt drömhus som ensamstående också.

Men som sagt,innan magsjukan så var han så pigg och glad. Folk frågar hela tiden hur gammal han är,och blir jättechockade när jag säger hans ålder. Det syns ingenstans att han är 14 år nämligen.  Det var alldeles nyligen som han började få vita hår på nosen tex.  

Innan hans problem med magen tänkte jag att om han blir sjuk nu,så blir det avlivning direkt,eftersom min ekonomi är ansträngd redan som det är med huset osv.

Det visade sig vara mycket lättare sagt än gjort. …när vi satt där hos veterinären vek sig benen fullständigt när dom sa att dom ville öppna honom. 

Jag tänkte att jag skulle stå på mig,att säga att jag vill ta bort honom istället för  att operera….💔

Nej det gick helt enkelt inte…..

Ringde mitt försäkringsbolag,och enligt tjejen jag pratade med täcker försäkringen 80% hoppas verkligen att detta stämmer,annars är jag illa ute ekonomiskt eftersom han legat inne i två dygn nu…..

Veterinärvården är verkligen hutlöst dyr. Det har tydligen blivit ännu dyrare nu den senaste tiden läste jag härom dagen. 

Du har så rätt. Djuren får i allafall vård om ägaren har pengar. Värre är det för oss människor. Upp och ner vända världen har det blivit.

Och stark. Det är man tvungen att vara i mitt läge….och envis😃

Annons:
[Gnagare2]
9/1/18, 12:18 PM
#14

Veterinären ringde nu…..Min hund har tydligen blivit sämre över natten ….dom har tagit blodprover och han har tydligen blodbrist ….Dom väntar på fler provsvar nu.Ringer om en timme igen.

Igår sa dom att han skulle få komma hem idag. Nu är det mer osäkert. Detta känns nästan värre än om han hade somnat in på operationsbordet.

Jag känner min hund så väl och jag vet att han undrar vart jag är där på sjukhuset. Han har alltid varit lite "mammig" mot mig. Och lägger sig hos mig när det är åskoväder ute bla. 

Om han avlider nu så har han undrat vart jag är i två dygn……Då hade det varit bättre om han hade fått somna in på op.bordet  direkt istället….💔

Väntar nu på att veterinären ska ringa angående provsvaren……..

Ursäkta om jag upprör någon nu,men jag måste bara få skriva av mig….😭

Lona
9/1/18, 1:02 PM
#15

#14, Tänker på er!♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Gnagare2]
9/1/18, 2:03 PM
#16

#15 Tack,det värmer att någon tänker på oss❤️

Väntar fortfarande på att veterinären ska ringa. Om dom vill ha kvar honom en natt till, måste jag låta honom få somna in. Jag har helt enkelt inte råd att ha honom inneliggande i tre dygn. Jag visste ju inte att han skull bli kvar på djursjukhuset så här länge…

Hur kul är detta på en skala?  Att behöva ta bort honom när han redan plågats i flera dygn?…..då hade det varit bättre att han fått somna in direkt när vi kom dit ju.

Men det visste jag ju inte,  Fy vilket helvete jag genomlider nu……om dom kunde ringa någon gång. Den där timmen har passerat för länge sedan…

Lussan20
9/1/18, 2:15 PM
#17

Oj så hemskt det blev.

De får ge dig rabatt eftersom de rekommenderat att operationen skulle ske.Berätta om din situation och hur du hade tänkt från början med en så pass gammal hund.

Ja man undrar naturligtvis hur hunden har det , om den saknar dig osv. En så tråkig sits du hamnade i. Fortsätter hålla tummarna och hoppas på det bästa för er! Mvh/WL🥵

hemul
9/1/18, 2:15 PM
#18

Har du ingen försäkring?

Elsis matte
9/1/18, 5:13 PM
#19

Usch så jobbigt, lider med dig. <3

[Gnagare2]
9/1/18, 6:00 PM
#20

Måste skriva av mig igen.  Veterinären ringde vid tre tiden och bad om ursäkt för att dom ej ringt tidigare,men att det hade kommit in fler akutfall till djursjukhuset. Hon hade fått provsvaren och skulle titta på dessa i mikroskop och återkomma till mig igen. Hon lät hur stressad som helst.

Jag förstår att dom har mycket att göra och därför inte ringer på avtalad tid. Har full förståelse för sådant.

Det jag inte riktigt är med på,är att jag sa till henne att jag ej har råd att ha honom inneliggande en natt till,och om han måste vara kvar en natt till,att jag då måste komma dit och så låter vi honom somna in,pga min ekonomi.

När går "natt taxan" på liksom? Klockan är nu sex på kvällen.

Jag upplevde att jag bara blev bortviftad när jag lät henne veta detta med min ekonomi. Hon hävdade att hon skulle bara titta på proverna och att det är tänkt att han ska få komma hem idag.

Hon ringer senare sa hon. Ok.

 Fast när? Imorgon? Då har han legat inne ett tredje dygn och det har jag ej råd med. 

Finns ingen riktig kommunikation mellan veterinär och hundägare här,känner jag.

Detta är ett enormt stresspåslag för mig. jag känner hur pengarna tickar iväg för varje minut,och ingen ringer och säger att jag får komma och hämta honom….

När jag själv ringer och vill prata med en veterinär,så hänvisar dom bara att "en veterinär kommer att ringa dig"……😮

Kan dom göra såhär? Ignorera att en hundägare säger att hen ej har råd att ha hunden inneliggande längre??  Vad fan gör jag nu???

Annons:
Elsis matte
9/1/18, 6:33 PM
#21

Men om du har försäkring, går det inte då? Kolla om du kan få pengar från någon fond, Bosses hundhjälp om det finns nu? Men man måste ju tänka på hunden också, hur mår han och varför måste han vara kvar? Är det okej att ha kvar honom om han är så dålig med tanke på åldern? Tyvärr kan det vara väldigt stressigt på djursjukhus under helgen och svårt att få vettig hjälp, men stå på dig, de måste kunna ta dig på allvar. Håller tummarna!

hemul
9/1/18, 9:13 PM
#22

Ingen kommunikation här heller. Upprepar frågan: har du ingen försäkring?

Majken!
9/1/18, 9:33 PM
#23

#22 Det framgår i tråden.

Lona
9/1/18, 9:48 PM
#24

Hunden har försäkring (läs #13) men tusenlapparna rinner iväg fort som tusan i den situationen ändå…😕
Var i ett liknande läge för några år sedan, trots att min hund aldrig öppnades slutade självrisken på ca 14 000:-
Kan tänka mig att TS hund passerat den summan rätt rejält vid det här laget. Och helt ärligt, om man är tämligen säker på att man får hem sin hund igen går det väl att ordna ekonomin på något sätt, men att åka hem med ett tomt koppel och ett djupt hål i sparkontot känns förjävligt!

TS, jag känner med dig, var som sagt i en liknande situation för några år sedan. Hoppas att din hund är bättre och om inte, att veterinärerna lyssnar på dig och att han har fått somna in. Kram❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
9/1/18, 11:34 PM
#25

Sorry. Missade det.

[Gnagare2]
9/2/18, 9:14 AM
#26

#24 Tack fina du för dina inlägg. Dom peppar och piggar upp mig ❤️ Förhoppningsvis lyckas jag förmedla detta till min hund med.

För när jag hämtade hem honom igår kväll sent,så fick jag bita mig i tungan för att inte säga till dom att "Men vänta nu. Nu har ni nog lyckats förväxla min hund med någon annan. Ta tillbaka den här hunden,och så får jag min hund tillbaka tack"

Han är inte alls sig själv. Har fått hem en helt annan hund. Känner inte igen honom överhuvudtaget….😕

Dessutom matvägrar han. Det är verkligen en alarmerande signal om att detta inte är min hund. Min hund var matgalen. Det var ju därför han blev tvungen att opereras nu. För att han kastar i sig allting i vanliga fall. Min hund ÄLSKAR mat. Finns inte en dag i hans liv som han matvägrat.

När jag stod där på parkeringen och skulle åka hem från djursjukhuset var jag på vippen och vända om och gå tillbaka in och avliva honom istället…..stod där och föraktade mig själv för att jag inte klarade av att göra det. 

Nu är han ju helt nyopererad och jag är bankrutt. Ska jag "kasta allt i sjön" då? Genom att avliva honom samma dag jag får ut honom från djursjukhuset?

Har haft jobbigt i livet den senaste tiden med utmattningssyndrom och annat skit.Ekonomiska problem. Köpt ett hus jag egentligen ej har råd med. Åkt in akut på sjukhus  för jag ej fick i mig varken mat eller vatten.

Allt detta kan jag ta. Jag kämpar liksom på. Men detta med hunden är nog det jävligaste jag upplevt i hela mitt liv…

Lussan20
9/2/18, 9:24 AM
#27

Jag känner så med dig!

Men fick du ingen hjälp och info om rehab nu? Ligg på och ring, de har skyldigheter också, inte bara ta betalt! Hopplöst med utmattning och dålig ekonomi.

Stackars lilla vovven. Men kan det inte vara så ändå att även om det inte blir bra så får ni ta adjö naturligare än skilda från varandra sista stunden. Han har krafter att ta igen och kanske blir det bättre om några dygn. Försök med lite som han älskar, små bitar.

Jag har haft många hundar men då denna Labbe blev så sjuk och fick läggas in för op då hon bara var unghund så fick jag världens panik, fick bo hos min son i staden där hon opererades, fick sitta och vänta flera dygn. Trodde jag skulle bli galen. Visste inte om försäkringen gällde.

Hon var också bara en skugga av sitt jag, kissade och skrek då hon såg oss. Detta satt i en vecka, jag hade ångest för jag såg vad hon kände. Det är ett trauma för dom som för oss. Ös på med värme och gos. Ta vara på stunderna. Om jag vore rik skulle jag hjälpa dig. Men jag är  en av fattigpensionärerna i vårt land. Lycka till Mvh/WL🌺

Annons:
[Gnagare2]
9/2/18, 10:36 AM
#28

#27 Tack för ditt stöttande inlägg. Det är värt mycket❤️

Jodå,jag fick med hemgångsråd,tror jag fick lite panik bara av att se honom såhär. Du har så rätt i att det är ett trauma för hunden med. Men han har åkt in och ut på djursjukhus förut,även om det var för många år sedan,och vid dom tillfällena han kom hem,så var han sig själv från första stund jag såg honom. Därför reagerade jag så starkt nu. Men det är klart. Nu är han ju mycket äldre. Dessutom får han smärtstillande. Kan ju också "söva" ner honom.

Fint skrivet att vi nu i allafall kan ta adjö tillsammans och ej skilda från varann. Den meningen fick mig att må lite bättre. För så är det ju. Jag vill ju vara med hans sista andetag. Jag vill vara där hos honom när han lämnar jordelivet.

 Har ingen aning om hur jag ska klara av det,jag har bara lovat mig själv det. Jag ska finnas där vid hans sida.

Nej,du ska inte hjälpa mig ekonomiskt.  Har satt mig själv i denna sits,då får jag också ta mig ur den själv. Hur jobbigt det än blir. Får väl helt enkelt sälja huset och flytta om det blir så. Men allt detta med huset och ekonomin känns inte viktigt nu.

Nu är det min hund som gäller. En sak i taget.🌺

Lona
9/2/18, 11:32 AM
#29

Jag lider med dig, känner igen mig så innerligt väl. Ta hand om varandra nu, ös på med kärlek så får ni ta en liten stund i taget. ♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Gnagare2]
9/2/18, 12:33 PM
#30

#29🌺

Lona
9/3/18, 5:29 PM
#31

Hur går det för er?♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lussan20
9/3/18, 5:31 PM
#32

Ja hur går det? Har tänkt på er och undrat om han piggnat på sig något.

Hoppas, hoppas!🌺Mvh/WL

[Gnagare2]
9/3/18, 5:54 PM
#33

#31 och #32 

Tack snälla ni. 🌺

Det går faktiskt bra. Han har piggnat på sig mycket sedan han kom hem.. Han har återfått aptiten. Nu börjar jag känna igen honom igen…börjar kasta i sig maten 🙂Det är nästan så jag får börja se upp  så han inte sätter i sig något olämpligt igen. Vill verkligen inte öppna honom igen nu såhär efter operationen……

Jag har även börjat få mer kontakt med honom.Han verkar mer "klar" i huvudet. Det är så skönt att få tillbaka honom igen.  Känns riktigt riktigt bra🙂❤️

Lona
9/3/18, 6:05 PM
#34

Åh, vad härligt att höra!♡♡♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Elsis matte
9/3/18, 6:12 PM
#35

Underbart att höra! Då var han kanske bara lite sänkt efter medicinering med mera, hoppas att det fortsätter åt rätt håll. :-)

Lussan20
9/3/18, 6:17 PM
#36

Vilken glädjande nyhet, från hopplöshet till hopp om bättring. Livet går sin egen väg många gånger. Ta vara på tiden, njut av varandra. Glädjande nyheter…Mvh/WL🌺

[Gnagare2]
9/3/18, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Detta är lite fusk. Var många år sedan detta,men i allafall en bild på en hund som fortsätter att överraska mig igen och igen och igen….🙂

Lussan20
9/3/18, 6:51 PM
#38

En speciell hund, det syns. Samma färg som min, klok, det syns. Så roligt att få ett foto att tänka omkring, då man manar gott för honom…Mvh/WL❤️🌺

[Gnagare2]
9/3/18, 7:07 PM
#39

#38 Ja han är en mycket unik och speciell hund🙂❤️

[Gnagare2]
9/3/18, 7:31 PM
#40

#39 Alla hundar är unika och speciella. Det där kom ut fel. Jag menar att han är unik och  speciell för mig,förstås….

Lussan20
9/4/18, 6:17 AM
#41

Klart han är speciell! Det är min också! Det är som med barnen. Mormor sade alltid då jag frågade -är hen inte söt-? Det tyckte ugglan om sina ungar också-. Men visst får man tycka så! Hoppas att dagen blir bra för er! Mvh/WL👋

Annons:
Upp till toppen
Annons: