Annons:
Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1360 ggr
ninotheleo
2018-08-28 20:12

era planer 2019

Hej! jag undrar vad ni har för planer med era hundar 2019?

Här kommer mina:

- Vinna minst 3 hundutställningar inklusiv få CK

- Delta i så många utställningar som möjligt, inoff eller äkta

- Få honom att stå perfekt utan att jag ska flytta hans tassar

- Ögonlysa och ta blodprov

- Para honom med en hund av samma ras, helst inom en kennel och de ska följa skk's regler

- Träna rallylydnad och nosework

Annons:
Fisherling
2018-08-28 20:20
#1

Tinja: - Bli KORAD (om hon inte blir det i år) - Kvala till SM i Agility - Ta Cert i Agility - Gå upp i klass 3 lydnad (om vi inte lyckas med det i år) - Starta bruksappellen i sök - Eventuellt göra vallanlagstest Asni: - Gå på kurser och fortsätta lägga grunder inför framtida tävlande.

JoannaLi
2018-08-28 20:23
#2

Här ska det bli en till hund senast 2019. 

För Arrak… Har jag nog rätt få mål :/ Om jag klarar av ska han pensioneras från träning mot tävling, och om jag inte klarar av ska han få sadla om till sporter mer i hans nivå. Så jag vet inte. Jag skulle vilja sätta ett mål om att komma ut på någon tävling i alla fall med honom, oavsett sport, men jag vågar inte göra det. 

Så. En till hund!

tiger tok
2018-08-28 20:31
#3

#2 spännande, vad blir det för ras?

Sugar Mist
2018-08-28 20:42
#4

Jag ska försöka mig ut på startklassen med Jack och tävla rally med honom, samt att gå lite clinics och ev. starta honom i vallningen. 
Vi får se helt enkelt.

Med Salt ska jag fortsätta med lägre spår och lägre rapport, beroende på hur våra träningsmöjligheter hoppas jag på uppflytt till högre i rapport och spår, men det är Väldigt högt mål för mig och jag är bara lycklig om vi blir godkända i lägre :) 
Hoppas även på uppflytt till klass 2 i lydnaden, några rallystarter och mer vallning, kanske någon start där också men samma sak där som med Jack- vi får se. 
Vi har får på ingång nästa år så det ökar ju möjligheten inför start :) 

Sedan trillar det eventuellt in en liten tikvalp i december 2019 eller senare än det, men jag velar lite fortfarande.

-

Majken!
2018-08-28 21:33
#5

Har stora mål och delmål, vissa hemliga och andra officiella. Men jag ska under 2019 tävla elitklass sök och också börja plocka cert. Hunden ska också bli uppflyttad till elitskydd under nästa säsong, vilket ska bli en otroligt spännande resa!

apportbocken
2018-08-28 21:47
#6

Har nog inga mål, bara drömmar. Göra BPH vore bra (om det inte blir i år) och kanske ett behörighetsprov inom IPO-grenarna. Hoppas det blir en del spår också.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
CayKantos
2018-08-29 08:32
#7

#6 frågar bara för jag är nyfiken.. men hyr tänker du med IPO när du ej har en brukshund?🤔 -- Våra mål - fortsätta bygga våran relation - Lekandet ska vi fortsätta jobba på även i 2019 - ställa i juniorklass på MyDog - fortsätta satsa på FH-spår och söket - komma igång ordentligt med brukslydnaden - röntga - MH - BPH Tror det va allt. Inget satt i sten och mest träning och bus 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
2018-08-29 09:01
#8

#3 Inte riktigt bestämt än, beror på vilka roliga parningar som dyker upp, men schäfer eller malle. :)

Majken!
2018-08-29 11:27
#9

#8 Puh, finns många bra kullar på gång just nu, hoppas du hittar något som passar! Hade jag haft sponsor så hade jag handlat schäfervalp under hösten!

apportbocken
2018-08-29 12:51
#10

#7 Menar IPO-spår-grenarna, IPO-FH och FH men vet inte riktigt vilken ska satsa på. Jag vet knappt skillnaden, om det nu finns någon. Så vi får peppa varandra där! Ska bli spännande att lära sig mer om spårandet.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
2018-08-29 13:32
#11

#10 Kul! Heja på oss då :D :D

Vad jag vet finns det bara IPO-FH/FH-spår, alltså samma grej.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[~Kollen~]
2018-08-29 21:17
#12

Ska skaffa en Sheltie då❤️🐶

Ambrose
2018-08-30 07:12
#13

#10 #11 Den största skillnaden är att IPO-FH är ett tvådagarsprov med ett spår var dag, två dagar i rad. Man kan dessutom ta Cert i IPO-FH och därmed ta Championattitel. IPO-FH spår är 1800 steg långa, minst 3 timmar gamla. Innehåller spetsvinklar, bågar, förledningsspår och viktigast av allt terrängskifte(det kan t.ex. gå över en väg in på en annan åker, eller växla mellan t.ex. jord och vall). FH1 och FH2 är endagarsprov och något enklare. BH-prov krävs för att tävla i alla IPO grenarna. Märk dock att det kommer nya regler och ev nya grenar 2019.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
CayKantos
2018-08-30 07:26
#14

#13 bra vi har dig 😂😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

alltidnordin
2018-08-30 21:25
#15

Milou
Har inga mål, han pallar inte riktigt pressen så vi gör det vi kan och det vi tycker är kul. Kommer vi ut på någon rallytävling är det bara ett plus i kanten!

Porter
- Starta klass 1 i agility
- Fortsätta med följsamheten och ev komma ut på rallyplanen
- Ställa någon gång

Ivy
- Röntga
- BPH/MH
- Starta agility, lydnad och rally OM hon är redo. Ingen stress!
- Gå kurser och fortsätta utvecklas!
- Ställa litegrann

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Frida B
2018-08-30 21:52
#16

Hoppas väl kunna komma upp i klass två i agility, få titel i lydnadsklass 1 och få godkänt, kanske till och med uppflytt i lägre. Och träna inför högre spår och lydnadsklass 2. Ska även försöka få cert i bruksklass :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
2018-08-30 22:27
#17

Starta klass 1 i agility, och _eventuellt_ få hem en valpis i slutet av året, om jag känner att det funkar med plugget. Längre än så har jag inte kommit i mitt planerande!

Johanna - Instagram

Streckgubbe
2018-08-30 23:15
#18

Spetsen:

- Ställa ut minst en gång på officiell utställning

- Starta avancerad klass i rallyn (beror såklart på om vi tar det där sista kvalificerande resultatet i fortsättning inom rimlig tid)

- Starta klass 1 i agilityn (skulle dock nöja mig med med om vi startar en blåbärsklass)

- Eventuellt gå BPH, som vi egentligen skulle gjort förra året

Senioren:

- Bara få vara en glad pensionär ❤️

Upp till toppen
Annons: