Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1499 ggr
JoannaLi
2018-08-23 12:34

Springa med träningskjol

Nu tänker jag en sådan träningskjol som man kan använda istället för en träningsväst, till exempel en Helsitar Training Pocket

Har någon erfarenhet av att springa med en sådan? Jag tänker t.ex. agility-förare?

Jag springer (löptränar) just nu med min lydnadsväst, eftersom att jag måste ha med mig ganska mycket belöningsgodis till hunden som tränas i att vara lös, men det blir varmare än jag är bekväm med. Funderade därför på en träningskjol, som kanske är svalare? 

Funkar det att springa med dem, håller de sig på plats t.ex.?

Annons:
Sugar Mist
2018-08-23 14:57
#1

Om det bara är när du springer hade jag faktiskt köpt en magväska och fyllt med godis, så man kan dra åt med dragkedja. Jag har prövat gappays kjol och den är superbra, men hade jag sprungit hade nog hälften åkt ur 😅

-

JoannaLi
2018-08-23 15:03
#2

#1 Hmm, attans. Jag kan aldrig stänga väskan, belönar konstant, så behöver något där det stannar kvar "av sig självt", och då finns väl typ bara stora, fula jaktmidjeväskor typ 🤐

Sugar Mist
2018-08-23 15:21
#3

#2 Jag ska in till min vän som har gappaykjolar snart och kan dubbelkolla hur dom känns för att vara säker, återkommer om några timmar :)

-

JoannaLi
2018-08-23 17:11
#4

#3 😍

hemul
2018-08-23 17:12
#5

Du ska ha byxor/leggings också va? 😎

JoannaLi
2018-08-23 17:50
#6

#5 Hmm, borde man det? 🤫🤔

Annons:
[Forest]
2018-08-23 21:12
#7

Den ser rätt kort ut men jag förstår att du blir varm i väst 😊 Jag tänkte på skaffa verktygs bälte många fickor o man kan ta bort vissa som inte passar in som den som är för hammaren :) själv har jag arbetskjol för bära på bajspåsar, godis,leksaker o mobil. Men den kjolen är rätt tjock i tyget. Köpte min på jula 😊 Jag tror mer på denna kjol än din väst kort visst men du kanske får fler joggarvänner på köpet ;);)

soozen
2018-08-23 21:45
#8

Jag kör agility med en träningskjol, inga problem!

JoannaLi
2018-08-23 22:19
#9

#7 Haha, den har ju ett stort hål mitt fram, mellan fickorna, så nä, tänkte inte köra utan mina träningsleggings 😂Har dessutom lite för stora lår för att springa "barbent" 😊

Men tack för tipset, får kolla på arbetskjol! 

#8 Härligt! Vilken modell har du?

soozen
2018-08-23 23:02
#10

#9 https://vetzoo.se/pro-dog-by-rukka-traningsbalte en sån 🙂 eventuellt glider den runt litegrann men inget som stört mej. Har inte testat springa med fickorna proppfulla med godis dock men dedär några handfull som behövs till ett träningspass går det fint med

Jojaton
2018-08-23 23:09
#11

Addpocket kanske kan vara nått annars? Beror ju lite på exakt hur mycket grejer du behöver ha med dig - men de är ju rätt stora så är det bara godis är det nog inga problem.

Johanna - Instagram

flocken
2018-08-24 05:42
#12

Använder denna kjol/ ficka dagligen. Har sprungit i den men inget jag rekommenderar. När jag o hunden är ute använder jag ett joggingbälte i mesh tyg. https://www.24.se/hem-fritid/traningsprodukter/ovriga-traningsprodukter/loparbalte-midjevaska-lopning-svart-farg-medi?gclid=EAIaIQobChMIyorThOKE3QIVqL_tCh32OQlPEAQYBCABEgIKXfD_BwE Man får i mer godis än vad Man tror. O man ger ju bara små, små bitar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

CayKantos
2018-08-24 07:46
#13

Jag köpte nyligen en sådan kjol. Men utan att den gick bak på rumpan. Så jävla skönt. Hatar sådanna.. sitter asbra och är super bekväm

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
kinjelooo
2018-08-24 11:09
#14

Jag har helsitar ”kjol” och joggar med den, går utmärkt! Allting får plats så jag slipper hitta på vart jag ska ha mobilen, nycklar osv. Den håller sig på plats utan några bekymmer (och då har jag nästan ingen midja :P)

Upp till toppen
Annons: