Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1805 ggr
idamadelenemoren
2018-08-21 11:41

VGW-sele

Hej hallå. Vad är era erfarenheter av VGW-selen? Funderar nämligen på att skaffa, men känns som att den borde glida runt om man knäpper på kopplet fram och hunden skulle dra 🤔 vill ju ha en sele som sitter stabilt 🤔 Så är den värd att köpa? ☺️

Annons:
JoannaLi
2018-08-21 11:48
#1

Risken är ju att den gör det, och jag har sett en del VGW som glider, men jag har också sett en del VGW som "sitter på plats", men då har den suttit väldigt exakt på hunden också (t.ex. en extremt bred boxer, där du knappt fick in ett finger under selen).  Om den glider förhindrar den ju lite mer rörelse, och blir lite mer effektiv om det är det man är ute efter, så det behöver kanske inte vara katastrof?

Werifesteria
2018-08-21 12:08
#2

På ena hunden gled den, på den andra hunden gör den inte det. Hunden vars VGW-sele gled slutade dra i kopplet efter en lång promenad i den.  Tycker selen är fantastisk eftersom jag fick så bra resultat med min hund och för stora hundar som drar så känns det som att man har en betydligt mindre hund i kopplet.

Herveaux
2018-08-21 18:02
#3

På min hund ville varken VGW eller Metizo sitta på plats frontknäppt så det fick bli en beställning till ett företag som syr selar med dubbla magremmar. 


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jojaton
2018-08-21 19:22
#4

#3 ot, men hur lyckades du få en irländsk varghund att se LITEN ut? 😂

Johanna - Instagram

Herveaux
2018-08-21 20:45
#5

¤3 Haha, hemligheten är nog att han stod i en sänka när jag tog bilden. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Kristiansen_
2018-10-13 06:44
#6

Ta med hunden in i närmaste djuraffär och testa hur selen sitter på hunden. Min upplevelse är att selen fungerar riktigt bra när man kopplar fram, men alla hundar har ju olika kroppsformer och bara för att den funkar på min hund, så är det inte säkert att den passar på din. Det är mitt tips iaf :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: