Annons:
Etiketthälsa
Läst 1130 ggr
Duvethon
8/20/18, 10:31 PM

Sår, ny sele behövs akut

(Snabba svar önskas)! Nu sitter jag här med en hund som fått hemska sår i armhålorna. Selen har troligtvis skavt, och vi ska till veterinären för undersökning imorgon. Behöver införskaffa en ny sele och vill ha förslag på selar som INTE sitter mot armhålorna. //Ledsen ägare

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Frida B
8/20/18, 10:32 PM
#1

Rukka form!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
8/20/18, 10:57 PM
#2

Zero DC Faster :)  Eller beställ en vinthundssele, t.ex. Jecka om hon fortfarande håller igång?

Duvethon
8/20/18, 11:24 PM
#3

Tack för tips. Är så besviken på att jag inte noterat såren tidigare. Han har varit mycket lekfull, ätit normalt etc, alltså inte visat några som helst tecken på att ha ont. Ser ut som att selen skavt ett bra tag. :( Får se vad veterinären säger imorgon…

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Rafflan
8/21/18, 12:47 AM
#4

Enklast är att åka till en djuraffär och kolla på modell som passar bra mtp såren, hoppas det går bra hos veterinären imorgon :)

[Forest]
8/21/18, 10:17 AM
#5

Undvik sele som har knäppen långt ner gäller även dessa inspänningsfästerna har själv skrotat en sådan sele pga jag tyckte den såg ut att skava vid armhålan. 

Har två  av denna och tycker den sitter kanon på våra även på katten😉

 https://www.zooplus.se/shop/hund/hundkoppel_hundhalsband/selar_munkorgar/ovriga_hundselar/317232

Changrila
8/21/18, 8:20 PM
Annons:
Duvethon
8/21/18, 10:02 PM
#7

Uppdatering: Veterinär har konstaterat fukteksem. Blir att smörja med klorhexidin i 2 veckor för att sedan göra en uppföljning hos vet. Under tiden ska vi använda halsband.. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Upp till toppen
Annons: