Annons:
Etikettbeteende
Läst 1127 ggr
Princessss
8/20/18, 3:20 PM

Valp som blev stucken av något??

Nyss när jag var ute med min valp så gick hon runt i gräset och hoppade helt plötsligt till och skakade på huvudet. Någon minut efter när vi gick in så ”grät” hon. Speciellt när man öppnade munnen på henne. Har hon blivit stucken av något? Är det isåfall ofarligt?

Annons:
Princessss
8/20/18, 3:26 PM
#1

Provade nyss att öppna munnen på henne och hon ”grät” jättemycket. Det var hemskt och hon vägrade öppna munnen och nu gömmer hon sig efter det.

eli1991
8/20/18, 3:34 PM
#2

Vill inte skrämma upp dig men var uppmärksam på hur hon mår. Min hund blev biten/stucken av något och han strök nästan med under den timman det tog att köra till veterinären. Ansiktet svullnade upp som en fotboll, han fick feber och kunde i stort sett inte andas. Utan behandling hade han dött en stund senare.
Så håll koll, ta temp om du tror att det behövs. Hoppas det löser sig :)

hemul
8/20/18, 3:58 PM
#3

Hann du se nåt i munnen? Antar i så fall att hon inte var svullen, för då hade du väl sagt det. Geting- eller ormbett i munnen kan orsaka svullnad som gör det svårt att andas.

Så länge hon är pigg och andas normalt är det nog OK. Men bor du långt från veterinär/djursjukhus ska du kanske ringa och höra vad de säger (antagligen att du ska vänta och se).

Blev hon stungen av en geting kan det också vara så att gadden sitter kvar. Kan vara orsak till att det gör extra ont.

Princessss
8/20/18, 4:06 PM
#4

Hon har svullnat lite vid vänstra sidan av nosen. Antar att hon försökte äta en humla eller geting som stack henne vid nosen i munnen. Hon ligger och sover nu men när jag försöker kolla i munnen så skriker hon.

hemul
8/20/18, 4:14 PM
#5

Ring och fråga så får du nog bra råd. Andas hon OK?

Rafflan
8/21/18, 12:40 AM
#6

Hur mår hunden nu?
Det kan vara geting/humla, men även huggormarna är fortfarande vakna och huggormsbett kan snabbt bli allvarligt.

Annons:
Princessss
8/22/18, 8:15 PM
#7

Hej det är några dagar efter nu. Svullnaden gick ner på 30 min och vi hittade en gadd i morrhåren på henne. Nu är hon helt bra, jag blev bara så orolig då hon skrek så.

hemul
8/23/18, 3:08 AM
#8

Ah, så det var en geting. Skönt att det gick bra och kanske tur att den stack på utsidan av nosen.

peafie
8/23/18, 9:16 AM
#9

#8 Bi, tänker jag. De tappar sina gaddar när de sticker. :)

Bloggen     ○    Instagram

hemul
8/23/18, 6:32 PM
#10

Ja, du har rätt! Jag menade faktiskt bi men skrev geting.🤔

Upp till toppen
Annons: