Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1089 ggr
[Tisstassen]
2018-08-20 09:11

Transportera två små hundar på cykeln

Jag har precis köpt en ny cykel och behöver byta transportmetod för vovarna. Jag har en på 2,2kg och en på 3,6 kg så behöver en konstruktion som är stabil nog att hålla för båda Tidigare har de suttit i en cykelkorg på styret, har tränat så de ej hoppar ur, samt alltid hållit i kopplet för extra säkerhet. Cyklar aldrig superfort med dem pga risk för olycka med cykeln då vovvarna är helt oskyddade … Har nu en cykel som har kortare mellan styret och framhjulet så en korg funkr nog inte längre… så jag spanar på olika modeller på pakethållaren. Har ni testat någon modell som är både stabil till 2 småttingar samt lätt att ta av? Jag vill ju ej att den blir stulen så jag kommer ta av den så fort jag ej har hundar i.

Annons:
[Tisstassen]
2018-08-20 09:39
#1

Lutar mot att beställa en sån här: https://m.zooplus.se/shop/hund/hundsport_hundtraning/cykelkorgar/cykelkorg_hund/621450 Någon som testat??

hemul
2018-08-20 13:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har en sån här.
https://m.zooplus.se/shop/hund/hundsport_hundtraning/cykelkorgar/cykelkorg_hund/680691

Hade den till en daghund, en tibetansk spaniel. Den var väldigt rymlig till henne. Tror dina två skulle få rumt fint.

Jag valde den därför att den inte är gjord i vadderad väv som de flesta andra. Förstår inte syftet med det och det måste bli svettigt för hunden på sommarn. Gillade också "fågelbursmodellen", att man inte behöver göra fast hunden. Och det blir luftigt och skönt för hunden. Den kan spana och sniffa runt om, något den gamla tanten på bilden uppskattade. Är det kallare kan man bädda med fleece och nåt vindtätt ytterst. Följer med regnskydd också.

Korgen sitter väldigt stadigt och bra. Transporterade matkassen i den ibland när jag måste iväg och handla snabbt och inte orkade ta av den. Ganska tungt alltså. Inga problem. Enda nackdelen är att den inte har snabbfästen om man vill ta på och av korgen ofta. Men vill du ha den på hela tiden är det ingen nackdel.

[Forest]
2018-08-21 10:09
#3

https://www.zooplus.se/shop/hund/hundsport_hundtraning/alla_cykeltillbehor/cykelvagnar/329764?gclid=CjwKCAjw8O7bBRB0EiwAfbrThyEiHAIUQWRRCY0CuWc0SEa5_5KRIhJ6vb9X8i2TdBFlboXdYH_vaRoCTjQQAvD_BwE

Denna tror jag mer på eftersom du har två hundar. Men man kan även sätta fast med spännband en vanlig transportbur på pakethållaren och en i cykelkorgen. Jag har en i ryggsäck (vänd och öppen på magen/bröstet) så kan man även lösa det :)

Jag hade en kanon bra cykel som var som en postcykel då med större låda fram och bak. På så vis fick alla våra tre plats men den vart stulen 😭 Själv är jag inne på den vagnen jag tipsa om för 900 kr 😎 Tips är kolla blocket och fb på köp o sälj sida brukar finnas för barn och funkar fint till hundar :)

Jojaton
2018-08-21 10:16
#4

Sam’s dagmatte har en sån cykelvagn som #3 länkar till och hon är supernöjd! Hon använder den jämt för att cykla ut till roligare platser att gå på. Hon har ingen bil heller så den är perfekt för henne när hon ska storhandla tex.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: