Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 953 ggr
kennelolssinge
7/23/18, 3:40 PM

Era bilar?

Jag behöver inspo! Hur ser era hundbilar ut? 🙂🙂

Kennel Olssinge http://nouw.com/kennelolssinge

Allt i allo blogg: https://nouw.com/minfrizon

Annons:
andres
7/23/18, 4:22 PM
#1

Peugeot partner tepe Mycket bra hundbil

KaydeN
7/23/18, 4:25 PM
#2

Har en Audi TT, får plats med en hund i schäferstorlek där bak. Har inga barn så den bilen är perfekt! :)

tk1971
7/23/18, 4:41 PM
#3

Renault Megane Sport tourer = tillräckligt mycket plats för två hundar och bränslesnål dieselbil.

Och så har vi en Citroen C3, en mindre och ännu snålare dieselbil, men inte så mycket plats. Men våra småhundar får plats i en bur i baksätet.

flocken
7/23/18, 6:33 PM
#4

Volvo v70 privat. Rymmer lätt 3 hundar med gallergrind. Då ej bur. Vi har bara en egen hund. Till jobbet Opel vivaro, lätt lastbil m skåp. Plats för 10-12 hundar i skåpet. Driver hunddagis. Båda bilarna drar strax över litern/mil.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JoannaLi
7/23/18, 7:01 PM
#5

Peugeot Partner -04, skåp, lätt lastbil.

Fördelar: gott om utrymme där bak, ryms många hundar. Dricker ca 0,7 l/milen, dvs relativt billig att köra. Går fram överallt och i alla väder. Mycket liten bil, även om den är sjukt stor på insidan, lätt att köra smidigt och kan parkeras hur som helst. 

Nackdelar: bara två säten, och enbart fyra dörrar, dvs inga sidodörrar. Därför är det svårt att utnyttja hela utrymmet till t.ex. hundburar. Specialsyr man går det nog att lösa mycket bra. Dessutom är den svindyr att skatta. …Inte supersnygg direkt. Lite körupplevelse av traktor?

Hornslandet
7/23/18, 8:23 PM
#6

#5 Diesel va? Inte så dumt att ha en liten skåpis ändå som går billigt. Har en RAV4a själv, men får inte plats med bur så hela bagaget går åt..

Annons:
JoannaLi
7/23/18, 8:58 PM
#7

#6 Japp, diesel! Nej, jag blev jättechockad! Skåp har alltid varit drömbilen (kanske för att jag drömt om att ha fler än bara Arkas…), men hade ställt in mig på att de antingen är skrothögar, svindyra eller dricker hur mycket som helst. Och så trillade jag över min på fb! 😍

Gott om utrymme kan man då inte klaga på, inte ens med vovve med din storlek 😊

Hornslandet
7/24/18, 1:36 AM
#8

#7 Ja nej nog finns det skåp som inte drar så sjukt mkt :) Lite synd med att det blir så hög skatt på diesel (och att bränslet ändå kostar lika mkt nu..).. Hur har du hunden? I bur antar jag, men har ni tagit bort rutan mellan sätena och släpet eller? Känns som jag gärna hade sån "kontakt" med min hund, dvs inte att han skulle sitta själv i skåpet bara.. Det är nog inte så svårfixat iofs. 

Det fina med en skåpbil är ju att den är lätt att sova i också om man behöver, tex om man ska nånstans det tar ett par dagar att köra!

JoannaLi
7/24/18, 3:36 AM
#9

#8 Han sitter i bur :) Än så länge är väggen kvar, den ska bytas ut senare till lastgaller. Däremot går ljud väldigt bra genom väggen, jag har installerat backkamera så att jag kan se honom och jag har en termometer ("ute"-mottagaren för en inne/ute-termometer) som ligger i buren - så jag känner mig trygg med att jag vet vad som pågår där bak :)

Absolut! Det är också absolut en fördel. Mitt skåp är däremot lite dåligt isolerat, så det blir rätt varmt/kallt, men det går ju att lösas med förberedelser!

Lord Vulcan
7/24/18, 9:32 AM
#10

Skoda Octavia. Plats för 2 schäfrar där bak.

Majken!
7/24/18, 9:37 AM
#11

Har en Honda Cr-V där jag får plats med två stora hundar eller rätt mycket packning. Har byggt en mellanvägg och använder grindar tillsammans med lastgaller, är väldigt nöjd.

Majken!
7/24/18, 9:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Försöker få med en bild, ska se om det lyckas.

Hornslandet
7/24/18, 11:07 AM
#13

#11 #12 Hmm.. har för mig att CR-Vn är liknande storlek som min rav4a.. hur stora hundar menar du med stora? Borde kanske kunna se på bilden men blir osäker..

Annons:
Majken!
7/24/18, 11:17 AM
#14

#13 Får in två schäferhanar utan problem.

alltidnordin
7/24/18, 11:29 AM
#15

Bytte nyss från en Audi A3 till en VW Passat och skall köpa dubbelbur till den så fort jag hittar något passande. Mina tre shelties går lätt in 😁

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Upp till toppen
Annons: