Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1444 ggr
soozen
7/23/18, 12:12 PM

Tips på sele

Hej!

Min tibetanska spaniel har börjat följa med på kortare joggingrundor och han skulle nog behöva en sele som är mera anpassad för det. Min andra hund går i nomesele eftersom det är meningen att hon ska dra, blir inte så hårt drag dock men hon ligger på för det mesta iallafall.

Tibben drar dock endast som vi ser en katt eller liknande, för det mesta springer han bredvid mej och ibland är det jag som får dra honom… Så en nomesele passar knappast. Till saken hör att han hatar selar och egentligen allt som är mera än ett halsband att ha på sej. Har hittat en T-sele som han accepterar som vi använder vid promenader men den ser obekväm ut att jogga i, hamnar snett vid belastning osv.

Så, tips på en joggingsele till liten hund som är så liten och lätt som möjligt?

De vanligaste Y-selarna ex Hurttas, Rukkas har vi testat och de gick bort… Så ingen sån typ av sele.

Annons:
apportbocken
7/23/18, 12:30 PM
#1

Jag har en Zero DC till löpning och tycker det funkar bra. Funkar för de flesta aktiviteter och lättare drag även om det inte är någon riktig dragsele.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Elsis matte
7/23/18, 3:41 PM
#2

Kan han inte få springa i ett mjukt, bredare halsband då? Om han ändå inte drar massor bör det vara smidigast.

Hornslandet
7/23/18, 4:02 PM
#3

https://www.hurtta.com/global_se/vadderad-sele 

Denna skulle jag rekommendera. Smidig, sitter bra, snabb att ta av-på. Kan koppla ovan eller sida..

frijoh
7/23/18, 4:05 PM
#4

Zero DC tycker jag är superbra! Min hund gillar den och hon är rätt kräsen med selar :).

Changrila
7/23/18, 4:17 PM
#5

Säger som #2, varför inte ha halsband på om det är vad hunden trivs bäst i och det ändå inte är tänkt att han ska dra?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

soozen
7/29/18, 2:41 PM
#6

Tack för era svar 🙂 det blev så att jag spontanköpte en  fleecefodrad y-sele som verkar funka!  👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: