Annons:
Etikettvalpar
Läst 952 ggr
Duvethon
2018-07-19 19:33

Röd

Hej! Såg precis att min hund är röd innanför förhuden. Är en 9 månaders hund. Är hundar färgade röda innanför snoppen? Någon som vet?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Honestyisdead
2018-07-19 20:04
#1

Nej röda ska dom inte vara. Är irriterat eller infektion på g tror jag.

Odd
2018-07-20 11:12
#2

Själva snoppen är ju ganska röd. Är du säker på att det inte var den du såg?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

hemul
2018-07-20 13:22
#3

Precis. Det bror exakt på var du menar och HUR röd.Det är trots allt slemhinnor det handlar om. Är det jämt rött, flammigt, prickigt…?

hemul
2018-07-20 13:23
#4

Kanske en dickpick för en gångs skull är påkallad? 😃

Duvethon
2018-07-20 18:34
#5

Tack för svar alla! Det är inte väldigt rött, utan mer slemhinne-rött om ni förstår hur jag menar. Är ganska säker på att det inte var snoppen utan huden innanför så att säga. Hemul, det var jämnt rött!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Vixxen
2018-07-21 20:32
#6

Bild?

Annons:
Lona
2018-07-22 13:27
#7

Är snoppen/förhuden kladdig med gult äckel eller är det rent och fint? Är han besvärad av det, slickar sig och så? Jag fattade det som att det egentligen är "slemhinnerosa/rött", inte illrött och inflammerat? Själva snoppen brukar vara rejält röd men slemhinnan innanför förhuden är lite ljusare. Om han inte har äckligt gegg, är illröd, irriterad eller försöker slicka sig/nagga sig så hade jag nöjt mig med att hålla koll. Vid lindrig förhudskatarr - som på många unga hanar är hormonrelaterat - så brukar det räcka med några dagars snoppskölj med förhudsrens eller koksalt. Helst ska man dock inte vara där och skölja och pilla i onödan då det kan orsaka en irritation i sig. Självklart ska han ha gott allmäntillstånd och inte ha några som helst problem med att kissa, annars är det akut till veterinären!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Duvethon
2018-07-22 16:19
#8

Kan uppdatera er att allt är i sin ordning, det var toppen på snoppen som jag misstog vara huden. Förklarar alltså varför jag såg rött!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Upp till toppen
Annons: