Annons:
Etiketthälsa
Läst 1942 ggr
MonicaLagerquist
2018-07-17 11:22

Hur går det med maten i värmen?

Vic har de två senaste dagarna inte velat äta.Men häller man på lite fil på maten så ger den ner.

Hur är det med era hundar.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Fisherling
2018-07-17 11:45
#1

Tinja slukar sin mat som vanligt. Men så verkar ju hon inte påverkas speciellt av värmen, tränade precis ett pass lydnad och hon var lika taggad och pigg som hon brukar vara.

JMW
2018-07-17 11:55
#2

Elsa, labrador, är lika matglad som alltid. Fast värmen gör henne slöare.

Lona
2018-07-17 12:14
#3

Sex labradorer = maten äts fort som tusan En borderterrier = vill inte äta En cairnterrier = har high life och verkar inte känna av värmen alls. När de andra ligger helt utslagna rejsar han runt som en idiot, inte ens valpen orkar leka med honom.♡


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Chinesecrestedlover
2018-07-17 12:27
#4

Ianto = äter kortison = glupsk som tusan numera (brukade vara jobbig och inte vilja äta innan han fick kortison, nu äter han utan problem de veterinärordinerade fyra måltiderna om dagen). Tycker värme är lite jobbigare än Sookie men är ju ändå en värmeälskande grabb (nakenhund så…det ligger ju liksom i generna😃).

Sookie = har alltid ätit allt hon kommer över, inga problem här inte, hon mumsar glatt i sig. Men så älskar hon ju värme (och mat då😃) också och har inga problem med det överhuvudtaget (nakenhund hon med).

Werifesteria
2018-07-17 12:38
#5

Min ena hund äter väldigt dåligt men kan vara pga löp. Godis och lammnackar går dock ner..

Skivling
2018-07-17 12:51
#6

Oförändrad aptit här på vår flat.. Tyvärr får man nästan säga, folk slänger så mycket snuskigt ute den här årstiden.

Annons:
Jojaton
2018-07-17 12:53
#7

Sam (sheltie) har varit klurig med maten sen i vintras så märker inget specifikt direkt. Ger honom oftast något mindre portioner eftersom vi inte är lika aktiva i värmen :)

Johanna - Instagram

Sugar Mist
2018-07-17 13:07
#8

Båda aussiesarna äter för glatta livet, pudeln som dessutom löper äter ingenting om hon inte får äta ihop med aussiesarna, då går det i rasande fart.

-

CayKantos
2018-07-17 13:30
#9

Hunden är extremt påverkad av värmen, men det hindrar inte hans matsug, bara liite ibland vill han kanske inte ta godis ute på promenaden men annars

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Forest]
2018-07-17 17:29
#10

Vi har valt att ge färskfodret med maten, dom får annars färskfoder på morgonen men den delas upp och ges två gånger med vatten och torrfoder på så sätt får dom i sig lite mer vätska också. Dom äter upp allt :)

KatarinaSt
2018-07-18 08:41
#11

Cocker spaniel = skulle aldrig komma på tanken att matvägra

Lord Vulcan
2018-07-18 10:03
#12

2 schäfrar och en liten blandis. Inga problem med maten. Allt åker ner med full fart. Den ena schäfern är dräktig, så hon får blötmat blandat med torrfoder. Hör ju till att vara lite kinkig när man är dräktig 😉

eli1991
2018-07-18 14:44
#13

Valp på 16 veckor dricker som han ska och maten slukar han i vanlig ordning. Han skulle nog kunna äta en häst om det vore tillåtet :D

Annons:
Changrila
2018-07-18 18:08
#14

Hade mina hundar inte slukat maten oavsett situation så hade jag nog oroat mig för att de var döende. Unghunden sov visserligen så djupt att hon missade när jag började göra i ordning kvällsmaten idag, men när hon väl vaknade så studsade hon runt och var ivrig att få äta. Äldsta tiken öppnar munnen och trycker ner maten som vanligt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lejonflapp
2018-07-18 21:48
#15

Valpen äter skitdåligt men gammhunden ät som vanligt

alltidnordin
2018-07-18 22:57
#16

Mina tre slukar maten oavsett -10 eller +30. Skulle nog oroa mig att det var något fel på dem om de inte gjorde det 😉

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

promenad
2018-07-19 13:51
#17

Min valpis har varit jättedålig på att äta senaste tiden… försökt lista ut om det är matvägran som en del valp provar på eller om det är värmen, men det är svårt det där alltså. Svårt att inte bli nojjig med. Till slut la jag på några droppar laktosfri yoghurt för att han ska få i sig någonting de varmaste dagarna, så nu får jag väl hoppas att det inte ger bakslag med en framtida kräsen hund. Lite fil på maten kan jag kanske leva med om han vill ha för tid och evighet, men vill inte att han ska förvänta sig att något annat gott dyker upp i skålen bara han struntar i att äta fortsättningsvis.🤐

Upp till toppen
Annons: