Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 702 ggr
Rosen82
7/16/18, 10:10 PM

Går runt med mat

Har en äldre hund på 13 år och har lite småkrämpor men hon är fortfarande hyffsat pigg. Hon äter och dricker och vi går våra små promenader men hon älskar hundgodiset vom och ibland delar jag det och lägger i hennes matskål. Hon tar en av bitarna springer in i sovrummet och hoppar upp i sängen och så gnyr hon lite som hon gjorde förr när hon försökte gömma något, sedan kommer hon in i vardagsrummet 3-4 gånger med godiset i munnen och den femte gången så äter hon upp i min säng. Varför gör hon så? Varför hon äter hon inte på engång? Kan det vara att vom bitarna är för stora då hon är en liten terrier? Delar alltid vomen en gång annars blir dom förstöra.. bara intressant att höra vad det kan vara som gör att hon springer runt med det i munnen

Annons:
Scintilla
7/16/18, 10:18 PM
#1

Hmm, svår fråga. Tycker dock att du beskrev det bra för jag får upp bilder i huvudet om hur det ser ut. Om hon gör så varje gång så kanske det helt enkelt har blivit en vana? Eller att hon kanske vill gömma (spara) godiset tills senare men inte riktigt vet var?

En rolig tanke är att hon glömmer bort vad hon ska göra och därför går tillbaka till där hon tidigare varit för att minnas vad det var hon skulle göra. 😊 

Nä men jag har nog en lika liten aning som du, någon annan kanske har en bättre idé. Låter iallafall som en fin och härlig hund, och att hon har en jättefin ägare. 🌺

Lord Vulcan
7/17/18, 7:47 AM
#2

Min lilla blandis gör samma sak när han får grisöron. Går runt och letar efter en plats att gömma den på😎

Zadeira
7/17/18, 9:43 AM
#3

Är det inte så att många djur i det vilda inte orkar äta upp hela bytet, och därför gömmer undan delar av det till ett senare tillfälle? Min daghund gör likadant om vi är ute i trädgården när han får något gott (inne vet han att han ska ligga på hundfilten när han äter grisöron och ben). Jag har alltid tänkt att det har att göra med något sådant instinktivt, men att de sen tar fram och äter det eftersom de vet att de inte har behov av att gömma undan mat till senare tillfällen.

Upp till toppen
Annons: