Annons:
Etikettvalpar
Läst 813 ggr
Drakellen
2018-07-14 19:24

Hur mycket är för mycket hjärta?

Jag hittade ytterligare ett klipp på icas "utgångna chark" låda, vilket bestod av tre grishjärtan. Så jag skar upp det ena i små små bitar och torkade dem som belöningsgodis och skar det andra i större bitar. Men sen kom saker emellan och jag han inte skära upp det tredje och lät det ligga några dagar. Så jag ville tillaga det så fort som möjligt och slängde därför in hela hjärtat på torkning. Det blev bra men är nu näst intill omöjligt att skära i och jag vill ju inte slänga det. Tror ni att en corgi-valp på nästan 4 månader och snart 8 kg kan äta ett helt torkat grishjärta? Utöver eller istället för en måltid? Låta gnaga en stund och sen ta bort, eller vad tror ni?

Annons:
Changrila
2018-07-14 21:15
#1

Ger du hela på en gång får du nog räkna med att hundarna får diarré, så jag hade kollat om det inte på något sätt gick att dela på det ändå. Eller, som du sa, låt dem äta lite och ta bort sedan.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Hornslandet
2018-07-14 23:40
#2

Varför går det inte att skära? Jag köper oxhjärta precis hela tiden och kokar/tillagar i ugn och skär i småbitar. Nu har du ju torkat det men.. Ta en såg eller nått? :)

Drakellen
2018-07-15 10:35
#3

#1 okej, får komma på något. Dock har denna herre en stålmage som (hittills) har tagit allt han satt i sig med ro. Men vi vill ju verkligen inte ändra på det så dumt att utsätta den i onödan. 

#2 Haha, ja jag får väll försöka med sågen😂. Det blev supersegt och hårt efter at det torkats i ugn i nästan 48 timmar. Jag vill ha allt jag torkar mycket torrt så att det håller länge, men detta var lite överdrivet

hemul
2018-07-15 16:28
#4

Har du någon tandad kniv? Typ brödkniv. Prova med den.

Upp till toppen
Annons: