Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 2907 ggr
swapp
2018-07-14 10:30

Prickig korv farligt?

Är det skadligt att ge prickigkorv till hunden?
Nu har min j*vla förälder matat min hund med massa sån korv, så jag undrar bara om jag behöver va orolig?

Annons:
Elsis matte
2018-07-14 11:50
#1

Beror ju helt på mängd, men vid ett enstaka tillfälle bör det inte bli värre än risig mage - det är väldigt salt och fett. Vet du ungefär hur mycket hunden fick, och hur stor är hunden?

swapp
2018-07-14 12:52
#2

Nu var det kanske 3 skivor. Men hunden brukar få lite då och då tyvärr, så frågan är om jag helt enkelt ska säga ifrån till min far på skarpen att inte ge sånt alls
Hunden väger 8 kg

Elsis matte
2018-07-14 14:05
#3

Ja, säg till på skarpen + se till att du förser dem med något vettigare att ge. Tre skivor är nog ingen fara för stunden, men det är ju inte nyttigt. Du får poängtera hur liten hunden är, tre skivor blir ju som 25-30 styckenvför en vuxen människa och det skulle de väl själva inte sätta i sig?

Honestyisdead
2018-07-14 15:24
#4

Det innehåller lök så det bör inte ges.

Hornslandet
2018-07-14 23:47
#5

Tror ingen större skada är skedd. Men det är inte bra, säg åt dem att detta inte är okej. Det finns ingen poäng med att hunden skall äta detta. Köp hem lite billigt kött som ni kan koka (hjärta, lever, njure osv) - sen säger du till farsan att detta får du ge lite till hunden av som belöning. Det är dessutom mycket billigare än salami osv. Och hunden kommer gilla det lika mycket.

swapp
2018-07-15 00:14
#6

#3 haha herregud. vet inte varför jag skrattade så mycket åt att det blir som 30 skivor för en människa. sjukt ju.

Jag ska se till att fixa lite nyttigare och hund-anpassat godis som kan ges istället👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: