Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 1335 ggr
tortoise
7/14/18, 7:00 AM

Torrfoder

Hej! Vi ska köpa torrfoder till vår hund, en chihuahua/pekinese som har en tendens att hetsäta. Förut åt han Doggy (grön påse) men kräktes ofta då kulorna var små och han hetsåt. Har ni förslag på annat hundfoder (helst med hög proteinhalt) som går att köpa i vanlig butik, typ ica eller hemköp (vi bor på landet så granngården ect har vi närmast på 2 mil)/ Ylva och Bullen

Annons:
flocken
7/14/18, 7:37 AM
#1

Har ni provat en hetsätar skål? Så det blir svårare att äta för fort.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lojs
7/14/18, 10:38 AM
#2

Jag håller med #1, oftast så är det samma grej oavsett vilken mat man ger. 
Om ni bara har en hund så kan ni istället för att ge i skål sprida ut maten på gräsmattan. Ett annat alternativ är att ge på en stor ugnsplåt, det tar lite längre tid att äta då. 
Mina båda matvrak äter i såna här skålar från Granngården, men jag vet inte om det finns någon storlek som passar för er hund. https://www.granngarden.se/matskal-granngarden-anti-glupsk-l-gra/p/1242539

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

swapp
7/14/18, 10:41 AM
#3

Sprid ut maten eller ge lite i taget

eli1991
7/14/18, 3:05 PM
#4

Jag har en unghund som gör precis samma sak.
Gör 2 grejer som i allafall funkar för oss. Antingen sprider jag ut fodergivan på hela köksgolvet, eller så strör jag ut all mat i gräset. Ute i gräset tvingas han använda mycket nos då kulorna är minimaliska, tar honom ca 20 minuter att hitta och äta alla.
Båda metoderna ökar tiden det tar att äta :)

Draken
7/15/18, 8:52 AM
#5

Min ena grånos hetsäter. Han äter ur en skål som länkas i #2. Det funkar jättebra :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: