Annons:
Etikettaktivering
Läst 2722 ggr
eli1991
7/11/18, 2:04 PM

Vad gör ni med era hundar?

Nyfiken på vad folket har för raser och vad ni gör med dom? Även raser ni haft tidigare!

Mina tidigare hundar:
- Golden 8 år: bara sällskap.
-Golden 2 år: Drag, lydnad samt lite agility
- Flatcoated retriever: Spår, agility samt lydnad

Planer för min nuvarande valp (schäfer/bordercollie/golden) är drag, agility och spår. Om intresset finns såklart :)

Annons:
Doodlemom
7/11/18, 2:14 PM
#1

Golden/pudelblandning - freestyle, lydnad, spår, nose work

Bichon frisé - rallylydnad

Werifesteria
7/11/18, 3:19 PM
#2

Amstaff/pitbullmix 11 månader: Hon har inte bott här så länge så just nu lydnad, dog parkour och viltspår. Rallylydnadskurs i höst. Om röntgen går bra så WP senare.

Chow Chow 3 år: Viltspår.

Sugar Mist
7/11/18, 4:14 PM
#3

Första hunden, en aussie, sysslade med freestyle, agility, spår och lite lydnad.

Andra hunden, aussie, körde lydnad, viltspår och drag.

Tredje blev en bc, där sysslade jag med lydnad och vallning
Fjärde även där en bc, uteslutande vallning.

Femte är en aussie på fem år som har kört lite lydnad och spår men är idag draghund och sällskapshund, mest för att han tycker annat är tråkigt. 
Försöker hitta möjligheter att testa honom på nötvallning. 

Sjätte är en aussie på 1 år som kör lydnad, bruks och vi har vallat en gång, förhoppningsvis blir det fler gånger.

-

Majken!
7/11/18, 4:22 PM
#4

Har just nu en schäfer på två år som tävlas i sök och spår, förbereds också för att tävla svenskskydd nästa år. Har tidigare haft schäfer som tävlats i bruks, men också rottweiler, jack russell terrier och en pudel.

Jojaton
7/11/18, 4:55 PM
#5

Har en sheltie på ett år, vi håller främst på med agility och rallylydnad just nu, vill prova på nosework också.

Johanna - Instagram

IngaTrnqvist
7/11/18, 6:01 PM
#6

Liten blandras, 9 år: tävlade rallylydnad förr, och har tränat agility, lydnad och freestyle.

Berger des Pyrénées, 10 mån: tränar freestyle och rallylydnad än så länge.

Annons:
JoannaLi
7/11/18, 6:37 PM
#7

#4 Åh, blir det skydd nu? :D

tiger tok
7/11/18, 6:38 PM
#8

Västgötaspets, 1,5 år: vi tränar agility och personspår. Ibland tränar vi lite lydnad också, är även sugen på att lära mig mer om freestyle! Labrador (delägare): hon är gammal nu med diverse åkommor, så nu är hon glad gullhund istället. Har tränat lydnad med henne också.

Changrila
7/11/18, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har två salukis, den ena är 3år, den andra fyller snart 7.
Vardagarna går mest ut på att vi är ute i skogen, men vi tränar och tävlar i rallylydnad, tränar lite olika trick m.m. samt tävlar i lure coursing. De båda är otroligt vinstrika på just lure coursing och min äldsta är en av bara 2-3 st i rasen som fått RLD N.

Min första saluki var mest sällskapshund. Hon kom till mig som äldre och där hann jag inte få tillräcklig koll på hundträning för att det skulle bli något tävlande. Hon hade innan tävlat med bra resultat i lure coursing och var utställningschampion. Jag själv ställde ut henne ett fåtal gånger.

Min andra saluki, dotter till min första, henne gjorde jag allt möjligt med. Hon tävlades i lydnad, rallylydnad och lure coursing. Vi testade agility och personspår, tränade alla möjliga trick och hittade på lite av varje. En fantastiskt rolig saluki att dela livet med, och min nu yngsta är en systerdotter till henne. Det märks, för de är otroligt lika på många sätt.

På bilden är min nu yngsta.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Majken!
7/11/18, 7:53 PM
#10

#7 Det har alltid varit planen, så absolut.

JoannaLi
7/11/18, 10:44 PM
#11

#10 Jag hade på något sätt uppfattat det som att du inte var ett fan av skydd! Tankevurpa säkert 🤔

Majken!
7/11/18, 10:46 PM
#12

#11 Jag är inte ett fan av fri uppfostran, men skydd går bra ;)

Sasmal
7/12/18, 5:43 AM
#13

Tollare 8 månader, vi tränar för tillfället bara nosework och vardagslydnad/trix men när han blir större ska vi träna apportering, agility och testa på andra grenar. Han är min första hund så vi ska se vad vi gillar att göra ihop.

Annons:
flocken
7/12/18, 6:34 AM
#14

Blandras leonberger/ amstaff. 2,5 år. Hans främsta uppgift är att vara min arbetskamrat och partner . Driver hunddagis o Dexter jobbar vid min sida varje dag. Orkar vi kör vi lite parkour. Allt vi gör har jag en baktanke med då han har diagnosen posttraumatisk stress. Öka självförtroendet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
7/12/18, 1:52 PM
#15

Golden retriever snart sju år. Spår och jakt apportering Tidigare har vi haft en jaktlabbe som vi jagade med samt en byracka golden retriever irländsk setter som vi också jagade med.

Stolt ägare till fem La permer

KatarinaSt
7/12/18, 2:30 PM
#16

Engelsk cocker spaniel snart 2 år

Varje dag lite lydnad och tricks

I perioder varierar vi med agility, nose-work och jakt-apportering

ifoundnemo
7/14/18, 11:25 AM
#17

Cavalierblandis 5 år - han vill bara träna ibland och då är det trix eller agility. Sen de få gånger jag orkar ut och jogga så får han hänga med i midjebälte så han får dra vilket han uppskattar. Keeshond 4 år - trix, agility och ska testa på rallylydnad till hösten Isländsk fårhund 5 månader - just nu bygger vi mest upp relation och vardagslydnad men tanken framöver är agility, rallylydnad och tricks

apportbocken
7/14/18, 11:32 AM
#18

Bearded collie 2 år - Lite olika beroende på vad vi känner för men för tillfället har jag fastnat för IPO-spår vilket jag försöker träna 1-2 gånger i veckan. Vi tränar även lydnad eftersom jag har en liten dröm om att göra ett BH-prov med Chester och därefter starta i FH (spårprov med kluriga IPO-spår). Men vi får se hur alltihop går.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Frida B
7/14/18, 11:45 AM
#19

Australian Kelpie drygt 2 år- Tävlingslydnad, bruks (spår) och agility just nu. Har dock RLD N och godkänt doftprov eukalyptus, men det har vi lite lagt åt sidan.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

soozen
7/15/18, 11:45 PM
#20

Tibetansk spaniel, 7 år: Tränar lite lydnad, rally och agility ibland. Bara basic stuff, han är inget arbetshund direkt. (GE MEJ GODISET!! Måste jag göra nåt för det?? Nehe det tänker jag inte. Jag går och kissar på dethär hindret istället.) Blir mot sin vilja medsläpad på joggingturer ibland.

Schapendoes, 3 år: Tävlar i rally, tränar tävlingslydnad med sikte på tävlingsstart ännu detta år. Tränar agility med sikte på tävlingsstart sen då elefanten har lärt sej styra Ferrarin. Testar på bruksgrenarna då vi får tillfälle till det, kör canicross och skidor m.m.

Annons:
ipopuma
7/15/18, 11:56 PM
#21

Riesenschnauzer 7 år: Tränar och tävlar ipo :D även blivit någon lydnadstävling och rally. När hon blir pensionär blir det nog någon appell och lägre spår samt lydnad (fast där är vi ju inte riktigt än) Fast vi har testat på typ allt. Agility, freestyle, sök osv :) Tränar drag med henne ibland för vi båda tycker det är kul :) 

Dvärgschnauzer 5 år: lydnad, spår och rally. Även testat på agility men både hon och jag tycker det är tråkigt.

Malinois 9 v. : Ja är väl mest miljöträning och ha kul nu. Lägga lite grunder och ha det awsome. Planen är ipo men även någon lydnadstävling här och där. Och såklart hänga med på alla äventyr med de andra :D kanske även testa på drag när åldern är inne men ska tydligen testa på att dra med 2 riesens (rip) så kanske blir avskräckt tills dess XD hahahaah

när vi inte tränar går vi promenader och de är ibland på typ pizzakvällar osv. Blir en hel del äventyr och buss/tågåkande :)

fröken89
7/16/18, 11:20 AM
#22

#21 hur är Riesenschnauzer i temperament, mentalt och aktivering? kräver de väldigt mycket fysisk aktivering dagligen? eller kan de ha ett par chilldagar, där det mest blir vanliga kissrundor och lite mental aktivering hemma?
hur är det med pälsen? fäller de mycket? jag förstår att det är en del pälsvård, men undrar i första hand över själva fällandet. ensamma hemma? hittar på mycket hyss om de inte får massor med aktivering?
nyfiken på rasen inför framtida hund. kikar runt på lite olika raser.
jag har värkproblematik som går i skov och karln min har kronisk smärta, så vi måste båda två orka med hunden utomhus och sådär.
lättränad?
har själv hållt på en hel del med drag på hobbynivå, samt rallylydnad, dog parkour och agility (allt på hobbynivå för att göra promenaderna och livet lite roligare för både mig och vovve). inte tränat något direkt sök då jag själv tycker det är vansinnigt tråkigt, men en hel del eftersök i skog, samt mycket typ "leta" som jag kallade det, kastat ut ett par nävar godis i blåbärsriset och låtit hunden fått göra sin grej typ, eller kastat ut frukoskulorna på gräsmattan, gömt godis i lägenheten/huset mm

Upp till toppen
Annons: