Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 957 ggr
Werifesteria
2018-07-09 22:24

Vilket av dessa två torrfoder?

Hej!

Våra hundar behöver äta torrfoder tills i vinter då vi flyttar och har plats med färskfoder igen. Har svårt att bestämma mig för vilket bara..  Vilket av dessa två foder skulle ni välja? Priset är samma.

Foder 1:

torkat lammkött (23 %), krossad havre (22 %), färskt nötkött (5 %), färskt griskött (5 %), lammfett (5 %), röda linser, hela gröna ärtor, gröna linser, färskt lammkött (4%) , hel havre, färsk nötlever (2 %), torkat griskött (2 %), sillolja (2 %), färsk grislever (2 %), hela garbanzobönor, hela gula ärtor, solmogen alfalfa, linsfibrer, färsk nötköttsvåm ( 1 %), brunalger, färsk pumpa, färsk zucchini, färska palsternacka, färsk kål, färsk spenat, färska morötter, färska red delicious-äpplen, färska bartlett-lökar, frystorkad nötlever (0,1 %), färska tranbär, färska blåbär, cikoriarötter , gurkmeja, mjölktistel, kardborrerot, lavendel, äkta läkemalvarot, nypon.

Protein: 29%

Fett: 17%

Foder 2:

22 % färskt lammkött, 19 % färskt fångad fisk (urbenad), 13 % torkad öring, torkad sötpotatis, torkad potatis, 5,7 % hydrolysat av fjäderfä, potatisprotein, 4,5 % torkad lax, 4 % laxolja, lignocellulosa, 1,8 % fjäderfäfett, lusern, psyllium, spenatpulver, morötter, fruktooligosackarider, torkade örter (timjan, oregano, salvia, persilja, mejram, kamomill, anis, bockhornsklöver , ringblomma, pepparmint) tång, äpplen, tranbär.

Protein: 37%

Fett: 19%

Annons:
Sugar Mist
2018-07-09 22:36
#1

Foder 2 just för att jag har en hund som behöver foder med högt protein för att hålla vikten :) 

Har man inget sådant behov hade jag kört på foder 1, det är mer "normalt" i protein/fett.

-

Chinesecrestedlover
2018-07-09 23:12
#2

Hej TS!

Reagerar på detta i första fodret: färska bartlett-lökar.

Nu vet jag inte exakt vad det är för något, men med tanke på att alla former av lökar är giftiga för hundar (även tulpanlökar osv.) så skulle jag inte ge det fodret. 

Sedan skulle jag personligen akta mig för att ge för mycket fett. Min tik (som jag testade olika foder på vid ett tillfälle innan jag "hittade rätt") mådde väldigt dåligt när hon fick foder med mycket fett i (diarré osv.). Hon äter nu ett foder med 12% fett i och mår prima. 

Lycka till i foderdjungeln!

Mvh/Chinesecrestedlover

flocken
2018-07-10 06:40
#3

Hade valt nr 2. Skippat havre o ist valt potatis Samt högre protein o fett då min behöver det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

kinjelooo
2018-07-10 07:22
#4

Jag väljer ett foder med så få ingredienser som möjligt, alltså nr.2

Werifesteria
2018-07-10 08:56
#5

Tack för era svar! Jag var själv väldigt inne på nr 2 så då beställer jag den :)

Honestyisdead
2018-07-10 11:35
#6

Hade också valt två.

Annons:
Drakellen
2018-07-10 12:43
#7

Får man fråga vilka foder det är du tittat på? Ska hitta nytt torrfoder åt min valp och nr 2 såg ut precis som jag vill ha det.

Werifesteria
2018-07-10 14:02
#8

#7 Det är Purizon från zooplus, finns ett valpfoder också :) Väldigt bra pris,  12 kg x2 för 999. 

http://www.zooplus.se/shop/hund/hundmat_torrfoder/purizon?utm_source=gridclick&utm_medium=dog&utm_campaign=purizon&utm_content=button&utm_term=dog_dry

Werifesteria
2018-07-10 14:02
#9

.. Och om någon undrar så är det första fodret Acana Classic Red.

Drakellen
2018-07-10 22:03
#10

#8 Tack så mycket, ska definitivt kolla in det!

Upp till toppen
Annons: