Annons:
Etikettlydnad
Läst 1024 ggr
RödPlasma
6/21/18, 3:38 PM

Gå fot - sitta

Hur får man hunden att sitta nära och i rätt position vid fotgående? Chester sätter sig alltid för långt bak, för långt ifrån , framför eller med rumpan åt fel håll, och han blir fort frustrerad när jag försöker visa hur han ska göra.

Annons:
Sugar Mist
6/21/18, 3:53 PM
#1

Har du testat klossträning? Mata in position med godis? Det lättaste för nybörjare är att anmäla sig till en lydnadskurs, där får man lära sig det mesta och hjälp direkt :)

-

RödPlasma
6/21/18, 4:12 PM
#2

#1 Klossträning hade jag aldrig hört om förut. Tack så mycket! Det ska jag testa. :) 

Blir lydnadskurs till hösten, men vill gärna träna lite under sommaren också när det finns så mycket ledig tid.

Jojaton
6/21/18, 5:12 PM
#3

Har du möjlighet kan man ju boka en privatlektion för att få lite stöd och råd innan kursen börjar! Annars tipsar jag också om klossträning, det är toppen!

Johanna - Instagram

Elsis matte
6/21/18, 5:35 PM
#4

Klossträning är jättebra för bakdelskontroll men ganska aktivitetshöjande. Det jag rekommenderar som första steg för en ung, ivrig hund är att belöna upp att hålla positionen. Be hunden sätta sig och ställ dig själv så att hunden hamnar i rätt position. Sedan belönar du upprepade gånger medan hunden sitter där. Variera mellan kanske 10-15 sekunder och ett par minuter, med upprepade, oregelbundna belöningar. På detta sätt bygger du upp en bild i hundens huvud av hur det ser ut när den är i rätt position, och du får stadga i sittandet. Går utmärkt att kombinera med övningar där hunden får lära sig att hitta positionen.

Upp till toppen
Annons: