Annons:
Etikettbeteende
Läst 1109 ggr
kitte94
2018-06-19 20:50

Skendräktig?

Sen i fredags har min 5åriga tik börjat bädda som en galning, piper, slickar sig och hässjar från och till. Jag kan inte ha sovrummet öppet för hon river upp hela sängen. Hon löpte i mars/april. kan skendräktighet visa sig så sent?

Annons:
Naiz
2018-06-19 20:59
#1

Den brukar visa sej ca 2 månader efter löpet. Så ja hon är säkert skendräktig

kitte94
2018-06-19 21:14
#2

Kan jag göra något för att underlätta för henne? (utom att kastrera) Både hon och jag lider av det :(

Fisherling
2018-06-19 21:18
#3

#2 Om hon inte riskerar att tappa för mycket i vikt kan du minska en del på maten och öka den fysiska motionen. Hjälper många tikar att komma på andra tankar.

Naiz
2018-06-19 21:37
#4

Jag la undan alla leksaker som hon adopterade som sina bebisar. Va ute mkt så hon tänkte på annat. Blev lite bättre direkt men tog nån vecka innan hon blev "normal" även om hon va skendräktig bra länge…

kitte94
2018-06-19 21:45
#5

Hon går på bantning just nu så kan inte minska mer. då får hon inte i sig tillräckligt med energi. Försöker att va ute mycket och både gå vanligt och har börjat träna muskler med klövjeväska. Hon älskar det. Hoppar och viftar svans när jag förbereder den. Hon tar inte leksaker så de behöver jag inte tänka på.

TatsuOni
2018-06-20 15:55
#6

Det finns medicin mot skendräktighet att få utskrivet av veterinär. Min hund fick detta då hon mådde dåligt och knappt åt under skendräktigheten.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: