Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 11661 ggr
tiger tok
6/18/18, 1:18 PM

Babbeltråd del 12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Babbla på!

Annons:
Zadeira
6/18/18, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Idag har valp varit här i två dygn. Bara lånevalp, men jisses vilken omställning från att vara van vid att passa vuxna hundar. Ett riktigt litet energiknippe som ska vara här i 10 dagar.

apportbocken
6/18/18, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hur illa är det om en klövjeväska är liiite stor. Vi köpte nyligen en som är från 69 cm runt bröstkorgen, Chester är 70. Vissa av remmarna sitter lite löst. Inte jättemycket men lite. Väskan är nog fortfarande på öppet köp, men storleken under heter S och det känns konstigt att Chester skulle ha något i storlek S? Hade ni köpt en storlek mindre? Bifogar en bild från sidan.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

apportbocken
6/18/18, 4:45 PM
#3

Kan lägga till att klövjeväskan sitter ganska tajt fram ovanpå ryggen.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

JoannaLi
6/18/18, 11:16 PM
#4

#3 tror du att han kommer bredda sig? Prova att lasta lite vikt, gå i kuperad terräng i 5-20 min (ut i bsckigt blåbärsris!). Har den glidit i sidled åt något håll? I så fall passar den inte.

Sugar Mist
6/18/18, 11:44 PM
#5

Spontananmält mig till en tävling om 3,5 vecka…. 😱

-

apportbocken
6/19/18, 11:05 AM
#6

#4 Tack för svaret! Tror du en kan prova den så mycket och sedan byta om den inte passar? Han var ju inlagd hos vet i helgen och har blivit lite magrare än han brukar vara. Sedan tänker jag också att han kommer bredda sig liite när vi använder väskan (muskler) och kanske lite naturligt men han är 2 så jag vet inte hur mycket bredd jag kan hoppas på…

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
JoannaLi
6/19/18, 1:14 PM
#7

#6 Arrak breddade sig till 4… 🤐

Ja, jag tycker att du ska få byta den även om den är provad, så länge den är i oanvänt skick :D

apportbocken
6/19/18, 1:19 PM
#8

#7 Aha, då vet jag vad jag ska göra på eftermiddagspromenaden! Får se till så han inte rullar sig bara, haha. Tack för hjälpen!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

apportbocken
6/19/18, 5:07 PM
#9

Ska se om jag får med en video: Den rasslar lite och sitter lite löst. Skulle dock inte säga att den åker omkring riktigt, men den har förflyttat sig lite åt höger. Svårt dethär…

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

tiger tok
6/19/18, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Börjar få ett intresse för fotografering..

Fisherling
6/19/18, 8:47 PM
#11

Vadå, river inte era hundar loss toarullshållaren från väggen? 😇
Frida Renderts foto.

JoannaLi
6/19/18, 10:38 PM
#12

#9 som referens, så den första väskan jag körde gled mycket, man fick justera den ofta. Min Laika har jag fått justera en gång på ungefär 90 pass på 2 km och upp/pass.

Jojaton
6/20/18, 6:57 AM
#13

Ikväll ska vi röntga Sam’s höfter och armbågar - håll tummarna att han är fri! 😅☺️

Johanna - Instagram

Annons:
JoannaLi
6/20/18, 8:47 AM
#14

#13 Shit, är han så vuxen??? 😮

Jojaton
6/20/18, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 Jaa 😭 han fyllde 1 år i början av juni, men han är bara vuxen till utseendet - han är fortfarande väldigt barnslig 😜

Johanna - Instagram

Hornslandet
6/20/18, 2:35 PM
#16

En ettåring är väl allt annat än vuxen :D Min är 20mån och inte i närheten av "vuxen"..

JoannaLi
6/20/18, 8:49 PM
#17

#16 I mitt huvud är han typ 4 månader, så i jämförelse med det är 1 år vuxet :P

Odd
6/20/18, 8:51 PM
#18

#14 JoannaLi Helt OT nu, men du har ju bott på internat så du kanske vet, kan man folkbokföra sig med internatet som sin adress? Jag ska ju flytta till Åre nu i höst och har försökt hitta lägenheter, men utan lycka, och har funnit mig i att bo på skolans internat. Men jag kom precis på att jag vet ju inte ens om man kan folkbokföra sig dit eller hur man får sin post i såna fall… Jag kan inte vara skriven i Skåne samtidigt som jag studerar i Jämtland eftersom jag har en läkarutredning som ska fortsätta där uppe Dx

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

JoannaLi
6/20/18, 9:05 PM
#19

#18 Jag såg den tråden, och tänkte precis gå in och läsa efter HiF var färdigsurfat :D 

Jag har faktiskt i ärlighetens namn ingen aning! Jag förblev folkbokförd i Skellefteå under internattiden. Eftersändning kanske funkar, vi skickade all vår post till skolan och så fick vi den i matsalen.

alltidnordin
6/20/18, 9:37 PM
#20

#15 Han är så fin! 😍

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Annons:
Jojaton
6/20/18, 9:48 PM
#21

#20 Tack! Han har blivit riktigt snygg om jag får säga det själv 😁🙈

Johanna - Instagram

Achillcs
6/21/18, 1:35 AM
#22

#18 Jag var Folkbokförd på mitt internat så det ska inte vara någon fara! Men ring och hör med internatet om du är orolig!

CayKantos
6/21/18, 6:02 AM
#23

#18 skriv till skolan! Dom brukar veta. Bodde också på internat och fick jättemycket hjälp från skolan, iom att jag hade flyttat från Danmark hit.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
6/21/18, 9:28 AM
#24

#5 i vad? Och lycka till!!!

Odd
6/21/18, 11:35 AM
#25

#19 #22 och #23 Tack för alla svar! Det låter ju som om det inte ska vara några problem =D

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fisherling
6/21/18, 6:12 PM
#26

Jag ska få hem en valp i slutet på juli!! 😍

Jojaton
6/21/18, 6:16 PM
#27

#26 Åhh va kul, GRATTIS!!

Johanna - Instagram

Annons:
Fisherling
6/21/18, 6:17 PM
#28

#27 Jag har letat i typ två år! ❤️

Sugar Mist
6/21/18, 6:21 PM
#29

#26 Ååh vad kul, vart ifrån? :D

-

Fisherling
6/21/18, 6:22 PM
#30

#29 En privatperson, så ingen kennel 😃

Sugar Mist
6/21/18, 6:24 PM
#31

#30 Spännande! :)

-

Fisherling
6/21/18, 6:26 PM
#32

#31 Väldigt! Jag berättar mer sen när jag vet vilken tik som blir min 😍

apportbocken
6/21/18, 7:26 PM
#33

#26 JAAAA!!! Stort stort stort grattis! Jag blir så glad för din skull, som du letat och väntat!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Jojaton
6/21/18, 8:08 PM
#34

#28 Jag vet att du väntat och letat lääänge, ska bli så spännande att få följa!

Johanna - Instagram

Annons:
JoannaLi
6/21/18, 9:33 PM
#35

#26 Grattis grattis grattis!!!

JoannaLi
6/21/18, 10:59 PM
#36

Alltså vilken pärla till hund. En av mina yngre kusiner är hundrädd, A, syster, E, är inte det. Idag var vi där och barnvaktade. 

Trots att han var ett arsel på alla sätt och vis (drog i kopplet, smet från platsliggningen när E kastade ris, pep på folk på rastrunda etc) så var han en ängel mot A. Gick på andra sidan om mig eller E från A när vi gick till lekparken, tittade inte ens på henne när hon osäkert hopsade runt för att titta på honom eller när vi tillsammans gick och kikade intensivt efter hans "spanaröron", var väldigt nonchalant när hon ville prova att klappa osv. 

Så himla gullig. 

Och sån tuff A idag! 😍

On a sidenote så har nu min kylare lagt av, så körde idag 17 mil enkelväg för att hämta en ny. (Med lånebil.) Alltså gud bevare min plånbok på den här bilen. 😓

Fisherling
6/21/18, 11:02 PM
#37

#33 #34 #35 Tack så mycket! Känns helt overkligt!

JoannaLi
6/21/18, 11:30 PM
#38

Mycket jag nu, men alltså… Skulle verkligen vilja dra ut och cykla nu när det är svalt - men jag hittar inte runt elljusspåret 🤐

Hittar ingen att fråga heller! Får kanske prova på vinst och förlust igen.

Sugar Mist
6/21/18, 11:33 PM
#39

#38 Vill också ut och cykla men det regnar, är dåligt belyst och ilskna vildsvin som jagar en här hindrar mig..

-

Jojaton
6/21/18, 11:35 PM
#40

#38 är det inte bara att följa elljusen?? 🤔 men jag ska inte säga något, sämst lokalsinne nånsin

Johanna - Instagram

JoannaLi
6/21/18, 11:39 PM
#41

Den tanken slog mig också, men det är belyst på flera ställen, och oskyltat! (och jag vill köra 7-kilometersrundan, inte tvåmilaren som ska gå parallellt här i starten 🤐)

Annons:
Jojaton
6/22/18, 12:30 AM
#42

#41 Men va knäppt!! Vi har tre elljusspår i min stad, varar två delar sträcka, men det är skyltat/snitzlat otroligt väl så det går typ inte att gå fel! Plus att efter 1 km sitter det ytterligare en karta där slingorna är märkta 😊

Johanna - Instagram

JoannaLi
6/22/18, 12:37 AM
#43

#42 Det här är en liiiten, liten stad 😃

Achillcs
6/22/18, 1:18 AM
#44

#28 Grattis!!!! Vad roligt för dig!! Kommer säkert att bli helt underbart! Vet ju också hur du har väntat otroligt länge nu!

JoannaLi
6/22/18, 6:54 AM
#45

Löst mysteriet med elljusspåret! Svaret var väldigt enkelt i slutändan: 

Norrländska landskap ser inte likadana ut på sommarn som på vintern. 

Så där jag på vintern ser grillstugan från spårstarten pga tappade löv, ser jag inte på sommaren pga grönska i vägen. Så när jag säger att jag ska till det spåret där man ser stugan ifrån så startar jag helt enkelt på fel spår redan från första tramptag. 😞

Zadeira
6/22/18, 11:31 AM
#46

Har nu passat valp sedan i lördags kväll. Får man lov att säga att man inte vill ha valp när man kommer skaffa sin egen första hund? 😉

Majken!
6/22/18, 4:18 PM
#47

Här kommer ohämmat skryt, idag blev min fina hund uppflyttad till elitsök med 9,5 som betyg på söket! Hon är så bra!

tiger tok
6/22/18, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Lite sent, men glad midsommar alla hundmänniskor! (Måste bara skryta lite, cyklade för första gången med Holger idag, och det gick super bra!) #47 grattis grattis!

Annons:
Joyous
6/22/18, 10:43 PM
#49

#47 Med all rätt! Stort grattis!

CayKantos
6/23/18, 1:38 AM
#50

Vi är iväg på lite midsommarfkrande och kantos har vart SÅÅ DUKTIGT! Trots att sjungande, hög musik mm spver han som en sten och hålle rupp ibland när han hör min röst. Men ja. Dan vilken stjärna!💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zadeira
6/23/18, 3:59 PM
#51

Valp har tydligen efter en vecka blivit totalt mammig med mig. Idag var första gången han kröp upp och sov i min famn.  Eftersom jag mår dåligt idag pga min kroniska sjukdom skulle pappa ta ut valp på en lite längre aktiveringstur, men efter 5 minuter kom de tillbaka. Valp hade totalvägrat att gå med, satte sig ner och bara skrek och drog mot hemmet igen. Efter flera försök att få valp med på noterna fick pappa ge upp igen och så fick valp vara utan aktiveringsrundan. Känns underligt när en så liten blir så beroende av en, det är inte ens min egen valp.

CayKantos
6/23/18, 4:29 PM
#52

#51 haha min går hellre med andra än med mig 💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
6/23/18, 7:13 PM
#53

#48 #49 Tack!

JoannaLi
6/23/18, 9:14 PM
#54

#47 Grattis! 🥳

Frida B
6/23/18, 11:16 PM
#55

#5 sugar mist vilken tävling? :O

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Sugar Mist
6/24/18, 12:03 AM
#56

#55 Ja jag såg ju fb snabbare än det här.. 😂

-

JoannaLi
6/24/18, 7:57 PM
#57

Åh, suck och stön. Skulle gå till lekparken med yngsta lillkusinen. Typ hela familjen är hundrädd (främst storasyster), men än så länge är lillkusinen mest "spela-med-rädd" och egentligen rätt orädd. 

Så jag, E och Arrak knallar till lekparken. Det var ju lugnt sist vi gick, och då hade vi ju dessutom storasyster med oss. Inte. Idag. 

Vi hade tidigare på dagen varit och tränat med nytt sällskap, men studsig ettårig hoffe, och det hade gått suuuper för Arrak. Nemas problemas, verkligen! 

Och så nu då. För det första skulle fan och hans mosters alla arga hundar vara ute och gå. (Lugna arg hund + hålla honom från att skrämma E + skadad hand. 😈)

Sen när vi väl kom till lekparken så började det lugna ner sig - tills en riktig "men vår hund är så snäll så…"-familj. En riktigt uppbröstad liten terrier som står längst ut i kopplet mot oss konstant (vi var i samma lekpark i 35 minuter - tror inte att den släppte oss med blicken en enda gång) och bara råstirrar på Arrak. Liksom, nej, den kommer inte slå först - men…. 

Så jag försökte lite milt styra E till delar av lekparken bort från hunden, men de följde med oss runt. Alltså. Tjo. Fucking. Ho.

Joyous
6/24/18, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Haft några underbara dagar vid havet med Pyro. Och vilken lycka när han fick stoppa ner hela trynet i sand!

Haztparken
6/24/18, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Gjorde BPH förra helgen med dessa två töserna! Så himla roligt och nyttigt! ✌

Jojaton
6/24/18, 8:52 PM
#60

#58 vad stor han blivit!!!

Johanna - Instagram

[IdaSoren]
6/24/18, 9:28 PM
#61

Har blivit mormor till 9 st små mini-Jackies 🥳 Ska bli så spännande att få träffa dem senare i veckan!

Joyous
6/24/18, 9:35 PM
#62

#60 Ja valptiden har gått väldigt fort! Redan 6 månader…

Annons:
Jojaton
6/24/18, 9:37 PM
#63

#61 åhh va kul! Du får uppdatera med massa bilder sen 😍😍

Johanna - Instagram

Sugar Mist
6/25/18, 12:46 AM
#64

Idag är ingen bra dag, blev bestulen på 3500kr som skulle gå iväg till en uppfödare.
Är såååå fruktansvärt less.

-

JoannaLi
6/25/18, 1:06 AM
#65

#64 Men alltså vafasiken?? 💔🤦‍♂️

Sugar Mist
6/25/18, 1:08 AM
#66

#65 Yep.. Och uppfödaren så att säga säljer valpar efter vilka som står i kö, och jag kommer inte ha råd att betala in depositionen förrns september senast vilket minskar mina chanser för att få en tikvalp väldigt mycket… Är så upprörd och arg och det värsta av allt är ju att det är mina underbara föräldrar som tagit pengarna.

-

tiger tok
6/25/18, 9:23 AM
#67

#66 kan du inte berätta vad som hänt till uppfödaren? Fy vad elakt av dina föräldrar!

Sugar Mist
6/25/18, 9:25 AM
#68

#67 Ingen svensk uppfödare så nog lite svårt, har liksom ingen plats i valpkön heller utan depositionen.

-

DoroteaC
6/25/18, 7:38 PM
#69

Nästa vecka åker jag på mitt första hund läger! Wiho! MEN, om jag har en j*vla otur så kommer min fina skithund säkert börja löpa snart. Hon hade sitt första löp i februari och jag bokade i januari. Sett fram emot det här liksom sååå länge speciellt eftersom jag liksom inte har några 'hundtränings vänner'' 

Får i värsta fall ta någon av dom andra hundarna… som jag inte har några tävlingsplaner med, bara för att få infon liksom.. 

håller tummarna på att det inte är löp på G!

Annons:
Ambrose
6/25/18, 11:35 PM
#70

Murphys Lag… 😭

Inte mycket går rätt nu.

På Torsdag ska jag upp till Södertälja och tävla i Rasmästerskapet. Idag på väg hem går bilen sönder. Misstänker att en av cylindrarna är trasig. Kommer inte att hinna fixa det tills på Torsdag.
Dessutom skulle jag åkt iväg och tränat både imorgon och i övermorgon för att få bästa möjliga uppladdning. Går inte med trasig bil.
Vet inte heller hur fan jag ska ta mig till jobbet imorrn.

Dessutom fick jag precis ett mail om att min anmälningsavgift inte är betald. Det är den och jag har skickat bildbevis från mitt konto.

Dessutom krånglar telefonen just nu, och om 6 timmar måste jag upp för att på något sätt ta mig till jobbet.

Har ett mindre panikanfall just nu.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jojaton
6/26/18, 11:36 AM
#71

#70 usch, hoppas det löser sig för dig! Bilkrångel är bland det värsta som finns! Går det någon förbannelse med C-höfter på det här forumet? 😂 Resultatet från röntgen kom upp idag, fria armbågar (thank god!!) men C-höfter…

Johanna - Instagram

Hornslandet
6/26/18, 12:26 PM
#72

#71 Synd.. Sitter själv med en hund med B/C. Ska dock röntga om då han var i yngsta laget och de (erfarna) jag faktiskt visat bilderna för inte förstod vad det skulle vara för fel på de höfterna..

Men jag ser det såhär:

Du fick veta att din hund inte har dåliga höfter. Även med A/B-höfter kan de få artros och andra problem, det är liksom ingen perfekt frisedel. På vissa sätt kanske du tänker mer per definition hur du värmer/hanterar din hund nu och gör olika aktiviteter vilket kanske leder till ännu bättre hälsa än fria höfter som eventuellt gör att man inte tänker till så mycket om träning osv. Jag väljer att rationalisera det hela så iaf. Min hund ska vara aktiv oavsett, och jag vet om andra friröntgade hundar som fått allsköns andra problem i ung/medelålder ändå. Man kan helt enkelt inte haka upp sig på det.

Sugar Mist
6/26/18, 12:45 PM
#73

Jag käkade på min favorit-thai igår. En kvart senare satt jag i deras badrum och spydde. Det är inte min favorit-thai längre.

-

Jojaton
6/26/18, 2:48 PM
#74

#72 Tack! Ja det är surt, men han är liten och nätt (väger ca 6,5kg) och har aldrig visat tillstymmelse till smärta så han kommer få springa på agilitybanor ändå! 😊

Johanna - Instagram

JoannaLi
6/26/18, 3:31 PM
#75

Älskar mitt nya jobb, men jag ska under dessa 37 timmar jobba 26. (19-08 måndag och tisdag natt.) Nu blev jag tillfrågad om jag vill börja tidigare ikväll. 

Alltså, pengar är trevligt - no doubt, men uuuuuuugh. Har knappt hunnit sova (inte för att jag troligtvis hinner sova så mycket fram tills 19 ändå), och har sjukt ont i huvudet. Blö.

Fisherling
6/26/18, 4:23 PM
#76

Apropå HD-resultat, vi ringde SKK för att få reda på varför Tinja fått B/C på sina höfter, det är viktigt eftersom jag tävlar högsta klassen i agility nu. Vi röntgade alltså om henne för detta, för att vara på säkra sidan.
Svaret SKK gav: De är fina och tighta. Kulan sitter mer än 50% i skålen. Norbergs vinkel är korrekt med marginal. Finns inga pålagringar eller början till sådana. Vi frågar "men varför har hon då B/C om allt ser bra ut?" Får till svar "det är flera små saker" men de vägrar säga vilka dessa små saker är. Vi pushar vidare för att få en förklaring men får bara det otydliga svaret "det är flera små saker". 

Plåtarna är inskickade till Nordiska Rådet, så nu får vi se vad deras dom blir…. Vilket kan ta ett halvår. 😟

Annons:
Frida B
6/26/18, 4:47 PM
#77

Dobby fick ju också resultat C, vad jag förstått går det i vågor. Vilket humör skk är på så att säga..

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
6/26/18, 7:32 PM
#78

#76 men gud va drygt!!! Hoppas du får ett roligare svar från Nordiska, och att det inte dröjer allt för länge 😊 #77 Har också förstått att det ibland är att ”på gränsen-höfter” får bättre resultat och ibland sämre. Trist när det är så… Jag la ut röntgenbilden i en fb-grupp och de flesta trodde på C-höfter så hans är nog inget gränsfall. Ger ni era några tillskott just för lederna?

Johanna - Instagram

tiger tok
6/26/18, 8:06 PM
#79

Liten apa i dag.. Drog i kopplet mycket mer än vanligt, och skulle till alla kissfläckar. Kommer ner till BK och bygger upp hindren, hunden är okoncentrerad och tänker på kissfläckar på banan. Sedan kommer en (som tur var väldigt snäll) setter tik, som han bestämmer sig för att springa fram till.. I slutet var han dock väldigt trevlig! Påvägen hem drabbas jag av smärre panik och tror jag tappat mobilen på fältet (jäkligt stort), hittade den som tur var i en hemlig ficka.

[IdaSoren]
6/26/18, 8:54 PM
#80

Vad skönt det var att träffa Jackson idag och se att allt var okej med henne ❤️. Hon som aldrig låter har börjat med att alltid skälla ett (1) skall när hon ser oss, värmer i hjärtat. Och de små tjockisarna sen! Orkar inte.

Hornslandet
6/26/18, 9:04 PM
#81

#76 Jag har efter lite samråd med andra också gjort som du nu och skickat in till NR. Också inte fått ett bra, tydligt svar från SKK och på inrådan från andra så blev det så nu. Kan ta upp till ett halvår som sagt..men det kommer oavsett inte påverka oss så mycket. Mer lite spännande att se om de tycker lika eller ej.

Fisherling
6/27/18, 10:08 AM
#82

#81 Jag tycker det är väldigt dåligt av SKK att inte ge tydliga svar. Det blir väldigt konstigt när de ger C-höfter till en hund där de inte kan peka ut varför utan istället undviker frågan. 

Jag hoppas såklart på att hon blir fri via NR, men framför allt vill jag känna mig säker på att resultatet är ärligt och att jag kan lita på det.

Odd
6/27/18, 4:21 PM
#83

Avlivning suger

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
tiger tok
6/27/18, 4:26 PM
#84

#83 vad är det som hänt?

Frida B
6/27/18, 4:43 PM
#85

#78 nä, ser inte c-höfter som några bekymmer sålänge han inte är påverkad. Han går på så jäkla många tillskott och mediciner redan så känns onödigt att sätta in mer. Håller honom i bra hull och musklad istället :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hornslandet
6/27/18, 4:55 PM
#86

Min går inte på några tillskott. Alltså inget fel i det men..tror inte det finns ett magiskt piller som gör under för tex leder ändå. Bra träning och mat får han förstås.

#82 Visst är det dåligt. Ärligt så verkar det ganska godtyckligt nästan vad som får B eller C i gränsfall, samma höfter kunde definitivt få endera av olika avläsare (tror jag personligen). Jag tänker som så att oavsett har min hund samma höfter, dvs oavsett vad NR säger i frågan. Det är inte SÅ viktigt för mig, jag är ingen uppfödare. Men jag tror inte hans höfter är dåliga på det viset att det borde begränsa honom på nått sätt i vad vi gör, och tja.. skadar väl inte om man skulle få "fria" på papper då heller. Men blir det inte bättre än B/C där heller så tja, c'est la vie.

Zadeira
6/27/18, 5:17 PM
#87

#83, vad har hänt?

Jojaton
6/27/18, 7:14 PM
#88

#83 Kram! Skriv när du orkar 💐

Johanna - Instagram

Jojaton
6/27/18, 8:34 PM
#89

#85 👌🏼👌🏼 påverkad är han inte alls, än i alla fall. Han är en levande studsboll 😁

Johanna - Instagram

Frida B
6/27/18, 9:47 PM
#90

#89 då så. Veterinär specialinriktad på ortopedi utbrast när hon såg rtg bilderna "vilka fina höfter!!" Och har sträckt oxh kännt flera gånger, han är mjuk o fin. Jag litar på det :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
peafie
6/28/18, 8:59 AM
#91

Jag och Svart ska starta om mindre än en vecka och har iiiingen träningsmotivation. Har knappt tränat apportering sen förra starten, haha… blä.

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
6/28/18, 10:25 AM
#92

Då e jag o Kantos anmälda till utställning 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Odd
6/28/18, 10:46 AM
#93

#84, #87 Vi avlivade Petter igår, orkar inte dra hela historien men det känns inte som rätt beslut

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Sugar Mist
6/28/18, 1:23 PM
#94

Fick den fantastiska idén att bygga bilbur idag. När det är 29 grader i skuggan. Återkommer efter blod, svett(vilket lär bli mycket) och några tårar

-

tiger tok
6/28/18, 8:02 PM
#95

Åhhh, en av mina bästa vänner har blivit med hund igen! Hon har haft schäfer och dobberman tidigare, men nu har hon en liten aussie på prov!

JoannaLi
6/29/18, 4:04 PM
#96

#95 Grattis! 

---

Arrak var sjuuukt duktig nyss! Han har tidigare haft lite problem med alla utekatter som springer överallt över hela området, men har generellt klarat av det om matte varit lite aktiv. 

Idag upptäckte han en katt precis bakom honom, och de frös till och stirrade på varann. Instinktivt ville jag ju dra med honom därifrån, men lät bli, och lät kopplet vara slakt istället. Och efter 5-10 sekunder av stirrande så valde de båda att gå åt varsitt håll! Inget pipande, inga skall, ingen ragg, ingen aktivitetshöjning! Så jag (utan belöning såklart för varför ska man någonsin ha belöning med sig när man behöver….) toktjöt ett "SHIT VAD DUKTIG DU ÄR!!!!! 🥳🤗🎂" varpå han svarar "men sluta larva dig matte, hejdå, det finns en kissfläck där borta… 😕"

apportbocken
6/29/18, 7:36 PM
#97

Få saker ger en energi som det där peppiga lydnadspasset där allt går över förväntan!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
KatarinaSt
6/30/18, 5:13 PM
#98

Så himla ledsen. Hos vet efter att vår hund blivit attackerad av en hund i grannskapet. Helt oprovocerat. Två hål i frambenet och nåt där bak. Väntar och väntar på att vet ska titta på honom 😢

KatarinaSt
6/30/18, 5:13 PM
#99

Så himla ledsen. Hos vet efter att vår hund blivit attackerad av en hund i grannskapet. Helt oprovocerat. Två hål i frambenet och nåt där bak. Väntar och väntar på att vet ska titta på honom 😢

KatarinaSt
6/30/18, 5:13 PM
#100

Så himla ledsen. Hos vet efter att vår hund blivit attackerad av en hund i grannskapet. Helt oprovocerat. Två hål i frambenet och nåt där bak. Väntar och väntar på att vet ska titta på honom 😢

tiger tok
6/30/18, 5:48 PM
#101

Snart sitter pang (spela död) och viska. Min lättlärda lilla pälskling!

apportbocken
6/30/18, 6:09 PM
#102

#100 Neej men vad jobbigt! Att folk inte har bägge koll på sina stridslystna hundar… Styrkekramar #101 Ååh, hur låter det när han viskar?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Sugar Mist
6/30/18, 6:25 PM
#103

Alltså har varit jättedålig med att använda Salts Back on track men hon vurpade lite illa nu under träningen ikväll så hon får ha på sig det under kvällen och det var tydligen väldigt skönt för hon la sig på ryggstödet och somnade med huvudet på fönsterbrädan :p 

Måste över lag bli bättre på att gå igenom hundarna, var jättenoga innan men slarvat jättemycket på senaste tiden, ajjabajja matte

-

tiger tok
6/30/18, 6:40 PM
#104

#102 åh, nej det vi har lärt in som viska är att han ska trycka nosen mot mitt öra en liten stund, som när man ska viska nåt till någon;)

Annons:
tiger tok
7/1/18, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Ibland är han snygg, ibland kan det diskuteras..

alltidnordin
7/2/18, 3:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Den här galningen börjar ju nästan växa ur valpkroppen nu,  5,5 månader gammal 🙂 En sheltie helt i min smak!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

VampireGirlElvira
7/2/18, 7:16 PM
#107

Tar härute också, jag ska börja få pengar igen. ❤️ Jag har äntligen fått det beviljat från FK att nu är jag fatiskt sjukpensionär tills jag fyller 65.❤️❤️❤️❤️❤️ Efter allt slit så kan jag äntligen spara ihop till en hund med mina (!!!) egna pengar istället för att ta pengar från lägenhetsförsäljningen.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Sugar Mist
7/2/18, 10:19 PM
#108

Jag har anmält mig och Salt till Ras-SM, det ska bli spännande att se om hon drar på samma äventyr eller om faktiskt kan hålla sig i skinnet

-

Frida B
7/2/18, 11:57 PM
#109

Saker är jobbigt igen. Talade med en kompis om ångest, brukar gå bra… PANG så kände jag allt komma tillbaka. Trodde jag byggt upp en tillräckligt stark bro att stå på, men ack så ömtålig den var. Tur att man lärt sig hantera det. Det går fortfarande att hantera… Som alla "förstående" människor säger: det kunde vart värre. Ja, just det. Nä, nu babblar jag bara.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
7/3/18, 12:56 AM
#110

#109 Ångest suger röv, ta hand om dig, och du vet att jag bara är ett fb-meddelande iväg om du vill hitta på något helcrazy för att få bort jobbiga tankar :)❤️

-

tiger tok
7/3/18, 8:37 AM
#111

Såå skönt att vara uppe på gården igen! Hunden kan röja runt utan koppel, inga måsten, precis vad jag behövde!

Annons:
Sugar Mist
7/3/18, 5:00 PM
#112

Efter att ha gått 10 min i stekande sol till en sjö som var överfull(trots privat brygga..) och sen 10 min tillbaka utan att få svalka så har jag köpt en stor pool. Till hundarna. 
Because why not?

-

Jojaton
7/3/18, 7:49 PM
#113

Sam har blivit jättemodig i vattnet nu!! Både igår och idag sprang han ut utan att jag behövde locka alls, och idag simmade han ut ganska långt ”bara för att” (tidigare har han bara simmat ut för att hämta bollar) 😍😃😃

Johanna - Instagram

JoannaLi
7/3/18, 10:53 PM
#114

Arrak… Alltså Arrak min Arrak. Har knappt hållit i kopplet över huvud taget den senaste veckan, han har börjat kunna simma riktigt långt ut i vattnet efter dummys, utan att överladda och dra. Igår var det dessutom utan godis 🤐 och med en arg svala som flög tätt över huvudet. Idag var det med belöning men med en ledsen hund på holmen intill, och en båt som körde rätt nära (relativt). Vilken hund! 

Och vi kör sent fotutmaningen för högerfot, vilket går super. 

Och sen… Var vi tillbaka till hundvakten. Och usch. Överladdning på överladdning på överladdning på fixering på fixering. Dock tog han tillsägelser superfint även i den stressnivå han låg i, från de andra hundarna. Och han var faktiskt riktigt snäll mot katten, tills den ena hunden busade med den så de kom insladdande runt ett hörn till köket där vi satt - och Arrak såg att hans nya bästa kompis jagar katten och inte lyckas fånga den och givetvis ska hjälpa till! Mhm…. Men han varvade ner på slutet i alla fall, och var faktiskt riktigt trevlig. 

Så vi ber en bön för stackars hundvakten som insisterade om att hon jättegärna vill ha honom i morgon 🤗

Frida B
7/4/18, 9:48 AM
#115

Träning i härligt väder med härliga människor, är nog exakt vad jag behöver! Ska nog bli en bra dag :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
7/4/18, 10:00 AM
#116

#115 håller med om allt förutom vädret.. kunde ha vart lite svalare 😂😂🤪😉

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
7/4/18, 10:37 AM
#117

Min rackare har blivit rätt grym på att ligga plats och chilla även när jag går ifrån och pysslar med andra saker. Dvs när jag binder upp honom (fast kopplet sträcks aldrig). På träning kan han ligga och titta på när jag styr upp koner och snackar med folk med hundar runtomkring som tränar (hade skällt konstant för ett halvår sen). I vardagen tex på utegymmet så låg han och kollade medans jag tränade, och då var det fullt av främlingar som gick runt mig, förbi honom osv (såklart jag har koll på han!). Jäkla cool grabb han börjar bli. Iaf har han sina stunder.

CayKantos
7/4/18, 8:45 PM
#118

Undrar lite här. Min kille gillar ligga i sängen.. men jag försöker lära han att man bara får äta ben på filten/kyldynan. Men han vill alltid ligga på "fel sida" av sängen… hur fan får jag han ligga på andra sidan? Han totalt vägrar. Just nu gör jag bara att jag puttar ner han när han ligger på "fel sida". Men är typ som om han totalvägrar den andra sidan…. fattar inte.. 🤔 vill inte heller ha ben äckel i hela sängen..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
JoannaLi
7/4/18, 10:39 PM
#119

Min hundvakt är en dog whisperer??????

Vi kan väl alla gå med på att Arrak är lite speciell och jobbig. Efter 12 timmars första dag hos hundvakt, med två huskys, en arg chihuahua, en chill katt, fem marsvin, en hundvakt och manlig roommate och dragträning är Arrak helt stressfri!? 

"Ja… Efter att vi var ute så gick Arrak och la sig under skrivbordet, och sen har han inte vaknat sen dess förutom nu när du kom? Eller ja, han gick och la sig utanför duschen när jag duschade, men sen gick han tillbaka igen…" Alltså whaaat. Och helt lugn när jag kom? Vispade runt mig i typ 20 sekunder, brukar vara 3-4 minuter, och sen var det lugnt. Sov i bilen. Sov hemma. Vaktade inget? 

Alltså jag fattar inte. Jag vill ju påstå överslag, men ser absolut inga tecken på det? Fattar 0! 

Min hundvakt är min nya religion.

eli1991
7/5/18, 9:57 AM
#120

Måste bara göra ett inlägg om hur stolt jag är över min 14 veckors valp.
Körde nästa steg i ensamhetsträningen och lämnade huset, riggade en kamera och satte mig utan synhåll på gården samtidigt som jag såg "live" vad han gjorde genom telefonen. i 1 minut vankade han lugnt omkring sen la han sig och sov!
Väntade 5 minuter och gick sedan in. Halleluja!

peafie
7/5/18, 10:16 AM
#121

I #91 skrev jag om hur jag och Svart skulle starta och att jag inte hade någon träningsmotivation. Tydligen är det ett vinnande koncept att ha träningsuppehåll två veckor innan en start. Vi struntade i att träna och gjorde vår bästa tävling någonsin. Vi kom på fjärde plats av 49 startade med riktigt höga poäng. Tre poäng från vinsten. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

peafie
7/5/18, 10:21 AM
#122

#119 Intressant. Vad tror du att det beror på? 🙂

Bloggen     ○    Instagram

Jojaton
7/5/18, 12:14 PM
#123

#121 Grattis!

Johanna - Instagram

Majken!
7/5/18, 12:26 PM
#124

#121 Woho, stort grattis!!

JoannaLi
7/5/18, 1:57 PM
#125

Peafie, supergrattis!! Och jag har fortfarande ingen aning! Fortfarande inte ett enda tecken på stress?

Annons:
peafie
7/6/18, 10:31 AM
#126

#123 #124 #125 Tack, snälla ni!

Bloggen     ○    Instagram

CayKantos
7/6/18, 8:10 PM
#127

Så skönt. Känns som om bitarna äntligen börjar falla på plats för Kantos och hans möte med människor. Han lugnar sig mycket fortare och verkar förstå att man bara får uppmärksamhet om man har tassarna på marken. Duktiga apan 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Turast
7/6/18, 9:16 PM
#128

Sitter i en glänta i skogen med hundarna och röker bort mina problem

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
7/8/18, 10:29 PM
#129

Att ha valp igen är så underbart!!!! Men shit vad man "tvivlar" gör man rätt, gör man för mkt, gör man för lite xD. Hon är i alla fall helt underbar <3

CayKantos
7/9/18, 7:38 AM
#130

#129 kul! Själv är jag inte en fan av valptiden 😅 Vad blev det för ras?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
7/11/18, 3:59 PM
#131

#130 är myyyysigt men mycket jobb 😍😍😍😍😍😍 är en liten malletik som heter Prada

CayKantos
7/11/18, 6:18 PM
#132

#131 Kul! Lycka till! 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
JoannaLi
7/11/18, 6:35 PM
#133

#131 Ja, superlycka till! Du får uppdatera ofta på IG, jag lever för det :D

CayKantos
7/11/18, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Lite söt är han faktisk 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
7/11/18, 11:04 PM
#135

Alltså shit, vad livet är bra just nu på hundfronten! 

Idag var vi nere på stranden för simfys igen. På stigen ner till stranden kopplar jag av, trots att Arrak sett Kongen och vet att det är simdags = börjar stissa. 

Vi går lite hit och lite dit för att hitta en plats att simma från, det sitter en grupp alldeles intill vår vanliga, avskilda plats, attans. Tänker att jag vandrar längs med stranden, för att se hur långt bort jag måste för att komma utom synhåll för gruppen. Nej, där går inte, det är för långgrunt och så långt kan jag inte kasta… Nej, där går inte, det är båtporten och de har ingen chans att se en liten simmande labrador… Nej, det går inte, det är för nära en ny grupp…. Tillsammans klättrade vi runt på klippor och stransnuttar på holmen i säkert 20 minuter, Arrak lös. När vi klättrar får han lite mer frihet, för att säkert kunna hoppa till bra klippor, och det löste han med bravur. Var lite brydd när vi plötsligt kom runt ett hörn och han hörde den nya gruppen rätt nära inpå, men inga problem. Stack inte på viltvittring, stack inte på minnesbilden av en skällig hund… 

Var sen lös under simning (iiih!) och under nedvärmning, 20 minuter till av klättring. 🥳

Däremot har det uppstått ett problem. Jag kastar Kongen ut från mig. Han går i rätt framför mig, simmar ut - och drar sen höger så fort han vänder mot mig igen. Sen drar han höger - gärna typ 20 meter åt höger när han kommer mot strandkanten. Sen så fort han börjar vara så nära stranden att han kan sätta tassarna i (han gör det inte, utan fortsätter simma) så vinklar han mot mig och går upp intill mig. 

Varför? What? Nackdelen är att jag har svårt att bedöma om han bara driftar eller om han sticker innan han vinklar mot mig, och håller då på att dö.

ipopuma
7/12/18, 5:10 PM
#136

#133 #132 tack så mycket :D är dålig på att filma men kan se om man kan göra det snart 🤪

Fisherling
7/13/18, 8:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Säg hej till lilla rödräven som ska komma hem till mig den 25:e 😍

Jojaton
7/13/18, 9:05 AM
#138

#137 åh vilken sötnos! Har du bestämt namn än? 😊

Johanna - Instagram

ipopuma
7/13/18, 10:39 AM
#139

#137 nej så kul! Mycket valpar här inne nu!

Annons:
tiger tok
7/13/18, 10:44 AM
#140

#137 äntligen!! Den som väntar på nåt gott.. Jättesöt!

Princessss
7/13/18, 11:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Denna lilla plutt har varit hos mig sen i måndags. Hon är världens snällaste och vill bara sitta i knät hela tiden. Just nu ligger hon och drömmer på en kudde på golvet och sprattlar med tassarna för fullt.

Odd
7/13/18, 11:38 AM
#142

#139 Det måste vara värmen! Tillochmed jag är så fruktansvärt valpsugen att jag sitter och tittar på kullar och drömmer haha. Men det dröjer länge innan jag har möjlighet att skaffa en hund till, har knappt energi till att ta hand om en just nu, med en stor flytt på gång och problem med matallergi… Så alla ni med valpar får se till att lägga upp fler bilder och filmer så vi andra också kan njuta!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Sugar Mist
7/13/18, 12:55 PM
#143

#137 Spännande! Vilka är hennes föräldrar?

-

JoannaLi
7/15/18, 1:25 AM
#144

#137 Grattis!! 

---

Alltså folk som ska hålla på med andras hundar… Kommendera runt, korrigera, etc. Jag. Blir. Knäpp. 

Jag var inbjuden på partytältsfest hos en väns föräldrar, och vill inte make a scene med en av deras nära vänner. Men ooooh, vad jag knöt näven i fickan. Försökte hålla mig undan från personen, men personen jagade ju efter. Att be personen att sluta hjälpte inte heller, för onykter för det. 

Arrak var i alla fall en hjälte! Lös på festen, lös på rastningen till bilen, lös på väg in - och fick bära mina arbetsbyxor hela vägen från parkeringen till lägenheten! Som tack fick han springa fritt i den gigantiska rastgården, och fick käka lite hamburgare. Jag blir lite öm i hjärtat av hur glad jag är i honom.

Fisherling
7/15/18, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Tack alla! Är så himla lycklig. Det har tagit SÅ lång tid, men det här känns otroligt bra. 

#138 Hon kommer heta Asni som betyder "flash of light". Passande eftersom hon är ljuset i slutet på en väldigt långt tunnel, och hennes pappa heter Flash 😃

#143 Mamman är Cajiro's Teeny Weeny och pappan är Allround's Sure To Be Flashy 👍

Och kolla på uppsynen. Hon kommer komma undan med mycket hyss..

Sugar Mist
7/16/18, 11:42 AM
#146

#145 Kul!

-

Annons:
ipopuma
7/16/18, 2:08 PM
#147

Har ni tänkt på mycket skit man beställer hem till sina hundar! Insåg det idag…. XD 

#144fy tusan vad jobbig!!! Att man inte bara kan respektera andras hundar! Duktig han var som löste det :)

Sugar Mist
7/16/18, 2:40 PM
#148

Är helt slut i kropp och skalle efter två dagars kennelläger.

Mycket nyttigt och väldigt kul att se syskonen, ingen av dom har varit speciellt stora, vilket är jätteroligt, sprang runt en massa pygméaussies överallt 😂

Men vi måååste öva halter. Och svängar.

-

alltidnordin
7/16/18, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

Den här tösen blev 6 månader i helgen. Så himla go liten tjej 😍

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Jojaton
7/16/18, 10:18 PM
#150

#149 Fina tjejen 😍 att hon är så stor redan!

Johanna - Instagram

JoannaLi
7/16/18, 10:25 PM
#151

….Och idag stack en av mammas grannes (och väns) hund fram till Arrak. Så jag står och panikhåller honom i kinden och lyfter honom i luften, för att vi klättrar på hällorna och jag har ingen möjlighet att ta ett annat grepp. De ropar lite förstrött på hunden, men gör ingen större affär av det hela, utan fortsätter lägga ner sina filter och handdukar och slå sig till ro. Till slut återvänder hunden. Jag vänder mig då till ägaren, och förväntar mig lite halvt åtminstone ett "ursäkta". Hen kläcker ur sig "Hej" med ett leende. "Mmm", fräser jag tillbaka, och går vidare med Arrak släpande efter mig. 

Alltså fan att folk inte kan se längre än näsan räcker. Arrak har haft en period med jättemycket aggressivitet och utfall (parallellt), som precis har släppt, mycket tack vare att vi har återetablerat att med matte är man trygg. Så även om din hund tyckte att det var skitkul att få hälsa på min fasthållna, skrikande hund - så tyckte inte min hund det. Och du hade jättegärna fått inse det. 

(Apropå #144, en av korrigerigarna var att personen grabbade tag i hans nosrygg/övre käke, och med hjälp av den tvingade ner honom på marken samtidigt som hen skällde ut honom - för att han lekbitit efter att hen triggat igång honom med lek för typ tionde gången, trots att jag varje gång sagt att han lekbiter. Shit vad jag ville skrika i högan sky. Lekbiter - håller käkarna löst om handen/armen t.ex. Man kan känna att han håller, men det som händer är typ att man blir blöt. Tänk såsom vi hade hållit en nyfödd kyckling/kaninunge/kattunge.)

alltidnordin
7/18/18, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#152

Vad vi gör i värmen? Badar! 😃 Hundarna älskar det! Till och med valpis har börjat ta sig ut och simma för egen maskin, imponerad!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Joyous
7/18/18, 12:24 AM
#153

Vi blev attackerade av en älgko idag. Jag gillar älgar men jag vill aldrig behöva se en älg så nära igen. Trodde hon skulle ha ihjäl Pyro och är väldigt glad över att han var kopplad annars hade jag nog haft en ihjältrampad hund just nu.

Annons:
JoannaLi
7/18/18, 12:36 AM
#154

#153 Nej men usch och hua! Stackars Pyrre. Hur känner han nu då? 🤗

Joyous
7/18/18, 12:50 AM
#155

#154 Alltså han var ju väldigt cool. Gick förvisso in i försvar men vem gör inte det när ett stort djur rusar rakt mot en. Han sprang dock glatt med mig när älgen äntligen bestämde sig för att dra rakt in i skogen. Jag är däremot rätt rädd nu. Det var riktigt obehagligt. Hon sprang rakt mot oss i full fart med sänkt huvud och vek av precis framför oss fleeera gånger. Trodde aldrig att det skulle ta slut. Såg ingen kalv heller vilket gjorde det svårt då jag inte visste åt vilket håll jag skulle röra mig. Varje gång hon vände upp och sprang mot oss så kunde jag bara tänka ”Nu kommer hon trampa ihjäl Pyro”.

JoannaLi
7/18/18, 1:55 AM
#156

#155 Men huuu! Tack gode gud för att Pyro inte tog skada (tuffing), men alltså usch och fy! Håller tummarna för att hon också tyckte att det var läskigt och flyttar sig och kalven bort 🤢

Joyous
7/18/18, 2:29 AM
#157

#156 När vi gick hem på kvällen (hade jobbat) så mötte vi en man på grusvägen som varnade för en älgko lite längre bort… Vi bytte håll direkt och genade över en äng, räcker med ett möte med den älgen. Blir nog inte att vi går där mer på ett tag D:

CayKantos
7/18/18, 7:44 AM
#158

Ehhhhhhh.. fråga.. min hund på ca 6månader idag helt ut av det blå började tugga sin mat (ALDRIG GJORT FÖRR) och äter i lugn o ro.. innan detta hände spydda han syre/vatten två gånger som vore hans mage tom (även om den ej va det, fick mat på kvällen).. bör jag va orolig? Känns superkonstigt???? Han tar lite mat, tuggar i går iväg med det för att tugga ngn annanstans?? 🤔😲

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Fisherling
7/18/18, 8:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Nu är det bara en vecka kvar! Uppfödaren skickade precis en film på hur lilla Asni balanserar på en sån där balansplatta för människor. Lilla tuffingen! Längtar så otroligt mycket. En vecka känns som en evighet!

Sugar Mist
7/18/18, 1:06 PM
#160

#158 Han mår nog bara lite illa och är hungrig men illamående och tar det lugnare med maten- Salt är likadan, snabb på att äta vanligtvis men har hon spytt av tom mage innan så tar hon det lugnt med maten och tuggar ordentligt.

-

Annons:
CayKantos
7/18/18, 9:59 PM
#161

#160 superudda, han har spytt en gång förut men reagerade ej så.. men jag avvaktar o ser. Tack för svar 💙

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
7/19/18, 12:15 AM
#162

Har ångest och det vill slita av mig skinnet för att det känns som att är en miljon små myror under huden

-

Odd
7/20/18, 7:43 PM
#163

Försöker bestämma mig om jag ska ta tummen ur röven och slänga in ett par kycklingklubbor i ugnen för att äta ordentlig kvällsmat, eller bara plocka fram en cheesecake ur frysen…

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Ambrose
7/20/18, 7:57 PM
#164

#163 Cheesecake alla dagar i veckan!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Turast
7/20/18, 8:52 PM
#165

Jag är sjuuuk…. Det är sääämst.. Kan inte svälja eller prata utan att halsen hugger till av smärta : 'I

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Odd
7/20/18, 10:28 PM
#166

#163 Käkade en cheesecake igår haha. Men blev ett mellanting, senapssill med sallad =)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Jojaton
7/21/18, 12:36 AM
#167

#165 jag har också blivit förkyld! Satte sig på halsen igår och har nyst som en dåre idag 😩 det suger verkligen… (men jag är hellre sjuk nu än om en vecka när jag har semester 🙈) Hoppas du blir frisk snabbt! Mamma och pappa hade 100års kalas idag och Sam skötte sig SÅ BRA 😍 han ville hälsa på nästan alla, fick en kalkonhals att tugga på och somnade till och med mitt i värsta ”ruschen”! Så stolt över lilleman ❤️

Johanna - Instagram

Annons:
hemul
7/21/18, 4:20 AM
#168

Stackars er, förkylda i den här värmen. Hua. Har lite slem i halsen själv, men jag tror inte det är förkylning.

ipopuma
7/21/18, 10:44 AM
#169

#162 usch stackaren. Hoppas att du kan lugna ned dig o må bra snart

Turast
7/21/18, 1:12 PM
#170

#167 bläää det suger! Men bra timing för dig då:) krya på dig med! #168 ja fy det gör det faktiskt värre med värmen! : (

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
7/21/18, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Idag har jag köpt halsband och namnbricka till valpen! <3

Frida B
7/21/18, 9:04 PM
#172

Dobby börjar gå mycket bättre i agilityn nu. Vi är mer och mer synkade, och det känns bättre och bättre. Vem vet, imorgon kanske det blir pinne? :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

KatarinaSt
7/21/18, 10:34 PM
#173

Promenerade idag med 2 borzoier och 2 whippets. Skämtade på skoj om hur en mix mellan dessa raser skulle se ut och fick till min förvåning höra om Silken windhound. Nu är jag kär! Vilken vacker hund! 

Är inte förtjust i mixar i vanliga fall speciellt inte när man blandar från olika ras-grupper, men denna tycker jag blev perfekt om man vill ha en "mindre" borzoi

JoannaLi
7/22/18, 10:26 PM
#174

Alltså shiiiit vad rolig han är att jobba ibland! Idag var en sån dag! 😍

Annons:
CayKantos
7/30/18, 6:32 AM
#175

Så glad i min lilla! Idag är första gången han (istället för att alltid lägga sig till vila i samma rum jag är i) gick in i sovrummet o la sig däe på sängen för han ville tydligen ligga där. Det känns så skönt för på något sätt för mig visar det att han har blivit bättre på att gå iväg o sova när han känner för det istället för att ligga o ha koll 24/7 lixom 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
7/30/18, 8:32 AM
#176

Känslan av att vakna och HA SEMESTER!!! 🙌🏼😍

Johanna - Instagram

Joyous
7/30/18, 3:39 PM
#177

Pyrre är satt på vila fram till veterinärbesök. Han gillar inte att vila… Och inte hjälper det med 30 grader, lika pigg för det.

tiger tok
7/30/18, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Ska passa denna sköna böna imorgon!

Garm
7/30/18, 7:20 PM
#179

Bah! Kyldynor finns inte att få tag på nu, de är slut överallt! Känner mig irriterad på mig själv som inte köpte en för länge sedan… En fuktad handduk på en filt känns inte som en så jättebra lösning, men det kanske funkar någorlunda?

CayKantos
7/30/18, 9:45 PM
#180

Frysa in en blöt handduk funkar toppen!#179

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Garm
7/31/18, 9:04 AM
#181

#180 Tack! Då gör jag så. Det ska bli runt 32-33 grader idag. Vanvettigt!

Annons:
Sugar Mist
8/3/18, 7:58 PM
#182

Tävling imorgon, vi känns så inte i fas men bara vi lyckas ta oss igenom hela programmet är jag nöjd, och har planerat in att lägga några DK bara för att välja mina strider..

-

JoannaLi
8/6/18, 4:55 PM
#183

#182 Hur gick det? :D 

--- 

1: Så fort vi går in på Björkis ska Arrak till kassan, och där går han direkt upp på kassan. Enda butiken han ens skulle tänka tanken att göra så. Jag säger inte att de på Björkis känner igen och skämmer bort Arrak, mensåatteh… 😂

2: Det känns rätt tryggt med ensamhetsträningen i lägenheten! Han har lämnats en 4-6 gånger (ordentligt alltså, inte när jag till exempel slänger sopor eller hämtar grejer i bilen), 5-15 gånger vardera typ. En kompis håller då ett öga på honom via Facebook videosamtal. Först går han runt lite, antingen kikar ut genom fönstret eller som idag, åt några godisar som låg löst i en väska på golvet, och sen går han och lägger sig i sängen. Känns riktigt bra 😍

3: Min hundgarderob kommer bli sjukt snygg 😍 Har idag planerat med en kompis, och hoppas kunna visa bilder snart :D

Sugar Mist
8/6/18, 5:14 PM
#184

#183 Klippt från fb:
"Alla skryter om höga poäng i lydnaden men vet ni vad!!

Idag tävlade jag och Salt för andra gången i hela vårt liv och vi kammade ihop 45p, vilket är hela 45p mer än debuten! 
Det ni!! 
Men det som utmärker sig mest är att vi fick en liten bubbla, och hon var med mig, hon var inte med TL, domare, publik osv som sist utan hon valde helt enkelt att vara kvar med mig hela tiden, och det är det bästa av allt.

Heja heja Salt!! "

Hon var väldigt disträ och det var helt lä och gassande sol på plan, plus att hon drack jättemycket innan vi gick på plan och jag, nervös och helt i min egna skalle, glömde kissa henne innan vi gick på plan så hon gjorde det under sittande under marsch. 
Domaren som dömde var nog bland det värsta jag varit med om, satt öppet i klubbstugan och diskuterade ekipage och skrattade åt "dessa rallyhundar som tävlar, där de måste kämpa för att ha hunden vid sidan". 
Salts uppfödare var där också och peppade upp oss jättemycket innan vi gick på plan och hejade på.

Nu lägger vi dock lydnads-lydnaden på hyllan ett tag, eftersom vi startar apellspåret i september och apellrapporten i mitten av oktober och har massa moment där som vi behöver träna på :)

-

Bjornberg
8/7/18, 5:43 PM
#185

Hundvakt hela nästa vecka, får se hur katten reagerar på det. Håller tummarna för att hon håller sig någotsånär lugn och vågar komma in på kvällarna

Fisherling
8/7/18, 6:21 PM
#186

Asni är en liten stjärna. En vild stjärna som kan bitas utav bara helvete, men en stjärna likväl! 10 veckor blir hon imorgon. Hon sover hela nätterna, är otroligt följsam och lyhörd men ändå så trygg och cool att hon kan lämna allt sällskap för att gå och lägga sig i sin bur i ett annat rum. Idag introducerade jag omvänt lockande, och hon fattade konceptet efter bara två minipass. Nu struntar hon nästan helt i den öppna handen med korv och ost, även om jag flyttar på den. En liten klipsk dam!

CayKantos
8/8/18, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Igår fyllde sälen ett halvt år!! Han körde morgonfirande med Kaninjakt, god korv och hundsällskap. 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
8/9/18, 4:16 PM
#188

Ngn som vet om hundar kan/får äta Nätmelon?😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Frida B
8/9/18, 9:26 PM
#189

#188 dobby älskar all sorts melon så… och han har ej dött än :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
8/13/18, 6:58 PM
#190

Nu har vi börjat jobba på att Arrak ska plocka tvätt från tvättkorgen in i tvättmaskinen. 

Två höjdpunkter: 

  1. Stoppa in huvudet i trumman är su-per-kul. Superkul. Typ det kuligaste som någonsin kuligat. 
  2. Få med sig kläder…. 🤔
Frida B
8/13/18, 8:41 PM
#191

Superbra träning idag! Har inte tränat mycket lydnad på ett tag, saknat det. Idag blev det brukslydnad i form av framförgående och budföring… Budföring med en för dobby totalt främmande människa. Gick super! Vi löste även några knutar i framförgåendet, så nu vet jag hur vi ska gå vidare. Ingen revolutionerande träning men känslan när vi gick därifrån var super! Så nöjd, känns bra inför debuten i september :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
8/13/18, 11:10 PM
#192

Tränade agility innan ikväll (superbra känsla, måste bara lära mig att kontrollera min kropp 😅) Iaf, skickar in Sam i en tunnel, men han kommer inte ut. Varför? Jo däri låg ju en massa regnvatten som man bara måååste smaka på 🤦‍♀️😂

Johanna - Instagram

alltidnordin
8/14/18, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Lilltösen blir 7 månader idag. Känns färdigvuxen med sina 37 cm! Både fin och duktig är hon iaf 😃 Ikväll ska vi fortsätta med våra agilitygrunder!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Myris & Stinis
8/14/18, 7:38 PM
#194

#193 Wow! Vad fin bild! Gillar verkligen shelties!! ❤️😘😘

CayKantos
8/15/18, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Fan vilken toppenhund jag har. Från att ha dålig kamplust (tack vare idiotmatte) till att på bara ett par månader sätta livet på spel för leksaken och vara lika på oavsett leksak, aktiv även när matte är passiv samt idag även göra allt och utveckla greppet utroligt bara vid att leka med en leksak som nästan är hans storlek. Mattes stjärna🤩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Sugar Mist
8/15/18, 7:52 PM
#196

Vallning idag, det går framåt

-

CayKantos
8/15/18, 8:37 PM
#197

Tips på schampo till valp av rasen Australian Kelpie? Ska va parfymfri, gärna eko, sensitive eller biologisk. 🤔 blev tipsad om flytande galltvål, några erfarenheter?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
8/19/18, 7:01 PM
#198

Vi har varit på vår första rallylydnadstävling nu! Det resulterade i en disk på första skylten, Sam ville hellre umgås med vännerna utanför plan och hade ingen fokus alls på mig 🙈 Men nu har vi gjort det, det var inte så jobbigt att diska sig och nästa gång kan det bara gå bättre 💪🏼

Johanna - Instagram

ViktoriaL
8/19/18, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Så stolt över denhär tjejen! Idag har både hon och jag tävlat bruks för första gången! Resultatet blev 10/10 på spåret och en lydnad som gick över förväntan med bl.a en 9a på linförigheten och två 10or!👍 Nu har vi hittat den sport vi vill satsa på då vi har haft hur kul som helst idag!😄

[Forest]
8/20/18, 8:07 AM
#200

197. Ska det vara parfymfritt mer för din skull? Ska snoka ofta är det mer lugnande schampo till hundar och jag tycker ofta dom luktar lite. 🤔Galltvål skulle jag inte ha på hunden inte heller såpa som man ofta hör folk rek om. 

Jag hittade en, Allergenius® Dog hundschampo googla på den och se om den kan passa dig o din hund.

JoannaLi
8/20/18, 9:04 AM
#201

#199 Grattis! 🥳🤗

---

Sprang med Arrak idag. Lös! Fasen alltså vad kär jag är i den här hunden och hans utveckling 😍 Får fortfarande inte lämna stigen på eget bevåg, men får gå ifrån mig en bra bit nu, både framåt och bakåt, och får gå ut i skogen för att hämta dummys medan jag springer vidare. Vid ett tillfälle gick han ur hand, och även då stannade han inom synhåll, och var mottaglig och tillgänglig för kommunikation när jag väl fann rätt vinkel (hejdå Arrak, då springer jag vidare… och äter maaaat… 😃). Alltså det är galet! 🤤🤦‍♂️

CayKantos
8/20/18, 9:48 PM
#202

#200 ja för min skull.. är extremt känslig mot doft.. Tack!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Werifesteria
8/21/18, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Idag har tjejen fått sin 1-årsvaccination och var jätteduktig, sen anmälde jag oss till en kurs i nosework som börjar om två veckor 🙂

Turast
8/22/18, 11:20 AM
#204

Kom in på folkhögskolan Fan vad jag behövde detta

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JoannaLi
8/22/18, 1:12 PM
#205

#204 Grattis! 🤗🥳

Sugar Mist
8/22/18, 3:21 PM
#206

#204 Grattis!!!
----

Idag är sista dagen som tonåring för mig och det känns udda

-

Odd
8/25/18, 7:59 PM
#207

Då har man flyttat till Åre

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

tiger tok
8/26/18, 8:17 PM
#208

Är så stolt över min kille! Han fick hälsa på en liten bebis idag (runt ett år) för första gången, och han var så försiktig, lugn och respektfull så jag blir helt varm i hjärtat! En slick eller två på näsan fick bebisen;) Och vilken klippa idag när vi var ute och cyklade! Älskade älskade hund!

CayKantos
8/26/18, 10:09 PM
#209

Fan vilken hund jag har. Helt klockren på spåret idag 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jojaton
8/26/18, 11:10 PM
#210

Hur klarar folk sig utan hund? Haft en riktig skitkväll sådär allmänt och Sam kommer upp och slickar mig i ansiktet tills jag börjar skratta. Sen lägger han världens rap - rakt i nyllet på mig för att sen lägga sig tätt intill och somna. Fina knäppis!

Johanna - Instagram

ipopuma
8/28/18, 9:49 PM
#211

#204 grattis <3 <3 du är bäst 

Andra dag på uni idag, kommer bli 5 fullproppade år är min känsla! Är nervös! Riktigt nervös särskilt när alla börja babbla om hur svår utbildningen är och man bara 😐 . Så nu blir det plugg och hund :D

peafie
8/28/18, 10:59 PM
#212

#211 Kul! Välkommen till universitetslivet. Jag är fast här än, 8 år efter jag började ;) vad ska du läsa?

Bloggen     ○    Instagram

JoannaLi
8/30/18, 11:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Saker har förändrats här hemma. 😍 Välkommen hem Jebas Crut, Ossa!

Sugar Mist
8/31/18, 2:27 AM
#214

#213 Hoppsan, vad spännande!!

-

peafie
8/31/18, 7:29 AM
#215

#213 vad kul! Hej hej Ossa!

Bloggen     ○    Instagram

apportbocken
8/31/18, 7:53 AM
#216

#213 Vilka ögon! Stort, stort grattis!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
Majken!
8/31/18, 8:02 AM
#217

#213 Grattis, vad spännande!!

Ambrose
8/31/18, 9:31 AM
#218

#213 Grattis va kul! Nu får du berätta mer! ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jojaton
8/31/18, 9:40 AM
#219

#213 Nämen!! Vill veta hur det här gick till! Lycka till, och grattis!

Johanna - Instagram

Fisherling
8/31/18, 11:07 AM
#220

Jaha, då har man anmält en kennel till SKK's disciplinnämnd för att avla registrerat och icke-registrerat.

JoannaLi
8/31/18, 11:19 AM
#221

#214-#219 Tack så mycket! 

#216 Riktiga mysögon! Hela han är som en stor myspöl 😍

#217 Jag håller med 😃

#218 och #219 Tja, 15 månader gammal hane. Levt som sällskapshund hittills. Jag var inte superimponerad över hans MH, men eftersom att han har två kullar helsyskon som gjort "bättre" MH (mer i min smak) tyckte jag att det var värt att åka och kolla på honom, men var väl lite negativt färgad. Men vi fick följa med på promenad (shit, så stabil, förig, trygg…), och träffa honom inne (NU TÄNKER JAG SITTA I KNÄT, DRA UT STOLEN) så var jag lite kär. Och sen fick jag prova träna lite med honom - och det klickade inte ens, det small. Så efter en natts betänketid så fick han komma till Skellefteå 😍

Fortfarande ordentligt kär även om han släpat ut mig var 3-4 timme med hjälp av… hrm, hrm… röstresurser…. sen klockan 20 igårkväll när vi kom hem, så det säger väl sitt 😃

Jojaton
8/31/18, 11:49 AM
#222

#221 vad späänande, ska bli toligt att följa! Såg på instagram att Arrak verkade glad över att ha en lekkompis 😊

Johanna - Instagram

JoannaLi
9/1/18, 12:06 PM
#223

Ossa fick sin första näringsruta igår, och alltså 🤗 Jag är så sjukt imponerad över den här skyskrape-bebisen, och är så galet taggad på att få börja arbeta med honom!

Lite mer vardagsuppdatering: han har inatt varit mycket tuffare med att sova i sängen, om jag vaknat vid de tider som jag tror att jag har så har han sovit i sängen mest hela natten!

Och han och Arrak leker som tokar. Vanligtvis brukar jag få be om ursäkt för att hundar Arrak leker med är så galet dreggliga - men det är då inte ett problem med de här två, de är minst lika dreggliga båda två 😂 (Hittade precis en liten tuss av Ossas underull fastdregglad på hans eget öra 🤪)

Annons:
tiger tok
9/1/18, 2:16 PM
#224

Är så sjukt stolt över min lille plutt! Gick toppen bra på kursen idag, han kan min lilla kille! Om han bara kunde tänka sig att vara själv ibland..

Sugar Mist
9/1/18, 3:36 PM
#225

Så trött, så så så trött. 
Kom hem 00:30 efter att ha varit på vallträning i skåne med Jack och sprungit ut och in med Salt under natten, för hon blev dålig under kvällen . 
Under morgonen börjar Jack att kaskadspy och har panikköpt torkad lunga, vom och lite bra-i-mage-pasta till dom, torkat en massa massa spya, tvättat bäddar..
Jag vill soooovaaa 😕

-

ipopuma
9/1/18, 6:42 PM
#226

#212 Tack! Ja jag hoppas det blir kul! Civilingenjör väg och vatten blev det, verkar superspännande!!! 

#213 så roligt, grattis!

apportbocken
9/2/18, 4:25 PM
#227

Nyss hemkommen från spårhelg! Jösses vad lärorikt det var, men nu äe jag trött. Chester var den enda hunden där som inte var en schäfer, och han var inte tvärsämst som jag förväntat mig! Nu har jag massa nya verktyg till de perfekta spåren inför hösten!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
9/2/18, 5:59 PM
#228

#227 vad kul! Vad hittar man sånt spännandd?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

apportbocken
9/2/18, 6:46 PM
#229

#228 Min närmsta Schäferhundklubb, därav alla schäfrar, haha. Det var svårt att hitta en kurs i IPO-spår och jag kände mig vilsen i hur jag skulle fortsätta med spårandet så jag gick efter ”man tager vad man haver”, schäfermänniskorna var jättetrevliga så det gjorde inget alls. FH1 känns lååååångt borta men vi tar oss fram i vår takt. Kanske kommer vi till tävling någon gång, kanske inte.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
9/2/18, 7:08 PM
#230

#229 drömmar e bra o ha 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
9/2/18, 7:11 PM
#231

Är det vanligt att valpar börjar sova mer när dom kommee upp i spökåldern/tonåren? Lite smått orolig 😱

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
9/2/18, 9:38 PM
#232

#231 Har inte märkt någonting sånt med Pyro men ja, han är kanske ingen bra måttstock. Hur mycket sover han? Det kan inte vara så enkelt att ni börjat träna lite mer ”på riktigt” nu och att han pga det blir tröttare?

CayKantos
9/3/18, 5:04 AM
#233

#232 der händer bara ibland. Men igår sov han halva dan :o

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Ambrose
9/3/18, 12:24 PM
#234

#233 Nita sover/vilar alltid när vi inte gör något. Är jag då sjuk så sover/vilar hon flera dagar i sträck. DonDons beteende behöver inte betyda något annat än att han börjar mogna, slappna av och anpassa sig. Skulle du däremot märka att han inte har ork att göra saker när du vill, då kan det vara värt att kolla upp.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Fisherling
9/3/18, 3:31 PM
#235

Bevis på att omvänt lockande funkar super, även på 13 veckor gamla valpar med andra hundar och ny skog som störning 😍

Bilden kan innehålla: hund, utomhus och natur

Alltså jag är så sjukt nöjd med den här valpen. Hon är så jäkla cool med allt ❤️

CayKantos
9/3/18, 5:54 PM
#236

Haha #234 nä han e on så snart det händer nått 😂😂 då tar jag det lugnt. Tackar 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
9/9/18, 4:07 PM
#237

Sista kurstillfället idag, tråkigt. Men jag är så stolt över hunden min. Han kan mer än vad jag tror, och jag också för den delen. Vi är ett team.

Annons:
Sugar Mist
9/9/18, 4:34 PM
#238

Varit på rapporttävling idag och kikat och känner mig bara mer säker på att detta är min brukssport, så avlsappnat men ändå så spännande :)

-

Frida B
9/9/18, 9:17 PM
#239

Hemma från lägerhelg med lydnad, lydnad och åter lydnad! Och lite patrullhund. Träffat sjukt goa människor, haft så roligt och kommer lätt åka tiöl lägret nästa år. Längtar redan! Är så taggad på lydnad och brukset nu så jag spricker, nästa helg blir det debut i appellklass spår!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ipopuma
9/10/18, 7:16 PM
#240

#239 så roligt håller alla mina tummar!!!

Majken!
9/10/18, 9:58 PM
#241

#239 Så roligt att du är bruks-biten! Välkommen till den mörka sidan, man tar sig aldrig ur det… Och lycka till med appellen!

Sugar Mist
9/10/18, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#242

Började med lite rapport-övningar idag, och oj vad kul hon tyckte att det var, nu är det bara att spinna vidare på det 😃

Lite brukslydnad också, sen gick vi en promenad med träningskompis och hennes labbar, och hon hade så kul. 
Springa i diken, över stock och sten och hon har varit så trött hela kvällen.

Vad jag är glad i denna lilla hunden ❤️

-

JoannaLi
9/11/18, 10:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

När man råkar glömma att det är schäfern och inte labben man tränar 😂 (Bilden visar minionplåster som täcker bitsår i ena bröstet.) Tack gode gud för BH, unsung hero of body armour mot schäfertänder 🙏

Sugar Mist
9/11/18, 10:14 PM
#244

#243 Been there done that, bara det att jag inte hade bh på mig den gången.. Det gör väldigt ont, utan att överdriva 😮

-

Annons:
JoannaLi
9/11/18, 10:17 PM
#245

#244 Men aj! Ny lärdom som man kanske inte väntat behöva lära sig när man skaffar hund 😂 Min var rätt välvadderad så blev bara hål i tröjan på undersidan men ajajaj om han hade fått komma åt med underkäken också 😈

CayKantos
9/12/18, 11:04 AM
#246

Ngn som har tips på hur man får hunden sluta slicka på golvet helatiden, gör det bara i köket. Rädd han ska få i sig massa farligt som folk har tappat ☠

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
9/12/18, 11:54 AM
#247

#246 Har han ont i halsen, mår illa, sur i magen? Han slickar inte överdrivet mycket i något annat tillfälle? 

Handlar det bara om att man kanske tappat något så det smakar gott på golvet så hade jag provat att för det första skura med ättika där han är mest intresserad, prova att förbjuda, och sen eventuellt typ skvallra på fläckarna?

CayKantos
9/12/18, 8:50 PM
#248

#247 hur skvallrar man på dom? Alltså han går ju och letar mat. Och ätwr allt även han vet han egentligen inte får..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
9/12/18, 9:57 PM
#249

#248 Värdera att inte äta mer än att äta, helt enkelt 😉Haha. 

Jag hade riggat. Något low value på golvet, så lågt som möjligt, hunden i koppel, mycket high value i handen. Du måste vara rätt nära hunden, så att det blir värt att komma till dig. Hunden får intresse för det på golvet, hindra hunden via kopplet att komma fram, klicka och belöna hos dig. Öka sakta svårighetsgraden, ta bort kopplet, sätt dig längre bort t.ex. 

Spännande saker på golvet - måste berätta för matte, då får jag ännu bättre grejer, är tanken.

ipopuma
9/12/18, 10:07 PM
#250

Måste bara klaga ut mig på nätet fast det egentligen inte löser något. Men den här veckan!!! Inte ens halva har gått och jag undrar ens om det inte är söndag imorgon så mycket skit det har hänt. Prada har opererat ut sin tand och det var tur det för lite värre en vad jag hade trott! Och nu ska en 4/5 månaders hund inte tugga på något, inte leka och inte äta hårda saker och ta det lite lugnt! Prada har även haft diarré! Mycket i skolan men det är som du brukar. Gjorde en stor tabbe på jobbet tydligen. Stoppat i mig en massa skit. Får veta att VM slutar på söndagen (när det är då inte denna) och har tenta på måndagen så måste boka flygbiljett så jag kan skriva den. Ont i kroppen och är trött fast det är väl alla. Socialt trött. Så nu har jag klagat färdigt x)

Fisherling
9/13/18, 2:57 PM
#251

Finaste gänget 😍

Bilden kan innehålla: hund, utomhus och natur

Annons:
[IdaSoren]
9/13/18, 3:52 PM
#252

Mitt benrangel till hund. Hennes valpar åt upp henne, kan man säga, och hon var alldeles för snäll för att säga ifrån trots att de inte behövde dia mer. Hon skulle behöva gå upp åtminstone 4 kg för att komma i rätt hull, men det går trögt. Kan man mata hur mycket som helst? 🤔

Sugar Mist
9/13/18, 6:33 PM
#253

Nytt vallningstillfälle med Jack om 1,5 vecka. 
Vi är taggade! Får se om han kommer ihåg något bara :)

-

JoannaLi
9/15/18, 10:14 AM
#254

Ossa fick en förtidig födelsedagspresent idag 😍 Det regnade, så…. Arrak i regntäcke/-overall! "Matte! Han prasslar! Jättemycket!"Det bästa som hänt Ossa, typ, någonsin! 🥳🎁

Frida B
9/15/18, 4:18 PM
#255

Klassvinst och uppflytt till lägre spår idag… Vår första brukstävling någonsin :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ipopuma
9/15/18, 5:34 PM
#256

#255 stort grattis!!!!!

Frida B
9/15/18, 8:14 PM
#257

#256 tack!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Myris & Stinis
9/15/18, 9:39 PM
#258

#255 Grattis!:)

Annons:
Myris & Stinis
9/15/18, 9:39 PM
#259

#255 Grattis!:)

JoannaLi
9/23/18, 12:20 AM
#260

Ossa och Arrak finner varann allt mer! Just nu ligger de ihopkurade mot varann. Arrak som aldrig någonsin lämnar mattes sida (bokstavligen, ska ligga tryckt hud-mot-hud, täcken/filtar emellan duger ej!) och Ossa som precis börjat våga lägga sig mot mig. De har vågat sig hitta varann istället, både nu och lite tidigare. 😍

Sugar Mist
9/23/18, 9:27 PM
#261

jag har träningsdipp och jag hatar att ha träningsdipp

Det stormade igår så vi fick flytta på vallningen och det är typ det enda jag är sugen på att göra, är så himla less på lydnaden för hon beter sig så himla valpigt fortfarande, ber att hon ska börja löpa(fast inte innan mht..) så hon kan växa upp lite iaf.

-

JoannaLi
9/24/18, 10:33 AM
#262

Helvetes jädra jordgetingar på ren svenska alltså. Stackars hundarn.a

[IdaSoren]
9/24/18, 4:09 PM
#263

#262 Skriver under på det. Jackie blev stucken på ögonlocket och i båda ljumskarna när vi var ute i skogen för någon vecka sedan, de bara dök upp från ingenstans just som hon skulle plocka upp en gren från marken 😕 Som tur var gick svullnaden ner efter bara någon timme.

JoannaLi
9/24/18, 4:24 PM
#264

#263 Stackaren! Ögonlocket också 🤮 Vi trillade ner i ett bo, men klarade oss ändå relativt bra, rätt många stick, men inga dåligt placerade. 

Däremot det äckligaste av allt var ju att de borrade ner sig i Ossas päls och satt kvar (lite på Arrak också).

CayKantos
9/24/18, 5:40 PM
#265

Har jobbat natt, gick upp 7 igår, ålte till jobbet 21 och slutade 7 i morse.. trots att Kantos har bettet sig sååå himla bra och fattat jag gärna vill sova har jag inte kunnat sova hela dan.. jag börjar 21 igen idag och jobbar till 7.. har fått samlad ca 5timmar sömn sen kl 7 igår.. .. vad har detta med ngt o göra? Inget.. men jag behövde skriva av mig 🤪🤪 😭

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jojaton
9/24/18, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#266

I helgen åkte vi upp till Norge för att hälsa på Sam's uppfödare! Vi hann med att träffa några syskon också, det var så kul! På bilden är det Sam's bror Ludvig, halvsyster Fibi, mamma Lilly, Sam och brorsan Kompis :)

Johanna - Instagram

JoannaLi
9/24/18, 7:18 PM
#267

#265 Åh, jag är med dig! Jobbar också 21-7 (nu på hösten), och är bitvis rätt dålig på att sova. Och så är jag ändå nära på att somna, så vill inte göra något annat heller? Så ligger mest och vänder och vrider på mig, och tänker att "fasen, nu har jag varit vaken i tre timmar, tänk så hade jag hunnit promenera hundarna, eller träna, eller spåra…" och håller på och grämer mig.

CayKantos
9/24/18, 8:20 PM
#268

#267 Ja precis! Så jävla jobbigt.. och man kännee man e trött men man kan bara inte somna..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
9/24/18, 10:38 PM
#269

#266 så spännande!

Odd
9/25/18, 8:33 AM
#270

#266 Var i Norge? Jag bor ju rättså nära gränsen nu, så om ni körde förbi utan att säga hej blir jag sur! ;P

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Jojaton
9/25/18, 11:11 AM
#271

#270 Ja fast du bor ju jäääättelångt upp! Vi var ”nere” i Fredrikstad 😊

Johanna - Instagram

Jojaton
9/27/18, 10:37 PM
#272

Är det någon mer härinne som ska titta på agility VM i Kristianstad nästa vecka? 🙂

Johanna - Instagram

Annons:
Sugar Mist
10/18/18, 2:48 AM
#273

Puttar upp denna lite! 🙂

Salt gick sitt MH i söndags, och gjorde ett MH som jag inte är direkt förvånad över- hon har bra avreaktioner, inget intresse för människor hon inte känner, nyfikenhet och vilja att kolla av men inte mer med det, en tvåa på skott då hon kikade mot skytten innan hon släppte det. 

Och tackar gudarna att det var i söndags och inte söndagen som kommer nu, för hon satte igång sitt första löp nu idag, 16 månader gammal 😐
Förklarar varför hon är klängigare i form av ska ligga helst under täcket så nära som möjligt och varför hon slår dövörat till, men har typ förhoppningen att hon ska växa upp lite i skallen efter löpet, så hon kanske blir lite roligare att träna med.

-

ipopuma
11/6/18, 8:37 PM
#274

Jag spontananmälde mig till ett bh-prov med min Dvärg schnauzer…. Alltså what?! Har inte hunnit att träna på klubben och hon kommer vara i löp under tävlingen. Det ska bli spännande B) hahaha kul ska vi ha i alla fall bland alla schäfrar, kanske får några till ett gott skratt av att se på oss hahaha xD Prada måste jag säga är så underbar <3 jobbig på så många plan men så underbar. Hur fick jag en sådan wonderhund?

CayKantos
11/6/18, 9:41 PM
#275

Börjar bli riktigt kul OCH riktigt jobbigt med Kantos, han har lite svårt för att varva ner och stressflåser mycket… Sen kommer och går bomullen i öronen🤪

Han är sååå kul i träningen, han är så taggad och vill verkligen göra rätt! Han har dock börjat.. ljuda under träningen, ibland av lite frustration och ibland för han e taggad 😃 

Så det är bara Matte som måste komma ihåg att ta det lugnt och ignorera småsakerna… Fokusera på dom viktigaste saker han "dummar sig" med😕

EN FRÅGA
Har heeelt glömt bort ca åldern för röngten? jag är liite orolig att han har lite problem med handleden och tänkte röngta detta samtidigt. Sen även en misstanke på att han kanske inte har dom finaste höfterna/knä 😕

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
11/6/18, 10:44 PM
#276

#275 12+mån..men många väntar till ca 18 eller så, särskilt för hanar av större modell.. Osäker på din ras :P

Joyous
11/7/18, 12:00 AM
#277

#275 Jag kommer nog röntga Pyro (höfter, armbågar + rygg) tidigast vid 15 månader. Men om jag börjar misstänka att något inte står rätt till kommer jag antagligen ta det tidigare (12 månader). Jobbigt att gå runt och undra.

Jojaton
11/7/18, 12:14 AM
#278

#275 jag röntgade vid 12.5 månad, har en liten sheltie som stannade i växten (på höjden) vid ca 8 månader

Johanna - Instagram

Hornslandet
11/7/18, 10:33 AM
#279

Canicross är fan roligt. Älskar skjutsen man får, särskilt i början när man är trött själv (gick upp 06 för att springa).. skulle vara jobbigt att komma igång den första kilometern annars - men inte direkt när man har en liten maskin framför som bara KÖR!! Blir lite sugen att anmäla till såna lopp sen!

Annons:
Ambrose
11/7/18, 8:13 PM
#280

#275 Det brukar vara lite olika, och alla har olika åsikter. Många säger att tunga raser ska röntgas senare, men samtidigt så är dessa raser ofta bra på att bygga muskler. Å andra sidan så är risken större att något händer. Skada etc. Som kan påverka resultatet. Av den anledningen så vill t.ex. min uppfödare gärna att man röntgar så snart som möjligt. 12 månader. Rekommenderar Partille, eller hos Selina på Blå Stjärnan i Göteborg. Har funnits en duktig man (Mats?) På Husdjurshälsan med, men jag tror att han har pensionerat sig.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Frida B
11/7/18, 10:06 PM
#281

#280 stämmer att han inte är kvar på husdjurshälsan ja.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
11/7/18, 11:35 PM
#282

ÄNTLIGEN är hemtentan färdig och inlämnad - håll tummarna för att den blir godkänd för den har varit ett helvete att få färdig, även om det flöt på rätt bra idag.

Nya kursen som börjar är helt i mitt område, ska bli sååå skönt att kunna andas lite!

Johanna - Instagram

CayKantos
11/8/18, 2:52 PM
#283

#180 Tack för rek. 👌

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
11/9/18, 4:18 PM
#284

#282 stort grattis, världens bästa känsla!

Jojaton
11/9/18, 7:36 PM
#285

#284 Tack! Ja visst är det! har skjutit en massa på denna också så det har varit extra jobbigt..!

Johanna - Instagram

ipopuma
11/11/18, 5:29 PM
#286

SJUUUUKT glad riesenspass Hibiki har nu ett godkänt BH-prov!!!!! 

Har dock en fråga, kan på något enkelt se om någon annan dvärgshnauzer nu har ett gk bh prov. En hade en teori om att hon kanske är ensam i Sverige nu om att ha det. Hade varit kul att kolla upp :)

Annons:
ipopuma
11/11/18, 6:15 PM
#287

Vi har gått genom alla resultat på dvärgar o ingen av dem hade gjort ett bh prov. Detta börjar bli sjukt!

Hornslandet
11/12/18, 12:06 AM
#288

#286 #287 Ingen aning, men nog sjutton har ett antal dvärgar gjort MH ?

ipopuma
11/12/18, 8:36 AM
#289

#288 jadå MH har de gjort men bh prov. Behörighetsprov som krävs för att få tävla ipo, bsl o FH

Hornslandet
11/12/18, 11:31 AM
#290

#289 Totalt missförstånd av mig :P Läste "BHP" - var för jävla trött.

ipopuma
11/12/18, 9:04 PM
#291

#290 hahahaha förstår det. Och med tanke det inte är vanligt att icke bruksraser gör Bh förstår jag hur man kan läsa fel XD ;) . Skickat mejl till rasklubben nu så är riktigt pepp på svaret!

Nu taggar vi nästa år! Kanske blir det ett försök med FH-spår till lilla Hibiki! (ingen förhoppning då jag vet att det är svårt men är ju alltid kul att testa :D ) Någon här inne som har någon erfarenhet med FH spår

apportbocken
11/12/18, 9:52 PM
#292

#291 Jag pysslar med FH1 som långsiktigt mål. Spårandet går väl… sådär just nu vi har haft ett uppehåll och jag har glömt en massa bra grejer från spårkursen vi gick i början av september. Dock känns BH-provet svårast, hur får man en hund som ibland hellre ligger och gör ingenting än tränar att gå fot sådär länge? Men först ska vi göra BPH som jag inte tagit tag i än…

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Ambrose
11/13/18, 8:03 PM
#293

#291 Jag kör FH spår med Nita :) Gjorde en FH1a i våras på 86p(tror jag), och ska förhoppningsvis ned till Danmark i December för att göra 2st FH2or. Hoppas på att ta den enda platsen för nästa års IFR-VM :) Spåret börjar funka riktigt fint nu. Har en del detalker kvar att pilla med för att stärka spetsvinklarna och bågarna, men vi gjorde ett BSL2 spår för 1 vecka sedan på 99p… så det känns lovande!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
JoannaLi
11/17/18, 7:20 PM
#294

Jag hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar när det är jag som inte har koll på mina hundar.

apportbocken
11/17/18, 10:08 PM
#295

#294 Också känt så en gång. Vet inte vad som hänt men tänk att det inte gör dig till en oansvarsfull hundägare utan till en mer ansvarsfull hundägare i fortsättningen eftersom du kan använda det du vet nu i fortsättningen. Hänger du med? Vad har hänt, om du vill berätta?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

JoannaLi
11/17/18, 10:13 PM
#296

#295 jag missade två hundar på ingång, hade fokus på fel hund (min kompis som jag hade över dagen), hade inte nog kontroll på Arrak så Ossa stack fram :/ Tack, det var fint sagt ❤️

apportbocken
11/17/18, 11:35 PM
#297

#296 Det låter inte särskilt illa tycker jag, shit happens för alla liksom. Jag hade Chester lös på promenaden och trodde att jag hade bra inkallning, jag hade haft koll på läget även med hundar inom synhåll (egentligen för att jag reagerade snabbare än han förstår jag nu) och jag hade bästa gottat med mig och han hade skött sig strålande hela promenaden. Men så hann han sticka till den enda hunden han inte gillar. Alla klarade sig bra men det var läskigt. Jag mådde rätt dåligt dagarna efter. Men jag har jobbat med mina egna tankar och nu känns det som vanligt, förutom att jag är mer ödmjuk och vara noggrannare med var och när jag har Chester lös. Det är alltid skönt att skriva av sig… Och så ordnar det sig till slut med stort som smått.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

ipopuma
11/18/18, 9:09 AM
#298

#293 #292 nu önskar man att vi bodde nära varandra så man kunde spåra o få varandras. Hjälp!

Ambrose
11/18/18, 6:12 PM
#299

#298 Yup! Hade gärna bott någon annan stans med mer/bättre marker, träningssällskap för FHt (även om jag har spårkompisar… men de är inte så sugna på att knata 1-2km spår 3ggr i veckan. Jag förstår inte varför..)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Frida B
11/18/18, 7:32 PM
#300

#299 det äe lugnt, jag kan skippa spåra om du vill ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Upp till toppen
Annons: