Annons:
Etikettdebatt
Läst 1182 ggr
MonicaLagerquist
2018-06-13 16:08

Var är din hund när du reser bort?

Var är din hund när du reser bort och inte kan ta hunden med dig?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Travis D
2018-06-13 16:12
#1

Nu har ju inte jag hund just nu men det var ett tag när jag tog hand om min fasters hund nästan på heltid.

Vi reser inte bort någonting men om vi skulle så har vi en kompis som hunden bor hos :) (eller tillbaka till min faster)

flocken
2018-06-13 16:21
#2

Vi reser bara till stugan o då är både hund o kaniner med. Åker vi dagsturer när Dexter inte kan följa med är han hos svärföräldrarna eller hos min väninna . Men pga hans ptsd får inte svärföräldrarna gå ut med han. Är bara min väninna som får. Ibland är han hos svärföräldrarna men min väninna tar promenad. Men är ytterst sällan han inte är med mig.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[IdaSoren]
2018-06-13 16:22
#3

Hos en hundvakt, har många i min närhet som mer än gärna ställer upp och Jackie älskar alla människor så det är enkelt. Oftast blir det sambons föräldrar eller någon av våra nära vänner.

MonicaLagerquist
2018-06-13 16:58
#4

Vi har ju en vuxen son som bor kvar hemma så han ser efter hus och djur när vi reser bort.

Stolt ägare till fem La permer

Fisherling
2018-06-13 16:59
#5

Jag reser inte bort.. Om jag gör det så har jag folk som står på kö för att få passa Tinja 😂

Therese
2018-06-13 19:00
#6

Har både vänner och familj som ställer upp när det behövs :) Oftast om vi behöver hundvakt i flera dagar är det mina svärföräldrar som ställer upp :)

Annons:
soozen
2018-06-13 19:35
#7

Ena hunden är hos exet - hans "första husse" - och andra hunden är hos svärmor. Funkar utmärkt 🙂

Changrila
2018-06-13 20:29
#8

Jag har svårt att se varför jag skulle vilja resa på något utan hundarna. De enda gånger jag reser så är det för att åka till hundtävlingar :p OM jag någon gång skulle behöva hundvakt så hoppas jag att Fisherling vill och kan ta hand om dem. Hon är en av extremt(!) få som jag skulle lita på som hundvakt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

JoannaLi
2018-06-13 22:17
#9

Allt som oftast är han med, är en sån som ogillar solsemestrar och får myror i benen av att inte få träna hund en dag, så semester med mig är rätt drygt :P 

Men, ibland händer det. Som förra året när det blev begravning till exempel. Då var han med någon av mina bästa vänner, men nu när vi flyttar hem så är han antingen hos min mamma, min rumskamrat, eller med sin dagmatte.

Fisherling
2018-06-13 22:25
#10

#8 Det gör jag så gärna :D

Jojaton
2018-06-13 22:55
#11

Föräldrar eller dagmatte, beroende på hur länge jag ska va borta. Kortare perioder har jag även ett par vänner som kan tänka sig att passa lillkillen :)

Johanna - Instagram

Belimas
2018-06-14 00:54
#12

Hos en hundvakt/kompis om jag verkligen inte kan ta med henne, är i så fall aldrig borta mer än högst ett par dagar (ej utomlands alltså).

Ambrose
2018-06-14 06:26
#13

Jag har hittills inte rest bort själv, utan brukar alltid ta Nita med mig :) Men jag har ett 10-tal pers som nog önskar att jag skulle resa bort, och har flera gånger erbjudit sig att passa Nita 😂

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Agnes.stoltzz
2018-06-14 09:52
#14

Lasse är hos mina morföräldrar. Han trivs suveränt där och får gå många långa promenader per dag och chilla i soffan. :D

Lona
2018-06-14 11:26
#15

Labben brukar vara med när vi åker husbil, då får terriern vara på kollo hos sin uppfödare. Annars är det lite olika; min mamma passar dem ibland, annars mina kompisar/grannar eller så tar Charlies uppfödare båda två. Mina nuvarande hundar är okomplicerade att passa så man kan lämna dem i princip till vilken ansvarsfull person som helst. Jag har även en back up-plan om jag hastigt skulle hamna på sjukhus igen.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Frida B
2018-06-14 13:11
#16

Hos en kollega långt ute i skogen. Han lever livet där :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Zadeira
2018-06-14 13:25
#17

Jag har ingen egen hund men jag är bekantskapskretsens "till henne lämnar vi vår hund när vi reser bort". Det känns himla skönt att så många litar på mig, men sen är det kanske just därför också de gör det eftersom alla har bara haft positivt att säga om när jag passat hundarna.

Upp till toppen
Annons: