Annons:
Etikettköpes-säljes-hundvakt
Läst 1136 ggr
Maja74
2018-06-06 16:36

Hundrastning!

Jag har nyligen börjat arbeta som hundrastare. Jag bor i ett litet samhälle på drygt 2000 invånare. Jag stortrivs på varje promenad jag tar med varje hund. Än så länge har jag bara 1 regelbunden kund 🐕, har vid några få tillfällen rasta 3 andra hundar. Den svåra biten är, hur ”lockar” jag fram kunder? Vad krävs av mig att folk vågar anlita mig? Jag har öppna en facebook sida där jag visar mitt intresse för hundar och att jag är aktiv. Jag har startat gemensamma hundpromenader varje vecka för att lära känna hundfolk 😊. Hur ska jag mer visa mig/marknadsföra mig?? Jag tar tacksamt mot alla tips!!

Annons:
akvarium123
2018-06-06 16:50
#1

Tyvärr inte bra på hundar men du kan ju lägga ut det på en köp och sälj sida (på exempelvis FaceBook) som är lokal. Vi har en sådan sida i vår kommun och där läggs det upp sådana då och då och det brukar bli ganska många kommentarer om att dom behöver hjälp.

Greta G
2018-06-06 17:39
#2

Har varit dagmatte och har då använt mig av en annons på blocket, fick hur många förfrågningar som helst.

hemul
2018-06-06 23:23
#3

http://grannar.se finns ju också.

Changrila
2018-06-07 06:44
#4

Det bästa sättet är nog att starta ett företag, ha lämplig försäkring samt erbjuda sådant som kunderna efterfrågar. Vissa vill bara ha någon som kommer och tar ut hunden lite snabbt, andra vill väl ha något mer dagmatteliknande system och några vill ha en person som kommer och tar ut hunden på en rejäl långpromenad. Kan du erbjuda allt detta till rimligt pris och har en bra fb-sida och bra hemsida så borde det öka chanserna för att det ska gå så bra som möjligt.

MEN med tanke på hur litet område du bor i så kan det ju tyvärr också vara så att det helt enkelt inte finns tillräckligt med potentiella kunder där. Finns det någon större stad i närheten som du kan ta dig till för att rasta hundar så ökar chanserna betydligt för att få till något fungerande.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Upp till toppen
Annons: