Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3494 ggr
Odd
5/31/18, 11:32 AM

Silvertäcke eller Kyltäcke till hund?

Vad tycker ni, hjälper silvertäcke eller kyltäcke? Kan man använda det för att gå lite mer ordentliga promenader i värmen? Om det fungerar, vilket är i så fall bäst? Silvertäcke eller kyltäcke? Vilket märke rekommenderar ni? Våra dagar har blivit så otroligt tråkiga, vi masar mest bara runt i trädgården, Bobby har fortfarande massor med energi och vill gärna hitta på något, men redan efter 10 minuter flåsar han och hänger med hela kroppen så jag vågar inte gå längre med honom. Vi badar och går i skogen, men bada varje dag är inte så bra för hans vattensvans eller fukteksem, så än så länge tar vi det i små doser. Sen även om det är skugga i skogen är där oftast lika varmt och kvavt. Vi tar självklart långpromenaderna framåt kvällen eller morgonen, men eftersom jag jobbar just nu behöver jag sova mer och brukar gå och lägga mig vi den tiden svalkan kommer. Så om ett kyltäcke skulle hjälpa under dagen så att vi kan komma ut lite mer funderar jag på att investera i ett sånt, men jag har ingen aning om hur väl det fungerar.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Hiro
5/31/18, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Kylsele använder jag och har använt både till labben och rottisen. Hurttas kylsele sätter du i en vattepåse (medföljer) som dunstar då hunden blir varm och behöver du "mer kyla" kan du blöta selen också. Förra sommaren kunda jag cykla med rottisen under soltimmarna med den selen så den funkar super

peafie
5/31/18, 12:08 PM
#2

Jag tycker att hundarna själv ska få välja om de vill kyla sig eller inte, därav gillar jag inte kyltäcken. Om jag tittar på hur mina använder kylfiltarna vi har så använder de dem med glädje, men oftast kortare stunder eller att de ligger så att någon kroppsdel nuddar dem, typ tassar eller huvud. Skulle jag behöva välja så tror jag snarare på silvertäcke i så fall. 😊 Vi brukar bara acceptera att vi gör lite mindre sådana här dagar. Går ut tidig morgon och sen kväll, söker skydd i skogens skuggigare delar och simmar en del. Ibland när de följer med hästen ut och motionerar kan jag spola av dem med vattenslang så de är lite fuktiga när vi ger oss iväg. Men ja, är det för varmt så har de det bättre hemma. Kanske inte så hjälpsamma tankar men håll till godo 😁

Bloggen     ○    Instagram

apportbocken
5/31/18, 12:47 PM
#3

#1 Vi har också den selen men den blir så påsig fram typ? Har jag för mycket vatten i påsen tro?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Odd
5/31/18, 6:33 PM
#4

#1 Det låter ju väldigt positivt att ni hade så bra resultat =) Kanske kan vara värt att testa en kylsele åtminstonde. #2 Haha, alla tankar kan vara hjälpsamma på något sätt =D Hade jag känt att han fick tillräckligt med stimulans under dagarna så som det ser ut nu hade jag fortsatt på samma sätt som dig, men som sagt sover jag under alla "bra" timmarna pga arbete, sen är jag även helt slut under dagarna, så om ett kyltäcke kan göra så att vi bara kunde ta någon ordentligt promenad de dagar jag inte orkar vara vaken sent eller åka och bada hade ju det underlättat mycket!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Hiro
5/31/18, 10:15 PM
#5

#3 Den blir påsig för oss också men inget som stör vad jag har märkt, den kyler ju bra så :) 
#4 Skadar ju inte att pröva :)

Odd
6/2/18, 11:00 AM
#6

Är det någon som har erfarenhet av aqua coolkeepers produkter?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
peafie
6/2/18, 6:24 PM
#7

#6 jag har två kylfiltar därifrån som varit underbara i fyra år. Nu börjar de dock lukta lite unket.

Bloggen     ○    Instagram

Upp till toppen
Annons: