Annons:
Etikettraser
Läst 914 ggr
Werifesteria
5/31/18, 2:07 AM

Rasval

Hej! 

Önskar hjälp med att hitta intressanta raser som passar mig. Har ingen egen hund, bara sambons, sedan en tid tillbaka och planerar en ny hund om ca 1 år.  

Vad jag erbjuder: Sammanlagt2,5 timmes promenader om dagen + kissrunda. På de dagliga promenaderna sker lättare aktivering som lite uppletande. Träna lydnad 1 timme om dagen under veckodagarna. Viltspår 2 ggr i veckan.  På helgerna är vi ute i skogen, träffar andra hundaroch det finns mer tid för träning.  Detta är "schemat" jag hade för min förra hund som var en blandras(omplacering). Jag är även intresserad av agility, sök, nosework och apportering. 

Vad jag vill ha: En hund med mycket will-to-please som är väldigt stabil och som funkar med människor, hundar och i alla miljöer.  Bra av/på-knapp.  Storlek mellan-stor. Mentaliteten är viktigast. Hunden måste ej bli en stjärna(men det vore såklart roligt) men jag vill gärna tävla i lydnad och eventuell annan sport beroende på ras.  Är ej inställd på en specifik rasgrupp. En relativt  okomplicerad aktiv kompis som kan ta det lugnt men också  vara bra på att jobba.

Vilka raser tänker ni på? Har en ras i åtanke men annars har jag ingen aning. Ibland funderar jag på om jag borde ta en vuxen omplacering istället, bara för att rasvalet känns så svårt. Så jag välkomnar andras förslag.

Annons:
Sugar Mist
5/31/18, 2:15 AM
#1

Labbe.

-

Upp till toppen
Annons: