Annons:
Etikettaktivering
Läst 1057 ggr
Ellen_
2018-05-27 22:24

Udda tricks

Hej! Jag har en Sheltie hane nära året. Han kan de simpla tricken som sitt, ligg, död, rulla runt, backa, tass, high five, apport, slalom mellan benen och gå en åtta mellan benen. Så nu försöker jag komma på lite olika ”party tricks”. Gärna ovanliga och roliga tricks som man kan impa med, och som han såklart tycker är kul. Skriv görna om ni har några roliga förslag och hur ni bygger upp tricket. Jag använder mig av klicker och av att vänta ut rätt beteende och bygga vidare på det. Tacksam för förslag!

Annons:
Travis D
2018-05-27 22:31
#1

Vet inte hur man lär in det men min kompis förra hund kunde ett trix som heter "upp" då ställer sig hunden på bakbenen och så kunde hon gå så kortare sträckor (typ genom ett rum liksom) Dock behöver väl hunden ha ganska bra balans :)

Vet inte riktigt vad ett "party trick" för hundar är för något men det (Upp) är väl udda tror jag :)

Fisherling
2018-05-28 08:34
#2

Tinja kan stampa med baktassarna, hon kan titta åt ena hållet och andra hållet, hoppa upp i famnen, upp på ryggen, lyfta ena tassen, lyfta andra.. 

Vi har frishejpat in allt :)

Sealle
2018-05-28 09:16
#3

Det finns en jätteduktig användare här på Hundar iFokus som har en blandrashund som heter Brownie som kan galet många häftiga tricks. Hon har en hemsida där hon har gjort en lista på alla tricks han kan + lagt in bilder. T.ex. sitta fint på en basketboll, gå på bakbenen, knyta upp skosnören mm. 🙂

Du hittar hemsidan här.

ipopuma
2018-05-28 10:19
#4

Min lilla kan vifta på svansen. Är väl lite annorlunda partytrick? Vet dock inte om det är imponerande hahahahhaha X)

Hamsternsara
2018-05-28 14:20
#5

”Vad säger tigern?” då hunden morrar tycker jag är lite roligt. Annars kan du lära hunden att ha framtassarna på dina fötter och så går ni tillsammans (svårt att förklara) framåt medan hunden fortfarande står på dina fötter. Det är kul att visa upp!

Sugar Mist
2018-05-28 15:05
#6

Har lärt mammas pudel att viska, och då skäller hon utan något ljud typ :p

Min aussiehane kan skämmas, och pussa min aussietik på kinden, och aussietiken och antingen krama hanen eller "klappa" honom på huvudet, dvs lägga tassen på huvudet när hon sitter ner. 

Kramandet har jag lockat lillan med och skämmas så har jag blåst lite på nosen och sen shejpat det därifrån, men allt annat är frishejpat

-

Annons:
[Forest]
2018-05-29 21:11
#7

Dottern lärt ena hunden stå upp o ha tassarna på hennes/min rumpa så "dansar man". Hon kan även dansa runt på bakbenen. Skämmas. Sen en drös andra trix hoppa upp på äns ben.

Ratlings
2018-05-30 22:16
#8

Nea kan halta på kommando :p

// Lise
When nothing goes right, go left!

JoannaLi
2018-05-30 22:26
#9

Min kan "snuten kommer!" och då springer han in och gömmer sig i sin bur. Tanken var att han skulle dra ner filten som alltid ligger på buren så att den dolde ingången, men vi kom inte så långt :P

Upp till toppen
Annons: