Annons:
Etiketthälsa
Läst 629 ggr
tiger tok
2018-05-26 18:57

Äter och dricker inte?

Börjar bli orolig för min lille nu! Han är i vanliga fall matglad, men imorse ville han inte ha frukost, så jag tänkte att det var för att han fick sin sista måltid igår 2 timmar senare än vanligt. Hans mage kurrar, och han kissar/bajsar normalt. Jag fick i honom en halv dl, efter lite om och men, godis tar han. Han ville inte alls ha middag. Och jag tycker att han borde dricka mer, det är så sjukt varmt! Han har inte gjort något ansträngande idag. Jag gav honom två isbitar, som han åt upp. Är det för att det är varmt som han inte vill äta, och att han inte behöver dricka så mycket eftersom han inte äter (torrfoder)? Bör jag vara orolig, eller avvakta?

Annons:
Johannna89
2018-05-26 19:18
#1

Att han inte äter är nog kanske för att det är varmt. Är han sitt vanliga jag annars så borde det inte vara någon fara, men fortsätter det fler dagar kanske man kan fundera :)

CayKantos
2018-05-27 08:51
#2

Min lilla kille tar ibland ej ditt torrfoder (get det som godis) för att han e varm. Han dricker precis nog så att han kan hålla sig och dricker inte mera efter det. Så rastar jag han inte ofta dricker han inte lika mckt och då blir han varm och torr i munnen = vill ej ha sitt torrfoder

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hiro
2018-05-27 09:44
#3

Äter hunden inte mat men tar godis så är det oftast inget fel annat än hunden helt enkelt inte vill ha.  Att den inte dricker är lite värre men håll koll så hunden mår bra i övrigt och du kan ställa fram extra skålar med vatten samt om du har färskfoder/burkmat eller något annat gott som är "liknande" så blanda det med en stor skål vatten och ge ifall du är orolig att hunden inte får i sig tillräckligt med vätska

CayKantos
2018-05-27 10:29
#4

Säger som #3 lägg i lite färskfoder/våtfoder/fett/pate/etc I vattnet och ge 2-3 gånger om dan. Det gör jag för Kantos för att va helst säker han får i sig nog vatten speciellt om vi har vart iväg. Se till att rasta vovven ordentligt efter bara :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

odie
2018-05-27 10:55
#5

Mia äter numera bara på kvällarna när det har blivit svalare. Hon är en Malteser 2.8 kg som får Mush Vaisto Wild som innehåller mycket vätska. Normalt äter hon mitt på dagen och sen kväll men nu i värmen äter hon helst hela portionen på kvällen 🤗 Läste en artikel från Dr Becker tyvärr på Engelska bif länk Hundar mår bra av att fasta då och då 👍så inget att oroa sig för .. https://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2018/05/27/pets-therapeutic-fasting.aspx?

tiger tok
2018-05-27 11:34
#6

Tack för svar! Vi gick en längre promenad igår kväll, och sedan drack han ordentligt. Han drack också imorse, och har ätit lite sent igår kväll och imorse.

Annons:
Upp till toppen
Annons: