Annons:
Etiketthälsa
Läst 1815 ggr
[Tisstassen]
5/24/18, 11:24 AM

Bula efter fästing

Hej! Min lilla hund fick en stor fästing mitt på huvudet när han var hos mina föräldrar. De sa att de plockade den ganska direkt, och bad min kika så att inga delar satt kvar, vilket jag ej kunde se att de gjorde Nu har de gått säkert 2 veckor och han har fortfarande som en hård kula under huden där den satt…. vad kan de vara? Bör ja söka veterinärvård?

Annons:
Sindri
5/24/18, 11:25 AM
#1

Det kan vara ett ben eller så från fästingen som sitter kvar. Kroppen brukar kapsla in sånt. Jag skulle låta någon titta på det så det inte blir infektion.

Fransu
5/24/18, 11:38 AM
#2

Det är inte ovanligt alls. Mina hundar har också fått bulor efter fästingar som suttit i i veckor, till och med månader. Jag själv också för den delen.

Skulle bulan börja växa och se infekterad ut på något vis tycker jag att du ska låta en veterinär titta på det.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

hemul
5/24/18, 1:57 PM
#3

Ja, jag brukar också få en hård knöl efter fästingar. Brukar ta ett tag innan den försvinner, kanske ett halvår, osäker. Så länge det ser fint ut och inte blir rött och inflammerat skulle jag inte oroa mig.

[Tisstassen]
5/24/18, 10:55 PM
#4

Aa okej! Tyckte nämligen att såret såg helt rent ut från fästingdelar när den precis var plockad, och et är ju så himla nära benet så där uppe på huvudet… plus att fästingen var rätt stor och hunden väldigt liten ^^ Jag avvaktar så länge för de ser ej rött ut

Duvethon
5/26/18, 2:06 PM
#5

Även jag hittade en bula på en fästing jag tog bort idag!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Upp till toppen
Annons: