Annons:
Etikettvalpar
Läst 4218 ggr
Candy123
2018-05-23 15:39

Verb namn

Nästa hund kommer troligen att bli en malinois (kan bli en kelpie också), troligen en tik Det är fortfarande 1,5 år tills att jag kommer att skaffa en men jag gillar att fundera på namn xD Så har ni några verb namn förslag som skulle passa till en malinois? :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Candy123
2018-05-23 16:05
#1

Spelar ingen roll om det är svenska/engelska

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Fisherling
2018-05-23 16:51
#2

Känns näst intill omöjligt att komma på ett verb-namn som inte en miljon andra hundar har 🤔 Det är superpoppis! Speciellt bland bruksraserna. Bita, Riva, Kaxa, Fixa, Viska, Vinka, Vinna, Vilja, Ryta, Mixa, Storma, Gripa, Rusa, Ladda, Busa, Gissa, Önska, Drömma, Rita, Tassa, Vissla är bara några som jag sett måånga gånger på fb, tävlingar, träningar och som jag bara råkat på i vardagen.

Verb jag inte sett som namn; Luta, Peka, Dyka, Dika, Ryka, Lysa, Neka, Lipa, Tippa, Nysa, Sola, Moppa 😂

Maria
2018-05-23 16:57
#3

Trolla, hosta, morra, fräsa…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sealle
2018-05-23 17:20
#4

Verbnamn är som Fisherling sa väldigt populärt, fördelen med det är att om du googlar på "hundnamn verb" så finns det jättemånga trådar med massa namnförslag. 

Tycker själv det är väldigt fint så har samlat på mig "några" favoriter 🙂
Buffa (Mulle Meck startade trenden haha)
Busa
Duga
Gissa
Glimma
Gripa
Ila
Kalla
Ladda
Paxa
Rejsa
Rusa
Skugga
Stoja
Trolla
Vilja
Vinna
Yra
Önska

Jojaton
2018-05-23 18:10
#5

Röja, Lova. Sola tycker jag är jättefint, kanske för att min favorithäst hette så när jag var liten!

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: